Web Analytics Made Easy - Statcounter

چشم برهم گذاشتیم و به پایان روزها و شب‌هایی رسیدیم که سبکبال‌مان کرده است؛ لحظه‌هایی که یا دستمان را گرفتند و یا دستگیر شدیم، ماه مبارک رمضان به آخرین صفحه خود رسیده است. ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهی دیگر از ماه‌های پرفیض رمضان به نقطه پایانی رسید، چشم برهم زدیم و به لحظات آخرش رسیدیم، از هم اکنون دلتنگ تمام لحظه‌هایش هستیم، لحظه‌های سحری، افطاری، دعا، شب زنده‌داری، دستگیری و هر کاری که در این ماه با جان و دل انجام دادیم.

با وجود اینکه بیماری کرونا در کشور همچنان شایع است و برخی رسوم این ماه را نتوانستیم برگزار کنیم اما دست به دست هم دادیم و هرچه لازم بود به سرانجام رساندیم. دستگیری از نیازمندان، تهیه و توزیع بسته‌های کالا و مواد غذایی و هر کار دیگری که در توان داشتیم.

ماه مبارک رمضان امسال نیز به بهترین نحو برگزار شد و به پایان رسید، مراسم احیا شب عید فطر در گلستان شهدا اصفهان نیز برگزار شد. این مراسم از ساعت 23:30 تا 3 بامداد با مداحی برادران محمد حسین رحیمی، سید احمد معنوی و دعای قرآن حجت الاسلام ابطحی برگزار شد.

به منظور حفظ سلامتی مردم شهید پرور اصفهان نکات بهداشتی نیز اعلام و بر اساس آن این مراسم برگزار شد. درب خیمه حسینی بسته بود و مکان برگزاری مراسم در فضای باز گلستان شهدا بوده و تمام بلندگوها نیز فعال بود. رعایت فاصله اجتماعی یک متر و نیم الزامی بوده و زائران لوازم شخصی همراه خود داشتند.

مردم اصفهان در گلستان شهدا با ماه مبارک رمضان وداع کردند و خود را تا یک سال دیگر به خدایی سپردند که یک بار دیگر سعادت روزه‌داری نصیبشان کرده است.

دستگیری از نیازمندان سعادت ماه مبارک رمضان

یکی از روزه‌دارانی که در گلستان شهدا برای احیا شب عید فطر در این مکان حضور داشت در مورد ماه مبارک رمضان گفت: ما شب‌های زیادی را برای احیا به گلستان شهدا و در جوار شهدا آمدیم، از اینکه این سعادت بازهم نصیبمان شده خدا را شکر می‌کنیم. اگر به این فکر کنیم که ما هرچه داریم از شهدا داریم راه و روش زندگی‌مان را مانند شهدا خواهیم کرد.

وی افزود: ماه مبارک رمضان فضائل بسیاری برای ما به همراه دارد، کمک به نیازمندان یکی از بزرگترین فرصت‌هایی است که نصیب ما شده؛ چرا که کمک به نیازمندان لطف نیست وظیفه‌ای است که خداوند بر گردن ما نهاده است. پس در این ماه حواسمان به آنها باشد. با وجود اینکه امسال بیماری کرونا دست و بالمان را بسته بود اما توانستیم انجام وظیفه کنیم و این ماه را مانند سالهای گذشته به خوبی برگزار کنیم.

همدلی و همکاری بین مردم

خواهر یکی از شهدای مدافع حرم نیز در مورد عید فطر و ماه مبارک رمضان گفت: شاید کسی تصور نمی‌کرد که امسال ماه مبارک رمضان شایسته‌تر و بهتر از سالهای گذشته برگزار شود، اما خدا یاری کرد و مردم هم کنار هم قرار گرفتند و یکی از بهترین‌ ماه‌ها را رقم زدند، ما شاهد همدلی و همکاری بیشتر بین مردم بودیم. بسیاری از مردم مراسم‌هایی که هر سال می‌گرفتند را مجبور شدند لغو کنند اما هزینه‌های آن را صرف کمک به نیازمندان کردند و این خبر بسیار خوبی است.

وی افزود: اصل کار هم همین کمک به نیازمندان است، خیران و مردم بسیاری توانستند از آنها دستگیری کنند، البته این کمک‌ها با حفظ حرمت و عزت نفس آنها صورت گرفت. من نیز افتخار حضور در برخی از این مراسم‌ها را داشتم و از نزدیک شاهد کار کردن از جان و دل برای مردم بودم.

صادقی از دیگر برادران جهادگر اصفهانی گفت: ما هر سال در ماه مبارک رمضان به ویژه در شب‌های قدر دنبال بخشش هستیم، هرکاری می‌کنیم تا خدای تبارک و تعالی از گناهان ما بگذرد و دستمان را بگیرد، امسال هم با وجود اینکه نتوانستیم در مساجد و هیئت‌ها حضور داشته باشیم اما برخی مکان‌های روباز در اختیارمان بود، گویی تا بیرون نرویم، زیر آسمان خدا قرار نگیریم، اشک نریزیم و تضرع نکنیم آرام نمی‌شویم.

حقیقت ماه رمضان را باید درک کرد، هیچ کس بی نیاز نیست

وی افزود: با وجود بیماری کرونا مردم برای اینکه بتوانند در مراسم‌های ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر و همین طور عید فطر شرکت کنند تمام نکات بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی لازم را رعایت کردند و مراسمی در شأن این ماه برگزار کردند. خدا را شاکریم که توانستیم این ماه را هم پشت سر بگذاریم و به شکرانه این سلامتی سجده شکر به جا می‌آوریم.

یکی از روزه داران اصفهانی نیز گفت: روزه بر ما واجب شد تا در اثر گرسنگی و تشنگی به نیازمندی خود در آخرت پی ببریم و این را من نه که ائمه معصومین فرمونده‌اند، ما باید بدانیم که نه در این دنیا نه در آن دنیا آدم‌های بی نیازی نیستیم، روزه می‌گیریم تا این را به خودمان یادآوری کنیم.

نماز عید فطر در مساجد سراسر استان اصفهان برگزار شدنماز عید فطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد استان تهران برگزار شداقامه نماز عید فطر در مسجد امام خمینی(ره) کرمان به روایت تصویر

وی افزود: البته ثواب روزه و روزه‌داری برای کسانی است که حقیقت آن را درک کنند و به محتوای آن عمل کرده و در گفتار و کردار به کار گیرند و به آن‏ها جامه عمل بپوشانند وگرنه گرسنه ماندن که رنجی ندارد، می‌داند که موقع افطار سیر خواهد شد. ما باید به حقیقت روزه و روزه داری پی ببریم تا در دنیا و آخرت سربلند باشیم.

خانم مرادی گفت: برای ما که سن‌مان بالاست شرکت در برخی مراسم‌ها حتی مراسم‌های روباز خطرناک بود، این برایم خیلی سخت بود، چرا که هر سال شب‌های زیادی را به احیا می‌نشستیم اما برای جوان‌ها خوشحال بودم که توانستند با رعایت بهداشت در مراسم‌هایی که تدارک دیده بودند شرکت کنند.

وی افزود: امسال هر کس در منزل خود احیا و شب زنده داری کرد، اما آنها که توانستند و نیروی جوانی داشتند در مکان‌های تعیین شده‌ای مانند گلستان شهدا رفتند. نوه‌های من هم این سعادت را داشتند و برایم تعریف کردند که همه نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کرده بودند.

انتهای پیام/164/ ز

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمک به نیازمندان ماه مبارک رمضان گلستان شهدا عید فطر روزه داری برگزار شد مراسم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان آغاز شد

تقویم شنبه پانزدهم اردیبهشت ساعت حوالی ۹ را نشان می‌دهد؛ مردم دیار شهیدپرور اصفهان باز هم مثل همیشه، پرشور به استقبال سه تن از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس و یک شهید گمنام آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تقویم شنبه پانزدهم اردیبهشت ساعت حوالی ۹ را نشان می‌دهد؛ مردم دیار شهیدپرور اصفهان باز هم مثل همیشه، پرشور به استقبال سه تن از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس و یک شهید گمنام آمده‌اند.

دقایقی پیش از شروع برنامه و رسیدن به ساعت موعد و قرارمان در میدان فیض، صدای مداحی خیابان را پر کرده، پلیس‌ها، مأموران، خبرنگاران، عکاسان، گروه سرود و… در حال آماده شدن هستند تا صحنه‌ای پر از امنیت و شورآفرینی مردم را به تصویر بکشند.

آری چنین مردمانی هستند مردم اصفهان؛ برای همین است که به مهمان‌نوازی معروف‌اند، چون بلدند در هر کاری سنگ تمام بگذارند؛ مردم شهرمان از پیر و جوان، کودک و نوجوان همه لباس‌های سیاه خود را بر تن کردند و با پرچم‌های یازهرا، یا حسین ایران، فلسطین و… به میدان آمده‌اند و منتظر شروع برنامه هستند.

بگذارید این‌طور بگویم که مصادف شدن این تشیع با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) برای ما شیعیان امروز حال و هوای دیگری را هم دارد و بر غم‌مان افزوده است.

این خبر در حال تکمیل است...

کد خبر 750426

دیگر خبرها

  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • مراسم تجدید میثاق با شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • چشم ایلام به آمدن شهید تازه تفحص شده روشن شد
  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند
  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد
  • مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان آغاز شد