Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، هزاران نفر در مورد محدودیت‌های بحران کرونا، در شهرهای متعدد آلمان به خیابان‌ها آمدند و در مقابل تجمعاتی ضد این تظاهرات نیز صورت گرفته است.  

در تظاهرات شهر برلین، معترضان دستورالعمل‌های رسمی برای مهار و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را نقض و حتی برخی نیز به مقامات پلیس آلمان حمله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی تا کنون دو پلیس زخمی شده‌اند.  

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در پاسخ به شهروندانی که طی روزهای اخیر در شهرهای این کشور به محدودیت‌های کرونایی دست به تظاهرات در اعتراض  زدند، گفت: دولتش ناگزیر از اعمال محدودیت‌ها است. 

صدراعظم آلمان در ادامه محدودیت‌های ناشی از بحران کرونا را امری تحمیلی برای دموکراسی توصیف و در عین حال از این اقدامات دفاع کرد.  

این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی (CDU) در پیام هفتگی خود در روز قانون اساسی آلمان گفت که می‌تواند نگرانی‌های شهروندان از محدودیت‌ها را درک کند. اما این کار برای دولت نیز سخت است، به همین دلیل شهروندان باید تا حد امکان همکاری کنند.  

مرکل گفت: این اقدامات ضروری بودند و ما همیشه بر این موضوع تاکید داریم زیرا مطابق با ماده ۱ قانون اساسی ما مسئول حفاظت از مردم هستیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج حمایت از غزه در آمریکا به راه افتاد/ گسترش اعتراضات و بازداشت گسترده اساتید و دانشجویان

به گزارش جماران، اعتراضات دانشجویان حامی حقوق فلسطینی‌ها روز پنجشنبه ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت) در حالی به شمار بیشتری از دانشگاه‌های ایالات متحده گسترش یافت که پلیس روند برچیدن چادرهای تحصن‌کنندگان را آغاز کرده و به نظر می‌رسد صبر مقامات رو به اتمام است.

به درخواست روسای شماری از دانشگاه‌ها، افسران ضد شورش پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور به تعدادی از دانشگاه‌ها وارد شده‌اند تا مانع از تحصن دانشجویان شوند.

بیش از ۲۰۰ معترض روز چهارشنبه و بامداد پنجشنبه در دانشگاه‌های« لس‌آنجلس، بوستون و آستین، تگزاس» (جایی که حدود ۲ هزار نفر در روز پنجشنبه تجمع کرده بودند) دستگیر شدند.

روز پنجشنبه پلیس آمریکا با یورش به تظاهرات همبستگی با نوار غزه  در دانشگاه «اموری» در شهر «آتالانتا» در ایالت «جورجیا» شماری از اساتید و دانشجویان را بازداشت کرد. 

پلیس همچنین در حمله به معترضان به آنها تعدی کرد و از گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور نیز استفاده کرد.

تصاویری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که نشان می دهد پلیس به «نویل مکاوی» رئیس بخش فلسفه و«کارولین ووهلین» استاد اقتصاد دانشگاه اموری را در پی مشارکت شان در تظاهرات حمله کرده و آنها را با خشونت بازداشت می کند. معترضان خواستار آتش بس فوری در نوار غزه و توقف حمایت آمریکا از رژیم اسرائیل هستند.

صحنه هایی نیز از برخورد خشونت بار با ووهلین استاد اقتصاد دانشگاه اموری و انداختن وی روی زمین قبل از بازداشت اش منتشر شده است این در حالی است که وی به نیروهای پلیس گفته است که استاد دانشگاه است.

همچنین تصاویری از حمله پلیس با گلوله های پلاستیکی به معترضان در دانشگاه اموری را نشان می دهد.

رسانه های آمریکایی نیز گزارش دادند که نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان در دانشگاه اموری به سمت دانشجویان و اساتید گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور شلیک کردند.

در دانشگاه اموری در آتلانتا پلیس تلاش کرد معترضان را که بر روی چمن‌ها تحصن کرده بودند عقب بزند. اداره پلیس آتلانتا گفته است افسرانی که به درخواست کمک مسئولان کالج پاسخ دادند «با خشونت» مواجه شده و مجبور شدند از «محرک‌های شیمیایی» برای پراکنده کردن معترضان استفاده کنند.

فعالان معترض با برپایی تحصن‌ها و برپایی تظاهرات‌ پرحاشیه خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه و همچنین قطع روابط دانشگاه‌ها با اسرائیل و همینطور شرکت‌هایی هستند که  از این درگیری سود می‌برند.

این در حالی است که در شماری از دانشگاه‌ها معترضان  با دست گرفتن پرچم‌های حماس و حزب‌الله لبنان، از ورود دانشجویان یهودی به محوطه دانشگاه‌ها جلوگیری کرده‌اند.

سازمان‌دهندگان تظاهرات در دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس در پیامی آنلاین گفتند: «به مدت ۲۰۱ روز، جهان در سکوت شاهد کشتار بیش از ۳۰ هزار فلسطینی توسط اسرائیل بود. امروز دانشگاه کالیفرنیا به دانشجویان سراسر کشور می‌پیوندد و از دانشگاه‌های دیگر می‌خواهد ارتباط خود را با شرکت‌هایی که از اشغال، آپارتاید و نسل‌کشی در فلسطین سود می‌برند قطع کنند.»

جرقه گسترش اعتراضات از زمانی زده شد که مسئولان دانشگاه کلمبیا در نیویورک تا نیمه‌شب ۲۵ آوریل به تحصن‌کنندگان در محوطه این دانشگاه، که نقطه کانونی اعتراضات در ایالات متحده هستند، مهلت دادند چادرهای خود را جمع کنند.

علیرغم این اولتیماتوم ریاست دانشگاه کلمبیا پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای و با اشاره به «پیشرفت» در مذاکرات با معترضان، ضرب‌الاجل نیمه‌شب برای برچیدن چادرهای ضد‌اسرائیلی را لغو کرد.

دفتر مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مذاکرات پیشرفت نشان داده و طبق برنامه ادامه دارد. ما خواسته‌های خود را داریم و آن‌ها نیز خوسته‌های خود را دارند.»

همزمان روز پنجشنبه حامیان اسرائیل در مقابل محوطه دانشگاه کلمبیا در نیویورک اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.

در همین حال تظاهرات علیه جنگ غزه و در حمایت از فلسطینیان در محوطه دانشگاه تگزاس در شهر آستین نیز برگزار شد. این در حالی است که ۹۳ نفر در محوطه دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس‌آنجلس دستگیر شده‌اند.

در کالج امرسون در بوستون و در پی درگیری پلیس با معترضان، کلاس‌های آموزشی روز پنجشنبه لغو شد. پلیس با حمله به محوطه این دانشگاه چادر تحصن‌کنندگان را برچید و ۱۰۸ نفر را دستگیر کرد. این در شرایطی است که در دیگر دانشگاه‌ها نظیر جورج تاون، جورج واشنگتن، هاروارد، براون، میشیگان اعتراض‌ها ادامه دارد.

حامیان اسرائیل و دیگرانی که نگران امنیت دانشگاه هستند به گزارش‌ها از اقدام‌ها و شعارهای «یهودی‌ستیزانه» استناد کرده‌اند و ادعا می‌کنند که دانشگاه‌ها ارعاب علیه یهودیان و سخنان «نفرت‌انگیز» را تشویق می‌کنند. در مقابل تظاهرکنندگان که شامل تعدادی از دانشجویان یهودی هستند، اتهام «یهودی‌ستیزی» را رد کرده‌اند ‌و از مقاماتی که آن را با مخالفت با رژیم اسرائیل یکسان می‌دانند انتقاد می‌کنند.

از سوی دیگر، جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده روز یکشنبه «یهودستیزی آشکار» را محکوم کرد و گفت چنین اعمالی «هیچ جایی در پردیس‌های دانشگاهی ندارد.»

کاخ سفید همزمان گفته است که رئیس‌جمهور از آزادی بیان در دانشگاه‌های ایالات متحده حمایت می‌کند.

پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: وقتی 34 هزار نفر را در غزه کشته‌اید، هیچ تظاهراتی ضدیهودی نیست

سناتور یهودی آمریکایی در پاسخ به اظهارات نتانیاهو که اعتراضات دانشجویی در آمریکا را ضدیهودی خوانده گفت، وقتی 34 هزار نفر را در غزه کشته و 77 هزار نفر را مجروح کرده‌اید هیچ اعتراضی ضدیهودی نیست.

سناتور ارشد, دموکرات آمریکایی برنی سندرز به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی که اعتراضات به سیاستهای تل آویو در جنگ غزه را ضدیهودی خوانده واکنش نشان داد. سندرز گفت، «نه آقای نتانیاهو، این (اعتراضات) ضدیهودی یا در حمایت از حماس نیست»؛ اگر نگاه کنیم که دولت افراط گرای شما 34 هزار فلسطینی را کشته و بیش از 77 هزار نفر که 70 درصد آنها زن و کودک هستند را مجروح کرده است.

این سناتور ارشد آمریکایی افزود: وقتی با بمباران بیش از 221 هزار منزل مسکونی را در غزه تخریب، بیش از یک میلیون نفر را آواره و همه زیرساختهای مدنی را نابود می‌کنید این ضدیهودی نیست.

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، بنیامین نتانیاهو، طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.»طی روزهای گذشته دانشجویان چندین دانشگاه مختلف آمریکا با تحصن در دانشگاهها خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی رژیم صهیونیستی در غزه نقش دارد قطع کنند.

پلیس آمریکا تا کنون صدها نفر از دانشجویان حامی فلسطین را بازداشت کرده است.

سندرز که خود از مهاجران یهودی آمریکاست اضافه کرد، «این ضدیهودی نیست که تخریب همه 12 دانشگاه و 56 مدرسه غزه را محکوم کنیم..» این ضدیهودی نیست وقتی که بدانیم دولت شما سیستم درمانی و بهداشتی غزه و 26 بیمارستان این منطقه را از سرویس خارج کرده و بیش از 400 پرسنل درمانی را کشته است.وی در پایان گفته، «شما نمی‌توانید ما را از این جنگ غیراخلاقی منحرف کنید».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد

«هاله غریط» سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا، در اعتراض به سیاست واشنگتن در قبال جنگ غزه، استعفای خود را اعلام کرد و این حداقل سومین استعفای این وزارتخانه به دلیل این موضوع است.

وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.

هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی (لینکدین) نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.

استعفاهای قبلی

حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آنها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند.

 

دیگر خبرها

  • موج حمایت از غزه در آمریکا به راه افتاد/ گسترش اعتراضات و بازداشت گسترده اساتید و دانشجویان
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا