Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ارتش آمریکا اعلام کرد که یک سلاح جدید لیزری را برای مقابله با هواپیماها و اشیاء مزاحم پرنده با موفقیت آزمایش کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از یورونیوز، فرماندهی ناوگان دریایی ایالات متحده در اقیانوس آرام با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این مطلب یادآور شد که آزمایش یک سلاح لیزری جدید که با برخورداری از قدرت تابش بالا قادر است اشیاء پروازی را درآسمان هدف قرار دهد با موفقیت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیانیه فرماندهی ناوگان دریایی آمریکا در اقیانوس آرام بدون اشاره به مکان دقیق انجام آزمایش یاد شده زمان انجام آن شانزدهم ماه مه اعلام شده است.
تصاویری که از سوی نیروی دریایی ارتش آمریکا منتشر شده نخستین آزمایش این سلاح لیزری را بر روی عرشه رزم‌ناو «یو اس اس پورتلند» نشان می‌دهد که یک هواپیمای بدون سرنشین را هدف قرار داده است.
شبکه خبری سی ان ان با انتشار گزارشی در این خصوص یادآور شد که قدرت عملیاتی دقیق سلاح لیزری یاد شده توسط فرماندهی نیروی دریایی آمریکا فاش نشده اما بر اساس تخمینی که پیش‌تر از سوی موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی ارائه شده بود، به نظر می‌رسد که توان آن 150 کیلووات باشد.
کری سندرز،‌ فرمانده رزمناو پورتلند می‌گوید که با انجام آزمایش‌های پیشرفته و بکار گیری این سلاح در برابر پهپادها و یا قایق‌های کوچک اطلاعات ارزشمندی در خصوص قابلیت‌های سیستم نشانگر لیزری بدست خواهیم آورد و با این ظرفیت تازه تعریف تازه‌ای از جنگ دریایی ارائه خواهیم کرد.
نیروی دریایی می گوید سلاح‌های لیزری که از آنها به عنوان «جنگ‌افزار انرژی هدایت‌شده» نام می‌برند قابلیت دفاعی بسیار بالایی را در برابر هواپیماهای بدون سرنشین یا قایق های کوچک مسلح ایجاد می‌کنند.
شبکه خبری سی ان ان سال 2017 میلادی نیز از انجام آزمایش یک سلاح لیزری با قدرت 30 کیلووات در خلیج فارس خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سلاح لیزری آمریکا سلاح لیزری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، علمدار با اشاره به اهمیت پایش‌های مستمر آب، گفت: بیش از ۳۳۱ هزار مورد آزمایش کلرسنجی و کدورت، شش هزار و ۷۷۱ نمونه باکتریولوژی، ۴۲۲ نمونه فیزیک و شیمیایی و ۲۱۰ نمونه فلزات سنگین مورد آزمون و پایش قرار گرفت.    وی افزود: نکته حائز اهمیت مطلوبیت ۱۰۰ درصدی آزمون‌های باکتریولوژی، فلزات سنگین و کدورت سنجی و مطلوبیت ۹۹.۵% کلرسنجی برای خروجی مخازن و شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی استان در سال گذشته بوده است.    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد اظهار داشت: برنامه ایمنی آب برای هفت شهر و شش روستای استان به منظور افزایش اطمینان از سلامت و بهداشت آب اجرا شده است.   وی ادامه داد: استان یزد در زمینه‌ی اجرای برنامه ایمنی آب در کشور، جایگاه نخست را دارد.

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • سلاح‌ های جدید کلاشینکف، آسمان را تسخیر می‌کنند (+عکس)
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • دستیابی به دانش فنی نسل جدید دستگاه طیف سنجی لیزری
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس