Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- با سرعت یافتن تحولات نظامی در لیبی و بنا به گزارش‌های رسیده از این کشور نیروهای وفاق ملی لیبی با تجمع در نزدیکی "مسلاته" در حوالی شهر "ترهونه" در صدد یورش به این شهر هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از القدس العربی، نیروهای وفاق ملی لیبی از سیطره خود بر مناطق مهمی که توسط نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" تحت فرماندهی خلیفه حفتر در جنوب طرابلس اشغال شده بود، خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین راستا، مرکز رسانه‌ای عملیات "برکان الغضب" (آتشفشان خشم) وابسته به دولت وفاق ملی لیبی با انتشار بیانیه‌ای در فیسبوک، اعلام کرد: نیروهای دولت وفاق ملی به سمت محورهای "صلاح‌الدین" و "المشروع" پیشروی کردند و بر مراکز مهم تحت اشغال نیروهای خلیفه حفتر سیطره یافتند.
در همین راستا، دفتر رسانه جنگی وابسته به نیروهای حفتر اعلام کرد که نیروهای دولت وفاق ملی سیطره خود را بر ساختمان گذرنامه در "صلاح‌الدین" و اردوگاه "التکبالی" در محور صلاح‌الدین در جنوب غرب طرابلس تکمیل کردند.
از سوی دیگر، شورای جوانان قبایل ترهونه ضمن محکوم کردن بمباران‌های هوایی دولت وفاق ملی لیبی که شامگاه سه‌شنبه و صبح چهارشنبه این شهر را هدف قرار داده، این اقدامات را نقض آشکار حقوق بشر دانسته و تاکید کردند که به مبارزاتشان علیه "تروریسم" ادامه خواهند داد.
شورای جوانان قبایل ترهونه در بیانیه‌ای شورای امنیت سازمان ملل، نمایندگی سازمان ملل و کشورهای حمایت کننده از دولت وفاق ملی لیبی و به ویژه ترکیه را مسئول دانسته و از فرماندهی کل ارتش "ملی" لیبی خواستند تا با قاطعیت علیه متجاوزان وارد نبرد شده و با کسانی که پای استعمار را به لیبی کشانده‌اند، مذاکره نکند.
در این بیانیه همچنین به بمباران غیرنظامیان، محاصره شهر ترهونه و ممانعت از ورود مواد و کالاهای اساسی و دارو، حمله به کامیون‌های حامل مواد غذایی و ربودن شهروندان و غارت اموال و دارایی‌های مردم اشاره شده است.
شورای جوانان قبایل ترهونه همچنین در بیانیه‌ای از شورای عالی مشایخ و بزرگان لیبی خواست تا توافق‌نامه دفاع عربی مشترک را فعال کنند.
بر اساس این بیانیه، این شورا همچنین از کشور مصر خواست تا با دخالت مانع از یورش ترکیه به لیبی شود.
از سوی دیگر، ارتش ملی لیبی پنج‌شنبه 20 ماه مه اعلام کرد که ظرف چند ساعت یک پهپاد دیگر نیروهای ترکیه را در آسمان "ترهونه" واقع در جنوب پایتخت طرابلس، سرنگون کرده است.
سرنگونی دو پهپاد نیروهای ترکیه در لیبی همزمان با آن صورت می‌گیرد که گردان‌های وفاق که ترکیه از آنها حمایت می‌کند، از بازپس‌گیری شهر "الاصابعه" خبر دادند.
در همین راستا، فرماندهی کل ارتش ملی لیبی بامداد جمعه از اهالی "الاصابعه" خواست تا ضمن احتیاط در منازل‌شان بمانند و برای حفظ جان‌شان جز در مواقع ضرروری خارج نشوند.
فرماندهی کل ارتش لیبی در بیانیه‌ای گفت که نیروهای هوایی آن حملاتی پی در پی را به گردان‌های وفاق به فرماندهی ترکیه در منطقه الاصابعه و اطراف آن انجام داده‌اند.
نیروی هوایی ارتش ملی لیبی همچنین مراکز استقرار نیروهای وفاق در پایگاه "الوطیه" را هدف قرار دادند.
نیروهای تشکیلات وفاق چهارشنبه با پشتیبانی هوایی و دریایی ترکیه یورش نظامی جدیدی را به شهر ترهونه که دارای اهمیت استراتژیک برای ارتش لیبی است، آغاز کردند تا ضمن تصرف این شهر کنترل آن را به دست گیرند.
ارتش لیبی چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای وفاق با حمایت ترکیه حملات نظامی هوایی و دریایی را علیه شهر ترهونه و با استفاده از موشک‌های گراد و نبردناوهای ترکیه آغاز کردند که همه آنها مناطق غیرنظامی را هدف قرار داده است.
در همین راستا، مرکز اطلاع‌رسانی اتاق عملیات "الکرامه" در بیانیه‌ای توضیح داد که شهر ترهونه با بیش از 20 موشک گراد و حملات نبردناوهای ترکیه هدف قرار گرفته که همه آنها به شهرک‌های مسکونی و یک مدرسه آموزشی اصابت کرده‌اند.
این در حالی است که نیروهای وفاق از انهدام سامانه‌های پدافند هوایی ارتش ملی لیبی در این منطقه خبر داده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کنترل نیرو ملی لیبی وفاق ملی لیبی همین راستا دولت وفاق ملی ارتش ملی لیبی نیروهای وفاق بیانیه ای شهر ترهونه هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش نشانی هم سرباز می گیرد

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.

به گزارش فارس؛ مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.

اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن اعلام خبر  فوق اظهار کرد: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیروهای مسلح، صادر شده که بر اساس آن، به مدت 2 سال استفاده از تعداد محدودی نیروهای وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

 وی خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد 938 پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

 وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیازاست که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه  می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.

 کریمی همچنین در خصوص اثربخشی موضوع نیز اظهار نمود: در سال های 1400 و 1401 بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیروهای مسلح بالغ بر 350 نیروی امریه در پایگاه های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌هاشد.

وی در ادامه افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیروهای امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستاها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

 مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی در پایان یادآورشد: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیروهای مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی اافزود: در این جلسه در خصوص چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر گردید و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: علل فرار از خدمت سربازی بررسی می شود 10 نكته مهم در ارتباط با خدمت سربازي

دیگر خبرها

  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • اربکان: اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه موشکهای ایران را زد
  • آتش نشانی هم سرباز می گیرد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی