Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@00:04:16 GMT

وزیر کشور: آمریکا تمام مردم ایران را تحریم کرده است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۷۲۵۰

وزیر کشور: آمریکا تمام مردم ایران را تحریم کرده است

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در تماس تلفنی «سلیمان سویلو» با وزیر کشور ترکیه به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر کشور ترکیه در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک عید فطر، با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در تحریم رحمانی فضلی گفت: از نظر ما، این اقدام صحیح نیست و ما این اقدام را محکوم می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور ترکیه در همین زمینه با اشاره به اینکه امریکایی ها هر زمان که ذهنشان با مساله ای مواجه می شود، به تهدید و تخریب و تحریم دست می زنند، خاطر نشان کرد: ما در کنار شما هستیم و بر این موضع ثابت قدم هستیم.

رحمانی فضلی نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن تبریک عید سعید فطر به وزیر کشور، دولت و مردم ترکیه و ضمن تشکر از تماس تلفنی همتای ترکیه ای خود از موضع وزیر کشور ترکیه در محکوم کردن اقدام آمریکا تشکر کرد و گفت: دولت امریکا درصدد است به هر طریق در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت کند.

وزیر کشور ریشه اصلی اعلام تحریم های اخیر آمریکا را شکست طرح آنها برای مداخله داخلی در ایران دانست و گفت: آمریکا در ایجاد بی ثباتی، نا امنی و جنگ داخلی در ایران شکست خورده است.

رحمانی فضلی با یادآوری حمایت های آمریکا از تروریست های دشمن مردم ایران از جمله منافقین و سلطنت طلب ها و سایر معاندین گفت: در جریان اغتشاشات آبان ماه سال گذشته، رسانه های آمریکایی در تحریک اغتشاشات و کمک به آن، هر آنچه که در توان داشتند به میدان آوردند اما به نتیجه مطلوبشان نرسیدند.

رئیس شورای امنیت کشور یادآوری کرد: امنیت داخلی کشور برای مردم ما، دولت و برای رهبری ما امر بسیار مهمی است و به هیچ وجه به کشورهای بیگانه بویژه امریکا اجازه مداخله در مسائل کشور، داده نمی شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: آمریکا تمام مردم ایران را حتی در این شرایط سخت ناشی از شیوع بیماری کرونا تحریم کرده است و بنده و فرماندهان ناجا هم بخشی از مردم هستیم که تحریم شدیم.

وزیر کشور با محکوم کردن حمایت های امریکایی ها از تروریست های منطقه مثل داعش و تکفیری ها اظهار داشت: کشورهای منطقه از جمله کشورهای همسایه باید تلاش کنیم در جهت تقویت امنیت منطقه و تعمیق مناسبات سیاسی اقتصادی و امنیتی، بیش از گذشته فعال باشیم.

وزیر کشور با اشاره به شکست امریکایی ها در سیاست های یکجانبه و ظالمانه آنها در منطقه خاطر نشان کرد: اقدامات اخیر دولت امریکا، مصرف داخلی دارد و مرتبط با انتخابات آمریکا است و به طور قطع، نتیجه ای برای طراحان در پی نخواهد داشت.

وی ضمن ابراز خرسندی از همکاری های خوب بین ایران و ترکیه در حوزه های مختلف، از جمله  در زمینه مسائل مرزی، مقابله با جرایم سازمان یافته و تروریسم اظهار داشت: ارتباط ‌و تعاملات نیروهای امنیتی،انتظامی و نظامی دو کشور بسیار خوب  است و باید در این خصوص، نقاط تماس  را تقویت کنیم و همکاری مشترک را بیشتر کنیم.

رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم ممانعت از انجام اقدامات خرابکارانه از سوی نیروهای تروریستی در مرزهای مشترک ایران با کشور های همسایه افزود: در این زمینه، برای انجام هر گونه همکاری آماده هستیم و دغدغه های طرفین حتماً در تعاملات سطوح ذیربط دو وزارتخانه پیگیری خواهد شد.

وزیر کشور در بخش دیگری از مکالمه تلفنی همتای ترکیه ای خود خواستار افزایش فعالیت های مناطق مرزی اقتصادی، بازارچه ها و گذرگاه ها  در جهت تقویت بیش از پیش روابط اقتصادی دو کشور شد.

وی در همین زمینه با اشاره به گشایش ایجاد شده برای کامیون های برخی از دیگر کشورها و در عین حال، مشکلات موجود برای تردد کامیون های ایرانی در مرزهای ترکیه خواستار اقدام مؤثر همتای خود در این زمینه و تسهیل و گشایش در این خصوص شد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات حادث در خط لوله گاز میان ایران و ترکیه توسط تروریست ها در خاک ترکیه، خواستار پیگیری های جدی همتای خود برای تسریع در روند تعمیرات این خط لوله شد.

وزیر کشور ضمن تشکر از همکاری های مرزی ابراز امیدواری کرد با توجه به ارتقاء و انتصاب فرمانده سابق مرزبانی ایران به عنوان جانشین ناجا، همکاریی های بین مرزبانان دو کشور تقویت شود.

رحمانی فضلی همچنین با مرور تلاش های  سلیمان سویلو برای گسترش همکاری ها، گفت: ما جنابعالی را  دوست و برادر خودمان می دانیم و از همکاری ها محبت های شما تشکر می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به توفیقات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با بیماری کرونا و یادآوری اینکه به یاری خدا بسیاری از شهرهای ایران در وضعیت سفید قرار گرفته است، گفت: در تمامی زمینه ها مخصوصا مقابله با کرونا آمادگی کمک به کشور دوست و برادر ترکیه را داریم.

وزیر کشور در همین زمینه افزود: هم اکنون اکثر فعالیت ها در ایران با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ترویج استفاده از ماسک و اقلام بهداشتی و سایر آموزش های لازم به مردم در حال بازگشایی است.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه نیز در این تماس تلفنی، با ابراز خرسندی از موفقیت های ایران در مهار ویروس کرونا، بر لزوم تبادل تجربیات و همکاری های دو کشور در این زمینه تاکید کرد.

وی همچنین نسبت به پیگیری موارد مطرح شده از سوی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران قول مساعد داد و ابراز امیدواری کرد: دیدارهای حضوری مسئولان وزارت کشور دو طرف در آینده نزدیک تجدید شود.
 
رحمانی فضلی نیز با تبریک مجدد عید فطر بر آمادگی برای میزبانی از همتای خود در ایران تأکید کرد.

منبع: الف

کلیدواژه: وزیر کشور ترکیه رحمانی فضلی همکاری ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند

به گزارش خبرآنلاین سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900114

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است