Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش موثر و مستمر قوانین راهنمایی و رانندگی اقدامی موثر در راستای فرهنگ سازی و تقویت رانندگی ایمن است، گفت: پلیس با کسانی که تخلفات حادثه‌ساز داشته باشند به شدت برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه خبری پلیس ایرج خانی پور در جلسه توجیهی نیروهای کمکی اعزام به پلیس راه استان در راستای تقویت سطح پیشگیری از تصادفات، اظهار کرد: از آنجایی که همواره امنیت جانی و روانی آحاد افراد جامعه برای پلیس از اهمیت بسزایی برخوردار است، برخورد با تخلفات حادثه ساز از مهم ترین اولویت های پلیس در سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تبیین و تحلیل مهم‌ترین علت‌های تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان افزود: عامل انسانی، جاده‌ای و خودرویی، از جمله علل اصلی وقوع تصادفات رانندگی می‌باشد و مهمترین علت وقوع تصادفات در استان زنجان نیز عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی است که باید با اطلاع‌رسانی‌های مناسب و بهنگام، رانندگان را با مولفه‌های اثرگذار یک رانندگی قانونمند و ایمن بیش از پیش آگاه کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر بررسی وضعیت تصادفات استان در زمان وقوع بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها گامی موثر در کاهش سوانح جاده‌ای است که لازم است از این چنین ظرفیت‌هایی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک عمومی و کاهش جانباختگان جاده‌ای استفاده کرد.

وی با اشاره به نقش فرد فرد اعضای جامعه در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی افزود: کانون خانواده به خصوص همیاران خردسال و کودک در کاهش تصادفات می‌تواند تاثیر بسزایی در این مورد برای آینده داشته باشند و به گونه‌ای عمل کنند که رعایت این موارد همانند الفبایی بین تمامی افراد باسواد جامعه نهادینه شود.

 خانی پور بخش مهمی از ناهنجاری‌های ترافیکی را نشأت گرفته از عوامل انسانی و متاثر از عجله، شتاب، عصبانیت، استرس و خستگی کاربران ترافیک خواند و گفت:‌ اصلاح ناهنجاری‌های ترافیکی در گرو رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و اصلاح فرهنگ ترافیک است و پیش از حل معضل ترافیک باید فضای جامعه را برای پذیرش سیستم حمل و نقل و ترافیک و بهره‌برداری معقول و منطقی از آن مهیا سازیم.

وی فرهنگ‌سازی رفتار ترافیکی و آموزش فرهنگ ترافیک را موثرترین روش در کاهش تصادفات رانندگی دانست و گفت: آموزش و فرهنگ سازی، نقش بسزایی در اصلاح ترافیک و راهنمایی و رانندگی در سطح جامعه دارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان با تقدیر از همکاری کارکنان در اجرای طرح پیشگیری از تصادفات جاده افزود: کاهش تصادفات یکی از اولویت‌های اصلی فرماندهی انتظامی استان برای تامین امنیت پایدار در جامعه است.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش استان زنجان فرهنگ رانندگی جانشین فرماندهی فرهنگ سازي تامین امنیت پایدار فرهنگ ترافیک موثر ایمن راهنمایی و رانندگی انتظامی استان استان زنجان فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز

به گزارش «تابناک» به نقل از راهور، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم ، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و پلیس راهور صورت گرفت و ما توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده ای شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که با برنامه‌ریزی و حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار حسینی تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم باید اقدامات خود را در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • برگزاری طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند