Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری شب گذشته ۳ خردادماه در قسمت سی‌ام از ویژه‌برنامه «سوره» گفت: دست جهاد و تقوا در دست هم است یعنی این دو با هم پیش می‌روند. آن چیزی که به جهاد روح و دوام می‌دهد تقواست. تقوای بالاتر از مرحله بالاتری از جهاد پشتیبانی می‌کند. معنا و عرصه‌های قیام وسیع‌تر از جهاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درعین‌حال خیلی به هم نزدیک‌اند. مقدمات جهاد در قیام شکل می‌گیرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه افزود: در دفاع مقدس یاد دارم که یکی از رزمندگان ما اسیر مجروحی گرفته بود و اصلاً شرایط نگهداری اسیر وجود نداشت. می‌توانست او را از حیات ساقط کند و یا در بیابان رها کند اما به خاطر رعایت تقوا او را با خود حمل کرد. بااینکه خیلی رنج کشید اما تحمل کرد. این می‌شود مراعات کردن حق تقوا که با حق جهاد مرتبط است. قرآن می‌فرماید: «وَ جاهِدوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهادِه».

این قرآن‌پژوه و معلم اخلاق در ادامه گفت: در سوره سبأ می‌فرماید: «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَی وَ فُرَادَی ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا». برای خداوند حرکت جمعی اهمیت دارد. این‌که جامعه بر مدار امام به حرکت درآید. آیه می‌گوید حتی اگر امکان حرکت جمعی نبود به صورت فردی باید حرکت کرد. در ادامه آیه توصیه به تفکر می‌شود برای این‌که عمل زده نشویم. انسان مؤمن هیچ‌وقت از تفکر جدا نمی‌شود و حرکت بدون تفکر به بیراهه رفتن است. هم قبل از قیام و هم حین قیام و هم در ادامه به تفکر نیاز داریم.

وی در پایان گفت: در ادامه آیه می‌فرماید: «مَا بِصَاحِبِکُمْ مِنْ جِنَّة». درباره پیامبر تعبیر زیبای صاحبکم را به کار می‌برد که فضا را تلطیف کرده است. می‌گوید در پیامبر شما جنون راه ندارد و کاملاً بر موازین حکمت دارد حرکت می‌کند. موضوع تفکر این است که رهبر و ولی خود را بشناسید. در این آیه دعوت به ولی‌شناسی به خاطر قیام برای خدا صورت می‌گیرد. چون وقتی قیام صورت گرفت، چه به صورت فردی و چه جمعی، بیشتر نیاز به رهبر داریم پس باید دراین‌باره تفکر کنیم. این حرکت الهی و قیام الهی معاصر ما یعنی انقلاب ما که حقیقتاً باعظمت و باشکوه است با این آیه شروع شده است.

در بخش دیگری از این برنامه گفتگوی مسعود دیانی با سید حسین شهرستانی و عبدالحمید قدیریان درخصوص «قرآن و نقاشی» پخش شد. در این برنامه همچنین یوسفعلی میرشکاک به قصه‌خوانی قرآنی از روی بخشی از کتاب «روض الجنان و روح الجنان» پرداخت. بررسی کارنامه قرآن‌پژوهی شهاب‌الدین محمود آلوسی نیز بخش دیگری از قسمت سی‌ام برنامه «سوره» بود.

برنامه تلویزیونی «سوره» که به موضوع قرآن اختصاص دارد، در شب‌های ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز ساعت ۱۷ می‌باشد.

کد خبر 4933177

منبع: مهر

کلیدواژه: برنامه تلویزیونی سوره حاج علی اکبری قرآن ماه رمضان ۹۹ شب قدر ویروس کرونا دعا و نیایش قرآن روز قدس برنامه تلویزیونی سوره کنفرانس بین المللی امام علی ع فلسطین ماه مبارك رمضان تفسیر قرآن شبکه چهار سیما روز جهانی قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • قرآن همه چیز ماست
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است