Web Analytics Made Easy - Statcounter

حشمت‌الله قنبری گفت: براساس اصول معماری و امنیتی غالبا در زیر و یا کنار موزه‌ها، تاسیس پارکینگ امکان‌پذیر نیست و غیر اصولی قلمداد می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ یکی از اقدامات شاخص بنیاد مستضعفان سامان دهیموزه قدیمی دفینه و بازسازی آن است که می‌تواند این مجموعه را به یکی از مدرن‌ترین موزه‌های ایران تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقوله‌ای که با توجه به موقعیت مکانی آن با سختی هایی رو به رو است که یکی از آن ها مسئله ترافیک و پارکینگ است.

حشمت‌الله قنبری، مدیر عامل موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، در این خصوص گفت: براساس اصول معماری و امنیتی غالبا در زیر و یا کنار موزه‌ها، تاسیس پارکینگ امکان پذیر نیست و غیر اصولی قلمداد می‌شود. در این مقوله یک آتش‌سوزی و یا یک انفجار می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به بار آورد.

او افزود: موزه دفینه بواسطه دسترسی به ایستگاه مترو و اتوبوس می‌تواند به محلی تبدیل شود که مردم بوسیله حمل و نقل عمومی به آن مراجعه کنند. این موزه به بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی شهر نیز دسترسی دارد، بنابراین مشکلی خاصی نباید به وجود آید و مدیریت این مقوله باید توسط مجموعه شهرداری صورت گیرد.

قنبری در خصوص سایر پروژه‌های در حال بازسازی اظهار کرد: پروژه بازسازی بخش‌های داخلی موزه تخصصی عاج ایران واقع در مجتمع فرهنگی موزه‌ای شهدای رامسر در آستانه عید سعید فطر به پایان رسید. در این بازسازی که طی یک دوره دو ماهه صورت گرفت، دیوارهای داخلی، ابزارها، گچبری‌ها و پارکت‌های بنا مرمت و بازسازی شد.

او افزود: این موزه در بنایی به وسعت 600 متر مربع و در دو طبقه، به عنوان نخستین موزه عاج ایران و تنها موزه تخصصی عاج در غرب آسیا افتتاح گردید.

مدیرعامل موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد در پایان با اشاره به ویژگی‌های بارز این موزه تصریح کرد: موزه عاج ایران با 9 تالار و با نمایش 300 اثر ارزشمند عاجی از شاخص‌ترین موزه‌های ایران است.

انتهای پیام: 2/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: موزه بنیاد مستضعفان قنبری موزه دفینه موزه عاج موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همراه اول همزمان با «روز ملی خلیج فارس» بسته های مکالمه ساعتی خود را تا ۷۵ درصد تخفیف به مشترکان دائمی، اعتباری و انارستان ارائه می دهد.

روز ۱۰ اردیبهشت در تاریخ ایران، یادآور از خود گذشتگی های ملت سرافراز ایران و بیرون راندن متجاوزان برای همیشه از خلیج فارس بود و ایرانیان توانستند در قرن هفدهم میلادی (سال ۱۰۰۱) سواحل جنوبی کشورمان را از چنگ بیگانگان آزاد کنند.

«خلیج فارس» به لحاظ وسعت، سومین خلیج بزرگ جهان و از این رو به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ، همواره نامش بر سر زبان ها بوده است.

این منطقه منبع مهم انرژی جهان است و در مجموع خلیج فارس از نظر جغرافیای سیاسی، استراتژیک، انرژی و تاریخ و تمدن یک پهنه آبی مهم و حساس در دنیا محسوب می شود.

همراه اول به همین منظور (گرامیداشت روز ملی خلیج فارس) امکان بهره مندی تمامی مشترکان خود از بسته های مکالمه ساعتی تا ۷۵ درصد تخفیف را با شماره گیری «ستاره ۱۲۱ ستاره ۱ مربع» فراهم آورده که از بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت یک روز کامل امکان فعالسازی آنها وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار آزمون و تاسیس آژانس هواپیمایی؛ بفرمایید تور روسیه! + عکس
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس
  • پائز و یک سورپرایز غیر والیبالی! (عکس)‌