Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها تا روز دوشنبه، آخرین تصمیمات گرفته شده است؛ گفت: فردا (دوشنبه) برای سایر موارد، در صورت لزوم تصمیمات جدی‌تر اتخاذ خواهیم کرد.

غلامرضا شریعتی در حاشیه ستاد مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (۴ خردادماه) با حضور قائم مقام وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت شیوع کرونا در خوزستان افزایشی است اما با تمهیدات اندیشیده شده، از شدت افزایش کاسته شده و روند شیوع تا حدودی کنترل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: روند شیوع کرونا در استان خوزستان، پایدار اما هنوز افزایشی است. مردم باید بیشتر مراقبت کنند تا روند افزایشی شیوع کرونا به سمت خط صاف و سپس نزولی حرکت کند.

شریعتی گفت: مردم به ویژه در مناطق حاشیه‌ای اهواز، باید در رفتار خود اقدامات موثری داشته باشند تا وضعیت را کنترل کنیم.

وی تصریح کرد: هنوز خوزستان از نظر میزان ابتلا در رده بیستم کشور قرار دارد و روند ابتلا متوسط است اما با این شدت، ممکن است ناگهان خیز برداریم.

استاندار خوزستان افزود: مردم باید بیشتر مراقبت کنند. علاوه بر اقدامات ما، اصلاح رفتار مردم هم نیاز است تا شرایط کنترل شود.

وی گفت: تصمیم گرفته شده که امتحانات پایه نهم در استان خوزستان به صورت حضوری برگزار نشود. تاکید شده است که نمره ترم اول لحاظ شود یا امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار شوند یا در زمانی که شرایط فراهم باشد و روند شیوع کرونا رو به نزولی شدن باشد، شرایط برای برگزاری آزمون فراهم شود.

شریعتی با اشاره به احتمال تعطیلی خوزستان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بیان کرد: برای فعالیت ادارات، فردا (دوشنبه) تصمیم‌گیری می‌شود. اصنافی که در سایت وزارت بهداشت ثبت‌نام نکرده‌اند نیز اجازه بازگشایی ندارند و در صورت بازگشایی، پلمب می‌شوند. اکیپ‌هایی نیز در این زمینه باید تشکیل شوند و فرمانداران موظف به اجرای این کار هستند.

استاندار خوزستان گفت: مقرر شده است که دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای انجام تست‌های بیشتر، شرایط را مهیا کند و تعداد آزمایشگاه‌ها و تعداد تست‌ها در شبانه‌روز را افزایش دهد تا بیماریابی قوی‌تری نسبت به اکنون داشته باشیم و تماس‌های افراد مبتلا با دیگر افراد را سریع‌تر شناسایی کنند.

وی افزود: شهرداری‌ها نیز باید تبلیغات بیشتری در زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند و بیلبوردها و بنرهای بیشتری در این زمینه اختصاص دهند تا اطلاع‌رسانی به مردم افزایش یابد. امیدوارم صدا و سیما نیز نقش بیشتری در این زمینه ایفا کند تا بتوانیم مردم را آگاه‌تر کنیم.

شریعتی با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها تا روز دوشنبه، آخرین تصمیمات گرفته شده است؛ گفت: فردا (دوشنبه) برای سایر موارد، در صورت لزوم تصمیمات جدی‌تر اتخاذ خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور و مسئولین کشوری نیز نسبت به مساله حساسیت دارند و مرتب در تماس هستند تا شرایط خوزستان به حالت عادی برگردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعید غفاریان، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ارتباط با دنیا در صورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی را هم جویا شوید!
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان