Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:59:46 GMT

افترا به مجلس بی‌پاسخ نمی‌ماند 

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۸۱۱۳

افترا به مجلس بی‌پاسخ نمی‌ماند 

به گزارش خانه ملت، «اسدالله عباسی» روز یکشنبه با اشاره به ادعای کذب تغییر مصوبات مجلس که روز گذشته(شنبه) از سوی یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد، افزود: برخی برای تخریب یک دوره مجلس حاضرند، همه اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نظام ولایی را تخریب کنند و به دلیل عجز از نقد قانون به نمایندگان اتهام جعل و دستکاری در متن قوانین را بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه گزارش خبرگزاری فارس در خصوص تغییرات در مصوبات مجلس و اهمال  هیأت رئیسه، آغاز بدعتی خطرناک برای قداست زدایی از قانون و متزلزل کردن آن است، افزود: این مطلب نه فقط به این دوره یا آن دوره مجلس ارتباطی ندارد، بلکه شروع‌ مسیری انحرافی در برابر نظام قانونگذاری جمهوری اسلامی است که باید با راهکار قانونی جلو آن را گرفت.
عباسی ادامه داد: در مورد تغییر و دستکاری مورد ادعای این خبرگزاری باید گفت که گزارش اولیه کمیسیون تلفیق به صحن علنی مجلس ارائه شد، اما صحن علنی با کلیات گزارش تلفیق مخالفت کرد و گزارش به کمیسیون تلفیق بازگردانده شد.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: پس از این مرحله گزارش اولیه مجدد در کمیسیون تلفیق مطرح شد و بنا به خواست نمایندگان تغییرات و اصلاحاتی در گزارش صورت گرفت که از جمله کلمه غیرمستمر در تبصره ۲۱ در جریان این تغییرات حذف شد. جالب است که حذف کلمه غیر مستمر هیچ ارتباطی با موضوع نجومی بگیران‌ ندارد زیرا موضوع سقف دریافت ها را قانون روشن کرده است.
 وی با اشاره به اذن مقام معظم رهبری برای بررسی بودجه سال ٩٩ براساس اصل ٨۵ قانون اساسی تصریح کرد: در روالی قانونی، گزارش کمیسیون تلفیق پس از اعمال اصلاحات و با تدبیر و اذن مقام معظم رهبری  مستقیما به شورای نگهبان رفت و بعد از رفع ایرادات شورای محترم نگهبان ابلاغ  شد.
سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر رسانه ها و یا همکارانی هستند که به مصوبه صحن یا کمیسیون اعتراض دارند، بهتر است به جای طرح شایعات بی اساس و «دروغ های گوبلزی» از قبیل  دستکاری در متن مصوبات، دانش خود را برای نقد و طرح اشکالات محتوایی افزایش دهند.
وی با اشاره به طرح برخی ادعاهای کذب از سوی برخی رسانه‌ها افزود: قبلا هم این موضوع دستکاری مصوبات کمیسیون تلفیق بدون ارائه حتی یک نمونه و مصداق رسانه ای شد که بی تقوایی بود و لازم است پیگیری قضایی شود.

عباسی ادامه داد: باید توجه داشت که هر ادعایی، دلیل می خواهد و صاحب ادعاست که باید دلیل بیاورد. هر کس مدعی است مصوبه کمیسیون تلفیق دستکاری شده، یک نمونه بیاورد، والا در برابر افترا باید به قوه مقننه پاسخگو باشد.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتهام تغییر و دستکاری قوانین مجلس افتراء به قوه مقننه است، پیشنهاد کرد در صورتی که اتهام زنندگان نتوانند منبعی موثق برای تطبیق نظر خود با مصوبات صحن و کمیسیون ارائه کنند، مورد بازخواست قرار گیرند زیرا شایسته نیست بدون بررسی و مراجعه به مصوبات صرفا در قالب طرح ادعایی بی اساس،  مصوبات مجلس که باید از قوام بالایی برخوردار باشد متزلزل شود و تحریف صورت گیرد. 

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان اسدالله عباسی قانون اساسی جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان اسدالله عباسی قانون اساسی جمهوری اسلامی مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان اسدالله عباسی قانون اساسی جمهوری اسلامی مجلس شورای اسلامی کمیسیون تلفیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۸۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا، گفت: سرکوب تجمعات دانشجویی نشانه ترس دولتمردان آمریکا بیداری عمومی مردم‌شان است.

به گزارش فارس، محمد اسماعیل کوثری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیرامون «سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا»، گفت: آمریکایی‌ها در عمل خلاف شعار‌های خود عمل می‌کنند. آزادی و حقوق بشر جز شعار‌های آمریکا است. آمریکا مجسمه آزادی را به عنوان نماد خود قرار داده تا به جهانیان بقبولاند که مدافع آزادی است.

وی افزود: امروز آمریکا ۱۸۰ درجه خلاف شعار‌های خود عمل می‌کند. چرا که فرزند نامشروعش در منطقه رو به زوال است. از این رو تمام ملاحظات را کنار گذاشته و روی حقیقی خود را در معرض نمایش قرار داده است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروز کار آمریکا به جایی رسیده که در درون کشور خود هم دست به اقدامات ضد بشری می‌زند و دانشجویان و اساتید صلح‌طلب را سرکوب می‌کند. پلیس آمریکا به صورت وحشیانه با معترضین بی دفاع برخورد می‌کند. این برخورد‌ها پرده از تفکر لیبرال برداشت.

کوثری در خاتمه گفت: طوفان الاقصی و وعده صادق چهره استبدادی آمریکا را به جهانیان نشان داد. نظام صهیونیست در حال سقوط است. با این سرکوب‌ها سعی در جلوگیری از این امر را دارند، اما نمی‌دانند هر چه بیشتر دست و پا بزنند بیشتر در این باتلاق فرو خواهند رفت.

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود