Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر غلامرضا شریعتی عصر امروز در حاشیه مکالمه تلفنی که با رئیس جمهور در خصوص وضعیت استان خوزستان داشت اظهار کرد: یکی از استان‌های مهمی که مسئولان کشوری و در رأس آن رئیس جمهور همواره پیگیری وضعیت آن در ابعاد مختلف هستند، استان خوزستان است.

وی در خصوص عمده مطالبی که در این مکالمه تلفنی عنوان شد، افزود: بحث وضعیت، اقدامات و تصمیمات صورت گرفته در استان، در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا از جمله موارد بحث شده در این مکالمه تلفنی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت استان خوزستان در تثبیت وضعیت امنیت غذایی کشور، بیان کرد: یکی دیگر از مباحث مطرح شده در خصوص برداشت‌های پاییزه، کشت تابستانه و صنایع نیشکر بود.

شریعتی با بیان اینکه وضعیت برداشت‌ها خوب است اما به دلیل داشتن دمای زیر صفر در زمستان گذشته در بحث گندم با سرما زدگی در محصول روبرو بودیم، عنوان کرد: همچنان استان خوزستان، استان نخست در کشت گندم در کشور است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم، بیش از ۷۰ هزار تن کلزا و یک میلیون تن چغندر از کشاورزان خوزستان خریداری کنیم.

استاندار خوزستان گفت: امسال ۴۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت تابستانه خواهد رفت و همچنین کشت شلتوک که بنا بود تنها در استان‌های شمالی انجام شود نیز با پیگیری رئیس جمهور با کشت این محصول نیز در استان خوزستان موافقت کرد.

کد خبر 4933562

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی خوزستان حسن روحانی غلامرضا شریعتی استانداری خوزستان ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد گرگان عید سعید فطر شب قدر شیوع کرونا قزوین روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر روابط عمومی بیرجند استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت

استاندار خوزستان گفت: زراعت چوب به عنوان یک کار جدید است که می‌تواند بخشی از کانون‌های ریزگرد را تحت پوشش قرار داده و در کنار آن موجب شکل‌گیری تولید صنایع چوب و ایجاد زنجیره اشتغال شود.

او می‌گوید: این طرح در قالب سفر هیئت دولت مطرح شد و مورد تایید دولت قرار گرفت. خوزستان حدود شش میلیون هکتار زمین دارد و اجرای این طرح در ۳۰۰ هزار هکتار در طول ۴ سال پیش‌بینی شده است.

حسینی محراب ادامه داد: در هر هکتار از طرح زراعت چوب بیش از هزار درخت اکالیپتوس و گونه‌های مشابه کشت می‌شود که پس از چهار سال به تولید می‌رسد و طی این مدت از برگ آن جهت گرفتن اسانس استفاده میشود و دو یا سه کارخانه به این منظور راه‌اندازی شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این کار درآمد نسبتاً خوبی نسبت به کشت سایر محصولات دارد اظهار داشت: کار خوبی که در سال زراعی جاری که معمولا آغاز آن را از ۳۰ شهریور لحاظ می‌کنند صورت گرفته کشت نهال در حدود ۱۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در استان است و رقم مصوب ۴۶ هزار هکتار بوده که رقم قابل توجهی است؛ درخواست‌هایی که شرکت‌ها و کشاورزان مختلف نیز داشتند بیش از صد هزار هکتار است.

حسینی محراب گفت: در گذشته در سال‌های طولانی مجموعاً دو هزار هکتار در زمینه زراعت چوب در استان زیر کشت رفته است و کشتی که در سال زراعی جاری شده بیش از هشت و نیم برابر نسبت به گذشته است.

وی افزود: آماری که در سامانه منابع طبیعی کشور برای کشت نهال ثبت شده ۹۰ هزار هکتار است که ۷۳ هزار هکتار از آن فقط به خوزستان اختصاص دارد و ۱۷ هزار هکتار نیز برای سایر استان‌ها در نظر گرفته شده است و دلیل آن هم این است که طرح زراعت چوب را به عنوان یک پروژه ملی در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند کمک زیادی به آب و هوا و تولید و اشتغال استان داشته باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شهرک‌های صنایع چوب و مبلمان نیز می‌تواند در کنار اجرای طرح زراعت چوب ایجاد شود عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز می‌توانند نقش مهمی در پیشبرد این پروژه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • علی دایی پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی شد