Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنوز تمرینات آماده سازی تیم های لیگ برتری ایران شروع نشده، خبر می رسد تعداد زیادی از بازیکنان یک باشگاه ایرانی در تعطیلات ، کرونا گرفته اند و نمونه های گرفته شده از بسیاری از اعضای این تیم مشکوک هستند!

به گزارش تابناک ورزشی، پس از حواشی متعدد پیرامون اعتراض و مخالفت بیش از دوسوم تیمهای لیگ برتر نوزدهم به تصمیم ازسرگیری رقابت های باشگاهی ایران، که اغلب آنها به خطر شیوع بیشتر کرونا بین اهالی فوتبال تاکید داشته اند، حالا این خبر در فضای فوتبال ایران پیچیده که تیم گل گهر سیرجان با تست های مثبت زیادی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته مهم در این میان آلودگی احتمالی اکثر اعضای یک تیم در روزهای تعطیلی مسابقات است! یعنی این نفرات بدون برگزاری تمرین و مسابقه، به کرونا مبتلا شده اند و سبب بیماری آنها حضور در فضای فوتبال نبوده است اما چگونه چنین اتفاق نادری رخ داده است که در یک معادله جبر و احتمال نیز شانس وقوع آن بسیار کم و ناچیز است.

چرا لیگ ایران تعطیل نشد؟

تصمیم بازگشایی مجدد مسابقات فوتبال بدون حضور تماشاگران و تحت پروتکل های بهداشتی ویژه، هفته گذشته از سوی معاون وزیر بهداشت اعلام و از سوی رییس جمهور نیز مورد تایید قرار گرفت اما اکثر تیمهای حاضر در رقابت ها با برگزاری باقیمانده مسابقات مخالفت کرده اند. البته بسیاری معتقدند این مخالفت به دلیل اختلاف امتیاز بسیار زیاد مدعیان با پرسپولیس صدرنشین است و احتمال جبران عقب ماندگی ده امتیازی در نه هفته باقیمانده کم است.

باشگاه استقلال در کنار تراکتور و سپاهان ، سردمدار مخالفت با پایان تعطیلی لیگ هستند و در این راه از هیچ تلاش و فشاری فروگذار نکرده اند اما آنها هیچ سازوکاری با تعیین تکلیف لیگ ارایه نداده اند. به طور مثال در لیگ های فرانسه ، هلند ، بلژیک ، اسکاتلند و چندین کشور دیگر اروپایی که رای به لغو کل فصل داده شد، تیم صدرنشین به عنوان قهرمان و فاتح جام شناخته شد و همچنین قعرنشین های فعلی به دسته پایین تر سقوط کردند اما در ایران نه تیم های بالانشین راضی به اعلام معرفی پرسپولیس به عنوان قهرمان فصل هستند و نه تیم های قعرنشین فعلی ، تصمیم به سقوط شان را می پذیرند!

انتخاب چهار نماینده ایران در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا هم خود معضلی است که تیم های دارای شانس همچون نفت مسجدسلیمان و شهرخودرو مشهد مدعی جدی کسب سهمیه اند. به این ترتیب مخالفت های موجود همراه با راهکار نبوده و سازمان لیگ را ناچار به تعیین تکلیف در میدان مسابقه کرده است.

در این حال تکلیف چهار تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا هم روشن نیست و ای اف سی برای اتخاذ تصمیم نهایی به بن بست عجیبی برخورد کرده که عبور از آن به این راحتی نیست.

آیا گل گهر به بازی با سپاهان می رسد؟

گل گهر سیرجان طبق برنامه اعلامی از سوی سازمان لیگ باید در تاریخ 29 خرداد امسال در ورزشگاه نقش جهان به مصاف سپاهان برود اما اگر بازیکنان این تیم به دلیل ابتلا به کرونا نتوانند تمرینات آماده سازی را پشت سر بگذارند، امکان حضور در آن مسابقه را نخواهند یافت. گل گهر جزو تیمهای قعرنشینی است که با پیروزی خانگی مقابل استقلال در آخرین رقابت برگزار شده لیگ ابران؛ به زور تفاضل گل از منطقه خطر رهیده و بعد از دو سوم فصل که در پایین جدول قرار داشت، به رتبه امن سیزدهم رسید.

همین موضوع باعث شده عده ای از خبرنگاران، این اخبار و حواشی جنجالی را در رستای تمایل این تیم به پایان لیگ برتر نوزدهم بدانند. پزشک تیم لیگ برتری گل‌گهر سیرجان توضیحاتی را در خصوص شایعه ابتلای ۱۰ بازیکن این تیم به ویروس کرونا ارائه کرد اما صحبت هایش نشان می دهد این خبر به طور کل کذب نیست و باید آن را جدی گرفت.

آیا کل لیگ به خاطر یک تیم معلق می شود؟

می توان این حدس را زد که اگر خبرهای حول وحوش گل گهر صحت داشته باشد و این تیم چندین مورد کرونای مثبت داشته باشد، تیمهای مقابل حاضر به رویارویی با این تیم نباشند! این یعنی از همین حالا لیگ و نتایج نهایی اش معلق می شود و همه چیز را به هم می ریزد.

محمدعلی زارع پزشک این باشگاه بهترین منیع آگاهی است که می تواند جواب این ابهام ها را بدهد. او در خصوص اینکه گفته می‌شود ۱۰بازیکن تیم گل گهر مبتلا به ویروس کرونا هستند، اظهار داشت: « اصلاً چنین آمار و ارقامی درست نیست. فردا جلسه‌ای داریم و بیانیه رسمی منتشر می‌کنیم. تعدادی مشکوک هستند که ممکن است جواب آن‌ها مثبت باشد. برای اینکه حساسیت روی این مساله داریم، تیم را تعلیق و قرنطینه کردیم. فعلاً یک هفته تمرینات را معلق می‌کنیم. پروتکل مسیر را مشخص کرده است. انشاالله هفته آینده تست مجدد می‌گیریم. ارقامی که اعلام می‌شود تا این لحظه درست نیست، اما احتمال مسلم اینکه تعداد مشکوک داشته باشیم بسیار بالا است و باید جواب آزمایش‌ها را از آزمایشگاه بگیرم و مستند تحویل هر نفر و مدیرعامل باشگاه می‌دهند و در این مورد اطلاع رسانی خواهد شد.»

پرشک گل‌گهر می گوید: «ما فقط چند نفر مشکوک داریم. تفکیک آن هم به بازیکن کادر یا سایر عوامل معلوم نیست. ما سه نوع آزمایش دادیم. در نوبت آخر به ما اعلام شد که موارد مشکوک دارید. باید تست‌های مجدد را انجام بدهیم و تعداد دقیق آن فردا مشخص می‌شود. چون سلامتی همه برای ما مهم است این موضوع را زودتر اعلام کردیم؛ که بچه‌ها قرنطینه شوند و مراعات کنند. قطعاً آمار دقیق را اعلام می‌کنیم. اصلا شاید همه آن‌ها منفی شدند. این احتمال هم هست. ما تیم را قطعاً یک هفته تعطیل می‌کنیم و اگر به طور قطعی و مستند به من اعلام شد که جواب‌ها منفی هستند از همین فردا می‌توانیم تمرینات را برگزار کنیم. ۷ صبح فردا جلسه داریم و قطعا تا قبل از ظهر یک بیانیه رسمی صادر می‌کنیم. باید جواب‌ها دست من برسد تا بتوانم مستند صحبت کنم.»

آغاز فوتبال در لیگ های بزرگ اروپا بدون مشکل مشابه

در حالی که آغاز تمرینات تیم های باشگاهی در ایران با حواشی و نارضایتی های متعدد همراه بود، در اروپا باشگاه های ایتالیایی، اسپانیایی و انگلیسی آغاز شده و بوندس لیگا آلمان نیز برگزاری مسابقات را شروع کرده است. 

در همین حال چند مورد ابتلای بازیکنان این لیگ ها به کرونا در هفته اخیر اعلام رسمی شده است که نشان می دهد حتی قرنطینه و تعطیلی مسابقات نیز نتوانسته ضامن فوتبالیست ها مقابل این ویروس خطرناک باشد و چندین نفر از آنها در تعطیلات و قرنطینه نیز مبتلا شده اند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: روز قدس نماز عید فطر عید فطر فطریه فتح خرمشهر گل گهر تابناک ورزشی ویروس کرونا قرنطینه روز قدس نماز عید فطر عید فطر فطریه فتح خرمشهر گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، محققان دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد و کل تک در آمریکا مشغول توسعه روشی نوین به نام «واکسن شناسی پیشگیرانه»( proactive vaccinology) هستند که هدف آن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی ویروس های مختلف کرونا است.

این واکسن از آنتی ژن هایی استفاده می کند که در ۸ ویروس کرونای مختلف از جمله ویروسی در خفاش ها وجود دارد. آنتی ژن ماده ای است که واکنش ایمنی در بدن را آغاز می کند.

چنین روندی به سیستم ایمنی بدن آموزش می دهد تا بخش هایی از آنتی ژن ها را جستجو کند که در ویروس های مختلف، از جمله مواردی که در واکسن وجود ندارد، مشترک است. به عنوان مثال واکسن ویروسSars-CoV-۱ که به همه گیری سارس در ۲۰۰۳ میلادی منجر شد را در بر نمی گیرد.

به طور معمول واکسن ها، مانند نمونه هایی که برای مقابله با کووید۱۹ به کار گرفته شدند، از یک آنتی ژن برای آموزش سیستم ایمنی استفاده می کنند تا ویروس های خاص و جداگانه را هدف بگیرند.

روری هیلز محقق فارغ التحصیل دانشکده داروسازی کمبریج و مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: تمرکز ما توسعه واکسنی است که در مقابل پاندمی ویروس کرونای آینده از انسان ها دفاع کند. باید آن را حتی قبل از آغاز همه گیری آماده کنیم. ما واکسنی ابداع کردیم که در مقابل طیف وسیعی از ویروس های کرونا از جمله نمونه هایی که هنوز ناشناخته هستند، محافظت ایجاد می کند.

نتایج این پژوهش در ژورنال نانوتکنولوژی منتشر شده است.

مارک هاوارث از دانشگاه کمبریج و مولف ارشد تحقیق می گوید: ما نباید منتظر ظهور ویروس کرونای جدید بمانیم. به دانش کافی درباره ویروس های کرونا و واکنش های سیستم ایمنی به آنها دست یافته ایم و اکنون می توانیم واکسن هایی بسازیم که در مقابل شاخه های ناشناخته ویروس کرونا از انسان ها محافظت می کند.

تحقیق نشان داده واکسن جدید که Quartet Nanocage نام گرفته واکنش ایمنی وسیعی در موش ها از جمله حیواناتی که در مقابل Sars-CoV-۲ ایمن شده بودند، ایجاد می کند.

طبق این پژوهش طراحی واکسن ساده تر از نمونه های توسعه یافته است و ا حتمالا در توسعه واکسن هایی برای دیگر مشکلات سلامتی نیز کاربرد دارد. این تحقیق در اوایل ۲۰۲۵ میلادی وارد مرحله یکم آزمایش بالینی می شود.

کد خبر 6099037 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • امروزه ریشه های شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران مستحکم تر شده است
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • بوکس ایران با زدن ازبک در فینال، طلا گرفت!
  • فیلم| مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • فیلم/ مخالفان نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند + فیلم
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • ببینید | مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران برای سرمربی لیگ برتری
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ