Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر بخش خلع سلاح سازمان ملل می‌گوید، پاندمی کرونا ویروس جهان را به سمت افزایش ابتکارات، فناوری و همکاری آنلاین سوق می‌دهد اما جرایم سایبری نیز در این دوران رو به افزایش هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ایزومی ناکامیتسو، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور خلع سلاح در نشست غیررسمی شورای امنیت گفت، گزارش‌های نگران کننده‌ای علیه سازمان‌های بهداشتی و نهادهای تحقیقات درمانی در سراسر جهان به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوران کروناویروس، یک رشد 600 درصدی در ارسال ایمیل‌های ویروسی در سراسر جهان داشته‌ایم.
وی ادامه داد، افزایش وابستگی دیجیتال خطر رویدادن حملات سایبری را افزایش می‌دهد و تخمین زده می‌شود که هر 39 ثانیه یک حمله سایبری رخ می‌دهد.
براساس گزارش اتحادیه ارتباطات از راه دور بین الملل، نزدیک به 90 کشور هنوز در مراحل اولیه تعهد به امنیت سایبری قرار دارند.
این نماینده ویژه در امور خلع سلاح همچنین گفت، تهدید مربوط به استفاده از اطلاعات و فناوری ارتباطات فوریت دارد. اما اخبار خوبی هم در این بین وجود دارد که شامل یک پیشرفت جهانی در سازمان ملل برای رسیدگی به چنین تهدیدهایی است که در نتیجه توسعه و تحول هنجارها برای استفاده از چنین فناوری‌هایی است.
نخست وزیر استونی که ریاست شورای امنیت را برعهده دارد و نشست روز جمعه را درباره ثبات سایبری و واکنش‌های دولت‌ها در فضای مجازی برعهده داشت، گفت: بحران ویروس کرونا فشار مضاعفی را بر خدمات حساس ما در راستای امنیت سایبری وارد کرده است. به همین دلیل، یک فضای سایبری امن و عملگرا بیش از هر زمان دیگری نیاز است.
وی همچنین حملات سایبری علیه بیمارستان‌ها، نهادهای تحقیقات درمانی و سایر زیرساخت‌ها به ویژه در دوران کرونا را محکوم کرد و آن را غیرقابل قبول خواند و گفت: این مساله اهمیت دارد که مهاجمان را دستگیر و مجازات کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هشدار سازمان ملل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد در خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد و آورده است: ارتفاع امواج در این آب‌ها به ۱.۵ متر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از چهارشنبه تا بعدازظهر دوشنبه (۵ تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه) وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر به‌ویژه طی صبح تا بعدازظهر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد. به توصیه سازمان هواشناسی اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه