Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@23:09:48 GMT

پیام نخست‌وزیر لبنان به الکاظمی

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۷۳۷۲

پیام نخست‌وزیر لبنان به الکاظمی

به گزارش افکارنیوز،

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر الکاظمی، او در بغداد میزبان ادیب الحبحاب، سفیر لبنان در عراق بود. الحبحاب در این دیدار پیام کتبی حسان دیاب، نخست وزیر لبنان را به الکاظمی تقدیم کرد.

اخبار بین الملل- حسن دیاب در این پیام به الکاظمی انتصابش در سمت نخست وزیری را تبریک گفته و نسبت به توسعه روابط دو کشور در راستای تقویت مشترکات تاریخی و اجتماعی گسترده دو کشور ابراز امیدواری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکاظمی نیز ضمن تاکید بر عمق روابط دو کشور عراق و لبنان از زمان تاسیس کشور لبنان و لزوم تقویت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این روابط، از سفیر لبنان بابت این پیام تشکر کرده و به رهبری لبنان عرض ارادت کرد. همچنین در این دیدار دو طرف درباره سرمایه‌گذاری در حوزه‌های انرژی، کشاورزی، گردشگری، آموزش و پرورش و  بهداشت گفتگو کرده و راه‌های تسهیل رفت‌وآمد و تبادل تجاری میان دو کشور را بررسی کردند.

دعوت چین

علاوه بر این، الکاظمی در بغداد میزبان چانگ تاو، سفیر چین بود.

سفیر چین در این دیدار ضمن تبریک به الکاظمی برای انتصاب در پست نخست وزیری، تاکید کرد که پکن به توسعه روابط خود با  بغداد امیدوار است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نخست وزیر لبنان حسن دیاب لبنان نخست وزیر لبنان حسان دیاب الکاظمی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه های ترکیه اعلام کردند که این کشور همه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی را قطع کرده است.

پس از آنکه وزیر تجارت ترکیه در تاریخ ۹ آوریل اعلام کرد، تصمیم بر این شده که روابط تجاری با رژیم اسرائیل کاهش یابد، روز پنجشنبه اعلام شد که کلیه روابط تجاری اعم از صادرات و واردات سرزمین های اشغالی قطع شده است.

بر اساس بیانیه صادر شده، ترکیه اعلام کرده که تصمیمات جدید را قاطعانه و جدی دنبال خواهد کرد. این روند تا زمان ایجاد آتش بس پایدار، امکان ارسال مواد غذایی و امدادی به شکل مستمر و تشکیل دو دولت در منطقه دنبال خواهد شد.

همچنین برای متاثر نشدن ملت فلسطین از این تصمیم، وزیر تجارت ترکیه با وزیر اقتصاد دولت خودگردان فلسطین در ارتباط و هماهنگی است.

روز گذشته نشریه بلومبرگ از قول دو مقام ترکیه ای اعلام کرده بود که این کشور کلیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق در آورده است.

کد خبر 848999 منبع: تسنیم برچسب‌ها ترکیه اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • وزیر کشور پیام فرستاد
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد