Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحسین چاکری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه موزه شترخان نوش آباد به عنوان اولین و تنها موزه تخصصی شتر در کشور است، اظهار داشت: این موزه با مشارکت شهرداری نوش آباد در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه با توجه به مشارکتی بودن ساخت این موزه ابراز داشت: از ابتدا قرار بود هر میزان بودجه‌ای که از طرف میراث برای ساخت این موزه در نظر گرفته می‌شود به همان میزان نیز شهرداری نوش آباد به آن اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلاتی در زمینه ساخت و تجهیز فضای کالبدی موزه

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه در زمینه تهیه و تجهیز اشیا و مؤلفه‌های محتوایی این موزه مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: در مورد ساخت و تجهیز فضای کالبدی این موزه مشکلاتی وجود دارد اما امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم تا پایان سال جاری این موزه افتتاح و به بهره برداری برسد.

وی از اختصاص ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار برای ساخت این موزه توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: امید است با اختصاص مبلغ معادل این اعتبار توسط شهرداری نوش آباد اقدامات لازم برای ساخت این موزه هر چه سریع‌تر به پایان برسد.

وعده کمک دو میلیارد ریالی وزیر میراث فرهنگی برای تکمیل موزه شترخان نوش آباد

چاکری با اشاره به سفر گذشته وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شهر نوش آباد و دیدار از شهر زیرزمینی اویی گفت: در جریان این سفر شخص وزیر نیز وعده کمک دو میلیارد ریالی برای تکمیل و تجهیز موزه شترخان را دادند.

وی افزود: موزه شترخان نوش آباد دارای ۸۰۰ مترمربع زمین و ۶۰۰ مترمربع عرصه است که از سال ۱۳۸۸ تاکنون در چهار نوبت مبلغی معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت و تجهیز آن هزینه شده است.

کد خبر 4932427

منبع: مهر

کلیدواژه: نوش آباد میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موزه ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد گرگان شب قدر قزوین شیوع کرونا روز جهانی قدس بیرجند روابط عمومی راهپیمایی روز قدس مشهد ساخت این موزه میراث فرهنگی برای ساخت نوش آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۵۹ شیء تاریخی از سوی یک خانواده ملایری به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا شد و پس از تعیین قدمت در مخزن‌های نگهداری و در موزه‌های استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته معصوم علیزاده این آثار تاریخی مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و دوره اسلامی است که پدر مسعود محبی، اهدا کننده این اشیاء، آنها را خریداری و در موزه شخصی نگهداری کرده است.

او همچنین گفت: این اشیاء قدیمی هم اکنون به رایگان در اختیار موزه‌های استان قرار گرفته است و با نام اهدا کننده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان