Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: وضعیت شهرستان اصفهان هنوز قرمز و آمار افرادی که آزمایش کرونای آنها در غربالگری سرپایی مثبت می‌شود در حال افزایش است و این آمار باید برای ما زنگ هشدار باشد. ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، طاهره چنگیز در دومین جلسه شورای اداری استان با اشاره به همکاری بین‌بخشی و وحدت کلمه در استان برای مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: اصفهان در چهارراه ارتباطی کشور قرار دارد و به واسطه وجود کارخانه‌های بزرگ مانند فولاد مبارکه و ذوب‌آهن در اصفهان و وابستگی کشور به محصولات آنها که امکان بلوک کامل استان را به این زودی فراهم نمی‌کرد، اما خوشبختانه شاهد شیوع غیرقابل کنترل بیماری کرونا در استان نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: مردم در رعایت فاصله‌ اجتماعی سهل‌انگاری می‌کنندهشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به افزایش رفتارهای مخاطره‌آمیز / نگران موج دوم کرونا هستیممدیران استان اصفهان خود را برای پساکرونا آماده کنند

وی بیان کرد: هم‌اکنون تعداد بیمارستان‌های ارجاعی را از 8 به 6 بیمارستان کاهش داده‌ایم و 3 بیمارستان در خمینی‌شهر، کلیشاد و شهرضا و 3 بیمارستان در شهر اصفهان بیمار ارجاعی می‌پذیرند. خوشبختانه در همین 6 بیمارستان نیز موارد بستری در حال کاهش است و بیمارستان عیسی ‌بن مریم نیز به سمت پاک شدن می‌رود تا تنها 2 بیمارستان امین و خورشید به عنوان بیمارستان ارجاعی فعالیت کنند.

‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: به جز بیماریابی و تشخیص، همکاران ما در بخش بهداشت 38 هزار نفر از اطرافیان بیماران کرونامثبت را به مدت 14 روز تحت نظر گرفتند و با هر فرد روزانه یک بار تماس می‌گیرند. همچنین در استان اصفهان 198 هزار و 600 واحد صنفی داریم که 91 درصد آنها کد بهداشتی دریافت کردند و طبق بازدیدهای صورت‌گرفته، 86 درصد آنها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند. البته تعدادی نیز جریمه یا پلمب شدند و یا تذکر دریافت کردند.

وی وضعیت فعلی استان اصفهان را حساس و خطیر دانست و اضافه کرد: باید در این مرحله با جدیت به پروتکل‌ها عمل کنیم چون وضعیت شهرستان اصفهان هنوز قرمز و آمار افرادی که آزمایش آنها در غربالگری سرپایی مثبت می‌شود در حال افزایش است و اگر در این فاز خطا و کم‌توجهی کنیم احتمال رخ دادن پیک مجدد بیماری زیاد است، چون افزایش موارد مثبت سرپایی حدود 10 روز بعد خود را در آمار بستری و یک ماه بعد در آمار فوتی‌ها نشان می‌دهد، پس افزایش آمار سرپایی باید برای ما زنگ هشدار باشد.

انتهای پیام/165/ ز

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند

ایسنا/قم مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: در تصادف یک دستگاه پژو یک نفر جان خود را از دست داد.

 بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم بر اثر واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۳۰ آزاد راه حرم تا حرم، متاسفانه سه نفر مصدوم شدند و یک نفر هم جان خود را از دست داد.

 اورژانس ۱۱۵ قم سه دستگاه آمبولانس برای خدمات رسانی به مصدومان اعزام که پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند