Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سابق اصفهان در مجلس گفت: آب و کشاورزی، اشتغال و رفع موانع سرمایه‌گذاری و تولید و پروژه‌های نیمه‌تمام سه محور اصلی مسائل استان اصفهان است و قطعاً نمایندگان استان در مجلس یازدهم باید این موضوعات را در اولویت پیگیری قرار دهند. ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حمیدرضا فولادگر در دومین جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: در 16 سال نمایندگی و طبق برنامه‌ای مشخص، در مجلس هفتم طرح رفع موانع تولید را دنبال کردم و در مجلس نهم، لایحه خروج از رکود دولت و طرح حمایت از تولید ملی مجلس منجر به تصویب قانون مهم رفع موانع تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مجلس دهم 2 ماده به این قانون الحاق شد که مهم‌ترین آن، اضافه کردن اختیارات قانونی به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها بود. همچنین در مجلس هشتم قانون حداکثر استفاده از تولید داخلی دنبال شد که در مجلس دهم به‌روز و حمایت از کالای ایرانی نیز به آن اضافه شد.

نماینده سابق اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون بهبود محیط کسب ‌و کار در مجلس هشتم ادامه داد: همچنین در چند دوره مجلس اصل 44 به منظور همسو کردن با سیاست‌های کلی و رفع ایرادات اجرایی اطلاح شد. قانون استاندارد نیز طی 5 سال و با وجود مقاومت برخی دستگاه‌های اجرایی به قانون توسعه و تقویت نظام استاندارد ملی تبدیل شد که این قانون را به تمام کالاها و خدمات تسری داد.

وی گفت: در سه دوره از چهار دوره حضور در مجلس در تدوین 36 گزارش نظارتی شرکت داشتم که خروجی این گزارش‌ها به دولت، قوه قضاییه و مجلس می‌رفت.

فولادگر آب و کشاورزی، اشتغال و رفع موانع سرمایه‌گذاری و تولید و پروژه‌های نیمه‌تمام را سه محور اصلی مسائل استان اصفهان دانست و اضافه کرد: خوشبختانه پروژه انتقال آب شرب به 14 شهرستان (گلاب 2) ردیف بودجه پیدا کرد، پروژه تونل سوم کوهرنگ از بن‌بست خارج شد، مقدمات اجرای پروژه بهشت‌آباد فراهم آمد و ستاد احیای زاینده‌رود شکل گرفت در حالی که تمام آنها چند سال پیش در ابهام بود و خوشبختانه استاندار اصفهان در یک سال اخیر در این زمینه پیگیری‌های خوبی داشت. قطعاً نمایندگان استان در مجلس یازدهم باید این موضوعات را در اولویت پیگیری قرار دهند.

وی با بیان اینکه متأسفانه میزان بیکاری در استان اصفهان چند سال متوالی از میانگین کشور بالاتر بود، اضافه کرد: در ماه‌های اخیر این آمار بهبود یافته بود اما قطعاً با وجود آثار اقتصادی کرونا، شاهد مشکلاتی در این زمینه خواهیم بود.

نماینده سابق اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه در استان اصفهان شاهد سرمایه‌گریزی هستیم و نمایندگان استان در مجلس یازدهم باید در جهت رفع موانع سرمایه‌گذاری تلاش کنند. همچنین پروژه‌های بزرگ نیمه‌تمام زیادی در استان وجود دارد که مجلس با تبصره 19 قانون بودجه شرایط تکمیل آنها را فراهم کرد و امیدوارم نمایندگان استان لایحه مشارکت عمومی و خصوصی دولت را پیگیری کرده و به سرانجام برسانند.

وی اضافه کرد: اگر 10 تا 20 درصد نقدینگی در دست مردم به تولید، سرمایه‌گذاری و پروژه‌های نیمه‌تمام تزریق شود تمام مشکلات استان و کشور در این زمینه‌ها را رفع می‌کند که راه‌حل آن پیگیری و تصویب قوانین رفع موانع کسب ‌و کار و تولید در مجلس است.

نماینده شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در اوایل شیوع کرونا نگرانی‌هایی در این خصوص داشتیم اما زحمات کادر بهداشتی و درمانی، تلاش مسئولان و همراهی مردم باعث سربلندی کشور شد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی افزود: هر مسئول زمانی باید پست خود را تحویل دهد و ما منتخبان مردم استان در مجلس یازدهم وظیفه داریم طوری عمل کنیم که استان اصفهان در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد.

وی با اشاره به معضل آب در استان اصفهان ادامه داد: در مقابل مردم استان مسئول هستیم، پس یا باید جای خود را به فرد بهتری دهیم و یا در مسئولیت خود به نحو احسن عمل کنیم.

نماینده شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضمن تشکر از مدیران کل استان، تأکید می‌کنم که مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان اصفهان باید مردمی‌ بودن و پاسخگویی به آنها را تقویت کنند. مردم انقلاب را از خودشان می‌دانند که تبلور آن حضور میلیونی در تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود. باید طوری عمل کنیم که سرمایه اجتماعی نظام و انقلاب افزایش یابد.

سرنوشت ابرپروژه‌های نیمه تمام نصف جهان در هاله‌ای از ابهام قرار داردحجم ذخیره سد زاینده‌رود به یک سوم رسیدعبور بارش‌های 2 حوضه آبریز از حجم بارشهای شدید سال قبل+جدول

در ادامه این نشست، نماینده سابق شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همراهی دولت، مجلس و تمام ارکان نظام قطعاً به پیشبرد کارها می‌انجامد.

علی بختیار افزود: درست است که یکی از وظایف مجلس استفاده از ابزارهای نظارتی است، اما معنای تذکر، استیضاح و تحقیق و تفحص این نیست که مردم را علیه یکدیگر بشورانیم و این آسیب جدی در کنار منیت و واگرایی مسئولان، کشاندن اختلاف‌ها به رسانه‌ها و جامعه و همچنین سلب اعتماد عمومی ناشی از فساد اقتصادی و اداری و تبعیض، کشور را تهدید می‌کند که باید آسیب‌شناسی شود.

وی فساد اداری را خطرناک‌تر از فساد اقتصادی دانست که مردم را نسبت به مسئولان بدبین کرده است که باید برای آن راهکاری اندیشید.

نماینده سابق شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با تمجید از همگرایی در مجمع نمایندگان استان درباره مسئله آب در مجلس دهم گفت: امیدوارم منتخبان مردم استان در مجلس یازدهم این راه را ادامه دهند.

وی با اشاره به جذب بیش از 10 هزار میلیارد تومان سرمایه کلان و یک هزار میلیارد تومان سرمایه خرد برای شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار، بازگشت تولیدکنندگان را از جمله تأثیرات این اقدامات دانست.

همچنین نماینده سابق نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در این نشست بیان کرد: باید به واسطه افتخاری که در مهار بیماری کرونا به دست آمد به خود ببالیم که اوج این افتخار متعلق به کادر درمان بود.

عباسعلی پوربافرانی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی با وجود تمام مشکلات و تحریم‌هایی که از سوی دشمن ایجاد شده، نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرفته عملکرد خوبی در مهار کرونا داشت که باید از مردم، کادر درمانی، نیروهای مسلح، بسیج و خیران تشکر کرد.

در ادامه این نشست، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: در طول دفاع مقدس بیش از 300 هزار رزمنده از استان اصفهان به جبهه اعزام شدند و یگان‌های استان در عملیات بیت‌المقدس نیز نقش‌آفرینی کردند و خرمشهر در سوم خردادماه 1361 و پس از 576 روز اشغال دشمن آزاد شد.

به گفته سردار مجتبی شیروانیان، یگان‌های استان اصفهان مانند لشکر امام حسین(ع) به فرماندهی شهید حسین خرازی و لشکر 8 نجف اشرف به فرماندهی شهید احمد کاظمی نقش اساسی در فتح خرمشهر داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به رزمایش کمک مومنانه و طرح مواسات گفت: پس از تأکیدات مقام معظم رهبری شاهد حرکتی انقلابی بودیم و بسیج با همراهی سایر اقشار مردم و دستگاه‌های گوناگون به کمک نیازمندان شتافت.

انتهای پیام/165/ ز

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروژه های نیمه تمام استان در مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی نمایندگان استان استان اصفهان نماینده سابق سرمایه گذاری رفع موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود

«مجتبی یوسفی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره اولویت‌های مهمی که باید در مجلس دوازدهم پیگیری شود، گفت: از آنجایی که در یک دهه گذشته حوزه اقتصاد مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، باید مجالس و دولت‌های مختلف، اولویت اساسی خود را رفع مشکلات اقتصادی کشور بدانند.

وی بیان کرد: اولویت اصلی همه مسؤولان باید حل مشکلات اقتصادی مردم باشد، چرا که مردم نجیب ما در همه عرصه‌ها مانند انتخابات ثابت کرده‌اند که پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به اقتصاد، اشتغال و وضعیت معیشتی مردم توجه اساسی شود. متأسفانه رقابت نهادهای دولتی و شبه دولتی با بخش خصوصی باعث شده است که شاهد بهره‌وری پایین باشیم و از سوی دیگر سرمایه‌گذاران واقعی نتوانند آن طور که باید و شاید فعالیتی در حوزه‌های اقتصادی داشته باشد. برای مثال، می‌بینیم که انحصار در حوزه خودرو چه مشکلاتی را برای مردم و بخش صنعت کشور ایجاد کرده است.

اولویت اول ما باید حل مسائل اقتصادی باشد

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درست است که اولویت اول ما باید حل مسائل اقتصادی باشد، اما توجه به مسائل اجتماعی و نقش مردم در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها هم باید مورد توجه جدی باشد.

منتخب مردم اهواز در مجلس دوازدهم در ادامه درباره نقاط ضعف مجلس یازدهم، یادآور شد: قطعاً مجلس یازدهم یکسری اشکالات داشت، اما نظام مسائل کشور را به خوبی شناخت و در آن ریل حرکت کرد. برای مثال، مجلس یازدهم قوانین اقتصادی خوبی به تصویب رساند و مصوبات خوبی در حمایت از اقشار مختلف جامعه داشت که می‌توان به مصوباتی چون رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد. اصلاح قانون بانکداری و اصلاح نظام ارزی باید باز هم در دستورکار باشد و مجلس آینده هم باید به آن بپردازد.

زیرساخت‌های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فراهم نبود

یوسفی متذکر شد: البته در تصویب برخی از قوانین در مجلس یازدهم تعجیل شد؛ درست است که «حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی» پیشنهاد دولت بود، اما چون زیرساخت‌های این کار فراهم نبود نباید در مجلس به تصویب می‌رسید.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین شاهد اطلاع رسانی ضعیف در مجلس یازدهم بودیم، به این معنا که بعضاً شاهد برخی حاشیه سازی‌ها برای این مجلس بودیم. همچنین برخی از مصوبات مجلس در این دوره و آثار آن به خوبی برای مردم تبیین نشد.

وی درباره این انتقاد به مجلس یازدهم که قوانین مهمی را تصویب کرد اما بر اجرای آن به خوبی نظارت نکرد، گفت: این مشکل مربوط به همه مجالس ما در ادوار مختلف است، البته مجلس یازدهم یک تفاوت اساسی با مجالس قبلی داشت و این بود که یک روز را برای نظارت بر عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی تحت عنوان «سه‌شنبه‌های نظارتی» در نظر گرفت.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته به اعتقاد بنده باید دو روز در مجلس تحت عنوان روزهای نظارتی باشد. بر این اساس بهتر است که روزهای نظارتی در مجلس آینده توسعه پیدا کند و به صورت تخصصی موضوعات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

کد خبر 6093076 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • ۱۱۶۰ پروژه در سبد پروژه‌های سالانه شهر اصفهان است/ هیچ پروژه‌ای نباید معطل طراحی بماند
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است