Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@18:19:21 GMT

برج ساعت (مناره) انزلی برای بازدید عموم آماده می شود

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۳۶۹۴

برج ساعت (مناره) انزلی برای بازدید عموم آماده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی خلیلی عصر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آماده سازی مناره تاریخی انزلی برای بازدید عموم، اظهار کرد: این کار با هدف معرفی جاذبه‌های تاریخی گردشگری بندرانزلی به گردشگران و همچنین در راستای کمک به معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های تاریخی به شهروندان و مسافران انجام شده است.

وی با اشاره به رنگ آمیزی و محوطه سازی این بنای تاریخی، افزود: علاوه بر رنگ آمیزی و بهسازی و بازسازی پله‌های مناره، بیمه مسئولیت مدنی نیز برای بازدید کنندگان از این برج تهیه شده و باید بگویم هدف نهایی از این گونه کارها در شهر گردشگر پذیر بندرانزلی، افزایش ماندگاری مسافران در این شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیلی به آغاز بازدید از این برج تاریخی در روز دوشنبه هفته جاری اشاره کرد و ادامه داد: توصیه شده که در بازدید از این بنای تاریخی به دلیل مارپیچ و باریک بودن پلکان آن افراد ۱۳ تا ۶۰ سال و کسانی که ناراحتی‌های تنفسی و قلبی ندارند در قالب گروه‌های ۵ نفره و به مدت ۱۰ دقیقه از این برج بازدید کنند.

سرپرست شهرداری بندرانزلی همچنین با اشاره به بازسازی چرخ دنده‌های پل تاریخی غازیان، اظهار کرد: با هماهنگی‌های ایجاد شده بین اداره کل بنادر و دریانوردی و میراث فرهنگی انزلی، بازسازی و تمیز کردن چرخ دنده‌های پل متحرک غازیان نیز در دستور کار قرار گرفت تا با بررسی‌هایی که صورت خواهد پذیرفت بتوانیم با بلند کردن مجدد این پل، شهروندان انزلی را به آرزوی دیرینه شأن برسانیم.

خلیلی ادامه داد: در صورتی که این طرح با شکست مواجه شده و نتوانیم پل غازیان را متحرک کنیم پروژه سنگفرش کردن این پل، ایجاد فضای مناسب گردشگری برای مسافران و گردشگران ورودی به این شهر با نظارت و هماهنگی میراث فرهنگی و بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی گفت: در راستای احیای مجدد پل تاریخی غازیان، لوله‌های انتقال آب شرب مستقر در این پل توسط آب و فاضلاب جمع آوری و در خصوص جمع آوری تأسیسات مخابراتی بر روی این پل نیز، با اداره مخابرات شهرستان هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

لازم به ذکر است؛ برج ساعت یا مناره بندرانزلی در سال ۱۱۹۴ با هدف دیده بانی از دریا و همچنین به عنوان فانوس دریایی ساخته شده تا دریانوردان شب هنگام ساحل را با مشاهده روشنایی در بالای منار، شناسایی و شناور خود را به داخل کانال برسانند و بر همین اساس چراغی برفراز آن روشن و نگهبانی در آنجا می‌ایستاند. در سال ۱۳۰۷ این برج پس از مرمت در اختیار شهرداری بندرانزلی قرار گرفت.

پل تاریخی غازیان نیز از جمله پل‌های پیشرفته و متحرک جهان بوده و جز پل‌های تاریخی ایران به ثبت رسیده است که در سال ۱۳۱۷ به بهره برداری رسیده بود.

کد خبر 4932811

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان انزلی مهدی خلیلی شورای شهر انزلی ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد گرگان شب قدر قزوین شیوع کرونا روز جهانی قدس بیرجند روابط عمومی مشهد عید سعید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر خواهد بود، گفت: کاربردی کردن میز خدمت برای عموم باید مورد توجه قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،  آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار قاضی‌زاده هاشمیف رئیس بنیاد شهید کشور با بیان اینکه دیدار با خانواده‌های شهدا توفیق است، اظهار داشت: باید به خانواده‌های شهدا سرکشی کرد و در این سرکشی‌ها مشکلات آن‌ها شنیده می‌شود و این دیدن و تفقد از این خانواده‌ها برکات معنوی دارد.

وی با اشاره به استقرار میز خدمت‌ برای خدمات‌رسانی تصریح کرد: اگر در میز خدمت جواب مثبت ارائه می‌شود، باید دید چرا مراجعین در ادارات پاسخ مثبت نمی‌گیرند؟ و باید آمار درستی از میز خدمت‌ها داشته باشیم و میز خدمت برای بهره عموم مردم کاربردی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه تصریح کرد: باید ببینیم چند مراجعه کننده در میز خدمت، خدمت دریافت می‌کنند و چند نفر برای بار اول و چند نفر برای بار چندم مراجعه می‌کنند.

محمدی لائینی افزود: اگر فردی  مشکلش با مراجعه در ادارات برطرف نشد و در میز خدمت مصلی حل شود، پس میزخدمت می‌تواند در ایجاد انگیزه در مسئولان موثر باشد.

وی گفت: میزهای خدمت باید در ملاعام گذاشته شود و میز خدمت‌هایی که در ادارات وجود دارد فعال و کارآمد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی بازارچه کسب وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • موزه‌ها امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • دیدار با خانواده ۳ شهید به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در بندرانزلی
  • جاذبه های دیدنی نیاسر کاشان، کهن باغشهر ایران
  • دزفول غرق شد!
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم
  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها