Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:04:33 GMT

بهره‌مندی ۸۰ درصدی دانش‌آموزان ملایر از شبکه شاد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۴۰۲۶

بهره‌مندی ۸۰ درصدی دانش‌آموزان ملایر از شبکه شاد

هادی سلگی روز شنبه در شورای آموزش و پرورش ملایر اظهار داشت: ۲ نفر از معلمان ملایری در رشته‌های ریاضی و روانشناسی در شبکه استانی تدریس دارند.

وی افزود: فرهنگیان ملایر با تشکیل کارگروه‌های تولید محتوا از دانش‌آموزانی که به اینترنت دسترسی نداشتند، غافل نشدند و محتوای درسی را در قالب سی.دی، جزوه‌های کاربردی و درس‌نامه تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آموزش و پرورش ملایر ادامه داد: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس فرصتی برای زمینه سازی آموزش مجازی شد و شبکه شاد می‌تواند حتی پس از بازگشایی مدارس نیز مکمل خوبی برای آموزش دانش‌آموزان باشد.

سلگی بیان کرد: با تلاش‌های بی‌وقفه سرگروه‌های آموزشی و تشکیل کارگروه از ابتدای اسفند سال گذشته، محتوای آموزشی برای تمام دروس ۶ پایه آماده و در اختیار آموزگاران و دانش‌آموزان سطح استان قرار گرفت.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس برای رفع اشکال گفت: دانش‌آموزانی که به امکانات اینترنتی دسترسی نداشتند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس حضور پیدا کرده و با حضور دبیران و معلمان اشکالات درسی خود را رفع می‌کنند.

کلاس رفع اشکال با رعایت پروتکل بهداشتی

مدیر آموزش و پرورش ملایر ادامه داد: رفع اشکال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اتخاذ تدابیر لازم برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و طبق برنامه‌ریزی قبلی از طریق گروه‌بندی و زمان‌بندی در نرم‌افزار شاد انجام شده است.

سلگی اظهار داشت: تمامی سطوحی که در مدارس مورد استفاده دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، به صورت روزانه ضدعفونی و گندزدایی شده و توسط تیم ارزیابی متشکل از کارشناسان اداری مورد بازدید قرار می‌گیرند.

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا بسته‌های بهداشتی همچون ماسک، دستکش، ژل و اسپری ضدعفونی تهیه و در اختیار همکاران اداری قرار گرفت و بیش از ۶ هزار عدد ماسک در سطح مدارس حاشیه شهر توریع شد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر درباره برگزاری امتحانات نیز گفت: با توجه به تاثیر امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در هدایت تحصیلی و کنکور، امتحان دروس این ۲ پایه به صورت حضوری و سایر پایه‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

آماده‌سازی ۱۳ حوزه امتحانی در ملایر

سلگی با بیان اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری امتحانات رعایت می‌شود بیان کرد: در این زمینه امتحانات رشته‌های انسانی، ریاضی و تجربی در یک روز و به صورت همزمان برگزار نمی‌شود و حوزه‌های برگزاری امتحانات نیز از هشت حوزه به ۱۳ حوزه افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از سه هزار دانش‌آموز پایه نهم در این شهرستان مشغول تحصیل است و امتحانات آنها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که کمترین ازدحام را در حمل و نقل و جابجایی دانش‌آموزان داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه محیط برگزاری امتحانات بلافاصله پس از پایان ضدعفونی و گندزدایی می‌شود افزود: شبکه اجتماعی شاد یک جهش بزرگ در عرصه تعلیم و تربیت و مناسب جامعه امروزی که عصر ارتباطات و اطلاعات است، ایجاد کرد.

سلگی تاکید کرد: معلمان و دبیران برای همگام شدن با جامعه در حال تغییر امروزی باید به دنبال شیوه‌های جدید آموزش باشند و از طرفی شبکه شاد این قابلیت را دارد که در شرایط معمولی و فعالیت هادی مدارس به عنوان یک مکمل ارزشمند در فرآیند آموزش مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: فیلم‌های آموزشی تولیدی معلمان فرهیخته ملایری در مقطع ابتدایی به واسطه کیفیت و دقت بالا، در شبکه ملی شاد به اشتراک گذاشته شد و مورد استفاده و بازدید میلیون‌ها دانش‌آموز در سراسر کشور قرار گرفته است.

سلگی همچنین درباره نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس قرآنی مقطع ابتدایی گفت: امتیازات علمی، رتبه‌های قرآنی و محدوده جغرافیایی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در ثبت‌نام این دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به فرا رسیدن سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: آرمان‌ها و اندیشه‌های امام خمینی(ره) باید در بین نوجوانان و جوانان از طریق برنامه‌های پرمحتوا به عنوان رسالت خطیر آموزش و پرورش زنده نگه داشته شود.

بیش از ۳۷ هزار دانش آموزش ملایری در ۲۷۰ مدرسه در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا همدان اداره کل آموزش و پرورش همدان ملایر آموزش دانش‌آموزان پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا همدان ملایر آموزش دانش آموزان ویروس کرونا همدان ملایر آموزش دانش آموزان مدیر آموزش و پرورش ملایر برگزاری امتحانات دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ مدرسه با ۴۲ هزار دانش‌آموز در این شهرستان فعال است، ادامه داد: نگاه عدالت‌محوری در روستای دردوی خواف که تنها ۲ دانش‌آموز دارد نیز وجود دارد.

روح اله غلام‌پور سدهی افزود: در آموزش و پرورش شهرستان خواف بعد از ۱۰ سال شیر رایگان به دانش‌آموزان ارائه شد و این طرح که با استقبال دانش‌آموزان و اولیای آنها روبرو شده است، در راستای ارتقای سلامت و تغذیه دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه در دوسال گذشته ۱۵۷ کلاس درس در قالب ۴۰ مدرسه به بهره برداری رسیده است، بیان داشت: در این شهرستان ۲۳۳ تفاهم نامه خیران مردمی و ۶۰ تفاهم نامه شرکت‌های صنعتی و معدنی به امضا رسیده است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است