Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@21:51:07 GMT

چین نسبت به جنگ سرد جدید با آمریکا هشدار داد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۷۹۰۷

چین نسبت به جنگ سرد جدید با آمریکا هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیپلمات ارشد چین در سخنانی اعلام کرده است که آمریکا روابط با چین را به مرز یک جنگ سرد جدید می‌کشاند.

این سخنان را «وانگ یی»، وزیر خارجه چین بیان کرده و در این ارتباط به تنش بر سر موضوعاتی همچون وضعیت هنگ کنگ و شیوع ویروس کرونا اشاره کرده است.

وزیر خارجه چین در این ارتباط با انتقاد از برخی بازیگران در آمریکا گفته است که این نیروها در داخل آمریکا روابط چین و آمریکا را به کنترل خود گرفته و دو کشور را به آستانه یک جنگ سرد جدید سوق داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد وزارت خارجه چین گفته است که پکن و واشنگتن آنچه از همکاری به دست می‌آروند در تقابل علیه هم از دست خواهند داد و دو طرف باید راهی را برای همزیستی مسالمت آمیز پیدا کنند.

وزیرخارجه چین که در نشست خبری سالانه خود گفتگو می‌کرد، افزود: پکن و هم واشنگتن نیاز دارند تا هماهنگی در سیاست‌های کلان خود در جنبه‌های اقتصادی و اقتصاد جهانی را آغاز کنند.

اگرچه بحران شیوع جهانی ویروس کرونا روابط چین و آمریکا را دچار تنش کرده است اما به تازگی و طی چند روز گذشته نیز موضوع هنگ کنگ از دیگر موضوعات مورد اختلاف میان دو طرف بوده است که به انتقادات و حملات لفظی دوجانبه منجر شده است.

کد خبر 4933353

منبع: مهر

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا وانگ ئی جنگ سرد وزارت خارجه چین ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین عربستان سعودی روسیه ایران شیوع کرونا افغانستان سوریه دونالد ترامپ امارات متحده عربی لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتا نسبت به شایعات انتخاباتی در خوزستان

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: هر گونه نشر آگهی یا انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی و گروه‌های سیاسی در رسانه‌های همگانی و شبکه های اجتماعی ممنوع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان اظهار داشت: از آنجا که برابر قانون، پلیس فتا ناظر به اجرای ماده 79 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی است و به موجب این ماده ی قانونی "درج یا نشر محتواهایی علیه نامزدهای انتخاباتی، احزاب و گروهک‌های سیاسی یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزدها توسط رسانه‌های همگانی شامل ابزارهای چاپی، الکترونیکی یا دیجیتال یا تمام شبکه‌های رسانه‌ای که محتوای نوشتاری، شنیداری، دیداری یا تلفیقی از آنها در معرفی یا قابل دسترسی برای عموم مردم است، ممنوع شده و جرم انگاری شده است.

وی با اشاره به اینکه سرعت انتشار و بازنشر شایعات و اخبار جعلی پیرامون انتخابات در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود تا کاربران بدون آگاهی از صحت و سقم مطلب آن را انتشار دهند، تصریح کرد: انتشار محتوای مجرمانه نیز برابر قانون جرم است.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از کاربران خواست تا قبل از انتشار یا باز نشر یک خبر پیرامون هر کاندیدای انتخاباتی از درستی و صحت آن مطمئن شوند و برای این کار رجوع به رسانه‌های رسمی حداقل کاری است که کاربران باید انجام دهند.

حسینی افزود: پلیس فتا با رصد شبانه‌روزی فضای سایبری هر گونه محتوای مجرمانه در خصوص انتخابات را بلافاصله احصا و ضمن تشکیل پرونده جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال خواهد کرد.وی از کاندیداهای انتخاباتی خواست که به حامیان و ستادهای انتخاباتی خود در خصوص انتشار شایعات و اخبار جعلی پیرامون دیگر کاندیداها گوشزد کرده و قوانین تبلیغات در فضای مجازی را رعایت کنند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با بیان این‌که کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است، خاطرنشان کرد: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا شماره تلفن 096380 گزارش کنند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان ملل نسبت به خطر حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • هشدار پلیس فتا نسبت به شایعات انتخاباتی در خوزستان
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه