Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:50:47 GMT

ضرورت بازگشایی هرچه سریعتر مرزهای ایران و ترکیه

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۹۲۷۰

ضرورت بازگشایی هرچه سریعتر مرزهای ایران و ترکیه

رؤسای جمهور ایران و ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط به‌ویژه مناسبات اقتصادی و تجاری تأکید کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، رؤسای جمهور ایران و ترکیه امروز یکشنبه همزمان با عید سعید فطر در گفت‌وگوی تلفنی با تبریک متقابل عید فطر به دولت‌ها و مردم دو کشور، بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط به‌ویژه مناسبات اقتصادی و تجاری تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دو طرف در این تماس تلفنی، با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر جهان براثر شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا، ضرورت بازگشایی هر چه سریعتر مرزهای زمینی و هوایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای از سرگیری تبادلات تجاری و کالایی دو کشور مورد تأکید قرار دادند.

روحانی و اردوغان همچنین در این تماس تلفنی ابراز امیدواری کردند با تشکیل کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک و با پایان یافتن بحران کرونا، تحرک تازه و خوبی در روابط اقتصادی دو کشور و همچنین اجرایی و عملیاتی شدن توافقات قبلی صورت گیرد.

رؤسای جمهور ایران و ترکیه در ادامه با اشاره به همکاری‌های خوب دو کشور در مقاطع مختلف، ضرورت همکاری و تبادل دانش، اطلاعات و تجربیات در زمینه مقابله با ویروس کرونا را مورد تأکید قرار دادند.

روحانی با بیان اینکه همکاری‌های ایران و ترکیه در مقاطع مختلف در تاریخ دو کشور به ثبت رسیده است، گفت: در شرایط امروز، بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و از سرگیری تبادلات تجاری و کالایی برای هردو کشور یک ضرورت است.

رجب طیب اردوغان نیز خاطرنشان کرد: بر این باور هستم که همکاری‌ها و تبادل تجربیات دو کشور در زمینه مقابله با ویروس کرونا می‌تواند بسیار مفید باشد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری را مورد تأکید قرار داد و افزود: برای بازگشایی مرزهای ترکیه با ایران و از سرگیری تبادلات تجاری، دستورات لازم را صادر خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه عید فطر رجب طیب اردوغان روحانی مرزها ایران ایران و ترکیه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۹۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم

بن الطوق الماری ضمن استقبال از سرمایه گذاری در ایران گفت: روابط دو کشور باید در تمامی حوزه‌ها توسعه پیدا کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند؛ امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می‌کند.

وزیر اقتصاد امارات جلسه امروز را نشانی از عزم ایران و امارات برای توسعه روابط به همت دولت‌های دو کشور دانست و افزود: در ایام گذشته روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور به خوبی توسعه پیدا کرده بود، اما باید روابط در تمامی حوزه‌ها توسعه پیدا کند.

بن الطوق الماری تصریح کرد: کشور امارات در بین شرکای تجاری خود بعد از چین بالاترین میزان روابط تجاری را با ایران دارد که سال گذشته هم این میزان ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: حجم تجارت و صادرات از امارات به ایران در سال گذشته به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است که نشان می‌دهد طرفین علاقه‌مند به توسعه روابط در تمامی حوزه‌ها هستند.

بن الطوق الماری گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند و امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری