Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:15:55 GMT

۸۰۶ هکتار ماشک در اراضی کردستان کشت شد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۸۰۲۷

۸۰۶ هکتار ماشک در اراضی کردستان کشت شد

مهدی فتحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری از سوی وزارت جهاد کشاورزی کشت ۷۵۰ هکتار ماشک علوفه‌ای به این استان ابلاغ کرده که با استقبال بهره‌برداران  ۸۰۶ هکتار اراضی زیر کشت رفت.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاوزی نیز ۸۵ تن بذر ماشک در استان توزیع کرده است افزود: از سطح کل کشت شده ۳۶۸ هکتار به صورت کشت خالص و ۴۳۸ هکتار نیز کشت مخلوط با جو کشت رفته و کامیاران با ۳۵۵ هکتار بیشترین سطح کشت را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ماشک گیاهی یکساله از خانواده لگومینوز است که همانند سایر گیاهان این خانواده موجب اصلاح و تقویت خاک می‌شود و نیتروژن را در خاک تثبیت می‌کند. 

وی یادآور شد: ماشک به دلیل عملکرد بالا، خوش خوراکی و کیفیت بالای علوفه می‌تواند در تغذیه دام‌های منطقع موثر باشد و می‌توان از آن به عنوان بهترین گزینه در تناوب با غلات در مزارع دیم و بعد از محصولاتی مانند گندم استفاده کرد.

فتحی یادآور شد: مناسب‌ترین روش خاک‌ورزی برای تولید ماشک، استفاده از گاوآهن قلمی در پاییز و استفاده از هرس بشقابی (دیسک) و سپس کاشت مکانیزه توسط بذرکارهای رایج در کشور است.

وی گفت: ماشک علوفه‌ای پاییزه را می‌توان در اوایل پاییز همانند گندم در حالت خشک، کاشت کرد تا اینکه هیچگونه لطمه‌ای به خصوصیات فیزیکی خاک وارد نشود.

وی افزود: در این استان حدود ۴۰۰ هزار هکتار آیش سالیانه وجود دارد که برنامه سازمان جهاد کشاورزی جایگزینی این مزارع نکاشت به کشت ماشک است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۸۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جنتی پیش از ظهر جمعه گفت: ۱۷۱ هکتار سند اراضی ملی پلاک ۲۱۷ فرعی از ۲۶ اصلی موسوم به «گل خندان» پردیس به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.

وی گفت: طی دو سال اخیر تلاش‌های زیادی کردیم که برای این اراضی سند بگیریم و لازم به ذکر است که ارزش این اراضی بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد ریال است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی‌ها اخذ سند برای اراضی ملی است و این امر باعث می‌شود که راحت تر و با اهرم قانونی برای حفظ بیت المال به مبارزه با زمین خواران بپردازیم.

کد خبر 6089021

دیگر خبرها

  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ