Web Analytics Made Easy - Statcounter

اندیشکده اوراسیا ریویو در مطلبی با اشاره به ارسال سوخت از سوی ایران برای ونزوئلا همکاری دو کشور برای دور زدت تحریم‌های غیرقانونی آمریکا را ضروری دانسته است. ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک اندیشکده بین‌المللی در گزارشی با اشاره به رسیدن اولین نفت‌کش حامل سوخت ایران به آب‌های سرزمینی ونزوئلا نوشته همکاری تهران و کاراکاس از دو کشور در برابر تحریم‌های غیرقانونی آمریکا محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پایگاه «اوراسیا ریویو» در این تحلیل نوشته تنش‌های میان آمریکا با دو دولتی که این کشور به دنبال تغییر نظام آنها بوده (یعنی ایران و ونزوئلا) بعد از اقدام تهران در ارسال نفت‌کش‌های حاوی سوخت افزایش یافته است. 

این رسانه نوشته است: «این همکاری دوجانبه چالشی در تحریم‌های آمریکا است که باعث محدودیت دسترسی میلیون‌ها نفر از مردم ونزوئلا به غذا، سوخت و تجهیزات پزشکی شده است.»

اوراسیاریوو در ادامه به نتایج پژوهش «مرکز پژوهش‌های اقتصادی و سیاسی» اشاره کرده و نوشته تحریم‌های غیرقانونی اعمال‌شده توسط آمریکا بین سال‌های 2017 تا 2018 به مرگ نزدیک به 40 هزار نفر در ونزوئلا منجر شده است. 

در ماه مارس 2020ُ «آلفرد دی زایاس»، کارشناس مسائل حقوق بشری گفت که شمار مرگ و میرهای ناشی از این تحریم‌ها به 100 هزار نفر رسیده است. 

اوراسیا ریویو نوشته اکنون در پرتو شیوع بیماری کووید-19 به چالش کشیدن تحریم‌های آمریکا که جنایت علیه بشریت به شمار می‌روند ضروری‌تر از هر زمان دیگر شده است. 

در ادامه این مطلب آمده است: «همزمان با آنکه قرار است نفت‌کش‌های ایران طی روزهای آینده وارد بندرگاه‌های ونزوئلا شوند جدال عقیده‌ها به اوج خود رسیده است.»

واشنگتن و متحدانش مدعی شده‌اند که ارسال محموله‌های حامل سوخت توسط ایران فصل تازه‌ای در تلاش ایران برای استقرار در همسایگی آمریکا ایجاد می‌کنند. 

اوراسیاریویو نوشته با وجود این، اکنون بیش از دو دهه است که ایران و ونزوئلا متحدانی نزدیک برای یکدیگر بوده‌اند. آنها از طریق عضویت در اوپک در خصوص سیاست‌های تولید نفت همکاری کرده و اغلب از جهان چندقطبی در برابر دخالت‌های آمریکا در آمریکای لاتین و خاورمیانه حمایت کرده‌اند. 

این رسانه بین‌المللی بعد از توضیح درباره سابقه همکاری‌های ایران و ونزوئلا در زمینه‌های مختلف ادعای آمریکا درباره متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم در آمریکای لاتین را رد کرده و نوشته است: «تنها عملیات‌های تروریستی در همسایگی آمریکا نفوذ تجاوز خنثی‌شده مزدوران علیه ونزوئلا بوده است. این عملیات شبه‌نظامی از کلمبیا آغاز شد نه ایران و مستقیماً از سوی رئیس‌جمهور خودخوانده و تحت حمایت آمریکا یعنی خوان گوایدو هدایت شده است.»

سفیر ایران در ونزوئلا: دو رهبر، دو کشور و دو انقلابی که قلب‌هایشان با هم استسفارت ایران: از نیروهای مسلح ونزوئلا برای اسکورت نفتکش متشکریم+فیلموزیر نفت ونزوئلا از ایران تشکر کرداولین نفتکش ایرانی وارد «منطقه ویژه اقتصادی» ونزوئلا شدونزوئلا: رسیدن نفتکش‌های ایرانی نقطه عطفی برای حاکمیت و استقلال است

انتهای پیام/ 

R36444/P/S8,1128,95/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ونزوئلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ونزوئلا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار