Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@14:44:40 GMT

درد واژن در بارداری چه دلایلی دارد؟

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۲۱۶۰

درد واژن در بارداری چه دلایلی دارد؟

خبرگزاری آریا -
درد واژن در بارداری
برخی از زنان در دوران حاملگی با دردهای جدیدی اشنا میشوند که یکی از آن ها در واژن و البته استخوان واژن است. ولی این دردها در دوران حاملگی چه دلایلی دارند ؟ آیا درد واژن سبب زایمان زودرس می شود؟
پزشکان متخصص معتقد هستند درد واژن، تیر کشیدن واژن و درد زیر شکم به علت تغییرات هورمونی و بزرگ شدن رحم است و این درد جدید در این دوران کاملاً طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درد یا تیر کشیدن واژن دردی ناگهانی، شدید و گزنده ای است که در لگن، رکتوم یا فرج حس می شود. البته این درد سریع، ناگهانی و شدید در پاها هم پخش می شود. رحم زنان باردار در دوران حاملگی با تغییرات زیادی روبرو می شود و از اندازه یک پرتقال اندازه یک هندوانه رشد می کند.درد واژن در حاملگی طبیعی است و در سه ماهه نخست، دوم یا سوم رخ می دهد.
آیا تیر کشیدن واژن نشانگر زایمان است؟
تیر کشیدن واژن به این معناست که عصب های دهانه رحم آغاز به منقبض شدن می کنند. برخی از زنان این درد را دردوران بارداری و هنگامی که پا یا ارنج نوزاد با مجموعه عصب های دهانه رحم برخورد می کند حس می کنند و به معنی زایمان زودرس نیست. ولی تیر کشیدن واژن با درد یا گرفتگی هایی با فواصل منظم همراه لکه بینی یا خونریزی باشد حتماً با پزشک متخصص تماس بگیرید.
تیر کشیدن واژن
درد واژن در بارداری چه دلایلی دارد؟
درد واژن در این دوران علل زیادی دارد که مهمترین آن ها به شرح زیر است:
درد رباط گرد
با شروع سه ماهه ی دوم حاملگی، امکان دارد حس درد در پهلو را تجربه کنید چرا‌که رباط بالای رحم که تا کشاله ی ران امتداد دارد، آغاز به کشیده شدن و انقباض می کند. دکتر سوزان مریل ناچ، پزشک متخصص زنان و زایمان سن دیه گو می گوید" زنان معمولاً این درد را موقع راه رفتن یا برخاستن از صندلی تجربه می کنند؛ رحم تغییر زاویه می دهد و رباط را به طرف بالا میکشد ". دراز کشیدن به پهلویی که درد دارد میتواند درد را ارام کند؛ اما این درد تا 24 ماه دیگر برای همیشه از بین خواهد رفت!
اختلال در ترشح هورمونها
به هم خوردن تنظیمات هورمونی در دوران حاملگی طبیعی است. همین تغییرات هورمونی سبب خشکی واژن می شود. خشکی واژن هم سبب درد واژینال به ویژه در روابط زناشویی می شود.
بزرگ شدن رحم
اندازه رحم با بزرگ شدن جنین آرام آرام رشد می کند. این تغییر اندازه سبب فشار بر وازن و ماهیچه های اطراف آن می شود. فشار مدام با درد همراه است.
یبوست
یبوست، یکی از مشکلات شایع در زمان حاملگی، میتواند سبب درد و ناراحتی در ناحیه ی لگنی شود.( هورمون ها روند گوارش غذا را کند می کنند، مکمل های غذایی دارای آهن که پزشک تجویز می کند هم همین مشکل را ایجاد می کنند.) آب زیاد بنوشید و غذاهای دارای فیبر مانند میوه و سبزیجات خام استفاده کنید. چنانچه باز هم مشکل یبوست رفع نشد، از پزشک خود سوال کنید که آیا میتوانید از ملین ها یا شیاف های گلیسرینی استفاده کنید یا خیر.
درد واژن
رشد جنین
هنگامی که جنین رشد می کند، رحم بزرگ تر می شود و رباطهای در قسمت لگن گسترش پیدا می کنند. همین مسئله سبب انسداد مجاری و عضلات اطراف واژن می شود. این انسداد با درد همراه است.
عفونت
عفونت میتواند یکی از علل درد واژن باشد. چنانچه این درد در ناحیه تناسلی خارجی و واژن حس شود باید به عفونت شک کنید. رایج ترین نوع عفونت واژن در زنان باردار کاندیدا است که زیرا ایمنی آنها بسیار پائین است.
ورم گردن رحم
ورم و بزرگ شدن دهانه رحم هم میتواند سبب درد واژن شود. البته این ورم و این درد در هفته های پایانی حاملگی احساس می شود.
بارداری خارج از رحم
با این که تشخیص بارداری خارج از رحم خیلی دشوار است ولی این نوع بارداری هم میتواند یکی از علل درد واژن در زمان بارداری باشد.
مفاصل لگنی
با نزدیک شدن به پایان بارداری هورمون ریلاکسین بالا می رود و به رباط ها کمک می کند تا خود را برای تولد آماده کنند. همچنین، ریلاکسین مفصل لگنی را شل می کند و حتی آنها را کمی از هم جدا می کند. حس درد در اطراف استخوان شرم گاهی کاملاً طبیعی است و امکان دارد حس کنید که پاهایتان می لرزند. بعضی از خانم‌ها از کمربند محافظ لگنی استفاده می کنند که به محکم شدن این ناحیه کمک می کند.
همه چیز درباره درد واژن
علایم درد رباط گرد در دوران بارداری
این دردها دائمی نیستند و می آیند و میروند در بسیاری از خانم‌ها در بارداری های بعدی شدت آن کم یا کلا متوقف می شود. علایم زیر میتوانند علامت درد رباط گرد باشند:
درد شدید و ناگهانی موقع تغییر وضعیت سریع
به عنوان مثال موقع تغییر حالت در تخت خواب، تغییر حالت از نشسته به ایستاده یا موقع سرفه و خنده کردن
درد در قسمت زیر شکم یا لگن
رباط گرد از ناحیه کشاله ران تا شکم و لگن امتداد دارد شما امکان دارد درد را در هر کدام از این نواحی احساس کنید.
حس درد پس از فعالیت بدنی
فعالیت بدنی مثل پیاده روی در طول روز میتواند منجر به افزایش درد رباط های گرد شود.
- درد و گرفتگی شدید
- تب و لرز
- خونریزی
- ادرار دردناک
- ترشحات غیرمعمول واژن
- سرگیجه
کی باید به متخصص مراجعه کرد؟
درد واژن در اکثر زنان در زمان حاملگی طبیعی است. تغییر جزیی در سبک زندگی میتواند کمک کننده باشد با این حال پیش از هر اقدامی با متخصص مشورت کنید. فراموش نکنید این درد میتواند ناشی از عفونت قارچی یا ناهنجاری های دهانه رحم باشد که زمینه ساز سقط جنین خواهد شد. درصورتی که درد واژن دارید برای حصول اطمینان از بی خطر بودن آن با پزشک تان مشورت کنید.
گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

مشاوره و ارزیابی جنسی قبل از ازدواج
مجرب ترین وکلا طلاق فوری با کمترین هزینه
لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران
درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی
ثبت نام کلاسهای آموزشی و رفع اشکال کنکور
رفع‌دعاوی‌ملکی/کوتاهترین زمان،کمترین هزینه
در یک جلسه هموروئید را درمان کنید
درآزمون های آزمایشی کنکور،آنلاین شرکت کن
کیست مویی رو قبل از دردسرساز شدن درمان کن
درمان افسردگی یک بار برای همیشه
به کمک مشاورعشق را به رابطه‌تان بازگردانید
بهبود رتبه سایت در کمترین زمان

منتخب های زناشویی(دانستنیهای ازدواج، نامزدی، عقد، بارداری و زایمان، سالمندی، دانستنیهای جنسی و...) سایر مطالب زناشویی
آیا رابطه جنسی، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند؟

پاسخ هر سوالی که در رابطه با نحوه استفاده از بی بی چک دارید

راه غلبه بر ترس از زایمان

اعتماد به نفس جنسی چیست و چگونه می توان آن را افزایش داد؟

مهمترین نکات قبل از ازدواج

آیا احتمال انتقال کرونا از طریق رابطه زناشویی وجود دارد

تفریح دونفره بدون فرزندان

زنان میانسال و یائسگی

نقش فرنولوم در لذت جنسی مردان

اشتباهات بزرگ زنان در زمان برقراری رابطه زناشویی

طلاق رجعی چیست و چه شرایطی دارد؟

زایمان در دوران کرونا
سایر مطالب زناشویی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دوران حاملگی درد واژن دهانه رحم بزرگ شدن درد رباط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین

اخیرا مطالعه جدیدی در دانشگاه نورث وسترن انجام شده است که نشان می‌دهد مادرانی که در دوران بارداری استرس بیشتری را متحمل شده‌اند، نوزادانشان در ۳ ماهگی با احساسات منفی از قبیل ترس‌، غم و ناراحتی، بیشتر درگیر خواهند شد. این تحقیق نشان می‌دهد که مسیر رشد و تربیت کودک از قبل به دنیا آمدن آغاز می‌شود.

مطالعات قبلی نشان می‌دهند که اضطراب مادران در دوران بارداری با کیفیت خلقی و رفتاری نوزاد ارتباط مستقیمی دارد.

در ادامه به شرح بیشتر این مطلب که آخرین مطالعه صورت گرفته در این زمینه به شمار می‌رود، می‌پردازیم.

یکی از محققان این مطالعه معتقد است که استرس غالبا به عنوان یک ساختار ثابت بررسی و در نظریه‌های مختلف، عاری از هر گونه تغییر شناخته می‌شود. به صورتی که یا کسی دچار اضطراب هست یا نیست! اضطراب دارای ابعاد متفاوتی است که ممکن است در هر فرد به صورت متفاوت بروز کند؛ پس نمی‌توان گفت هر کس به علائم شایع و پرتکرارتر استرس مبتلا نیست، به طور حتمی اضطراب ندارد.

استرس در زندگی روزانه بسیاری از جنبه‌های مهم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این مسئله یکی از جنبه‌های موثر در ایجاد روش‌های تحقیقاتی جدید به شمار می‌رود که به محققان کمک می‌کند بتوانند مطالعات دقیق‌تری بر این موضوع داشته باشند.

نظریه دیگری که در این تحقیق به دست آمده، این مفهوم را می‌رساند که مادران هنگامی که حتی با کوچک‌ترین استرس‌های روزانه دست و پنجه نرم می‌کنند، همزمان باعث می‌شوند کودکانشان در آینده احساسات منفی بیشتری داشته باشند.

درک بیشتر والدین از ماهیت اضطراب می‌تواند به مدیریت شرایط کمک کند. به عنوان مثال اگر مادر پیش از بارداری دچار استرس‌های بیش از اندازه باشد، با دانش صحیح از این مسئله، قبل از اقدام به باروری سراغ درمان می‌رود و از بروز اتفاقات منفی در آینده جلوگیری می‌کند.

پژوهشگران بیان کردند که سن ۳ ماهگی برای اندازه‌گیری احساسات منفی‌، یک شاخص اولیه محسوب می‌شود و طبیعی است که این مطالعه و بررسی باید تا سنین بالاتر هم ادامه یابد تا بتوان نظریه‌های قطعی و نهایی را اعلام کرد. آن‌ها همچنین شاخص دوم را سن ۳ سالگی تعیین کردند تا بدانند شرایط محیطی، تاثیرات منفی یا مثبتی طی این مدت در کودک ایجاد کرده است یا نه.

والدین می‌توانند کودکان را در بهبود شرایطشان یاری کنند و حتی اگر در دوران بارداری باعث ایجاد برخی احساسات ناخوشایند در فرزندشان شدند، با رفتارهای صحیح و ایجاد محیطی امن و آرام برای آن‌ها، قدمی به سوی رفع ناآرامی‌های روحی‌شان بردارند.

مطالعات نشان می‌دهند که پیوند مادر_فرزند و سیر تربیتی کودک مربوط به دوران پیش از تولد است. به صورتی که تمام رفتارهای مادر به شکل مستقیم بر جنین تاثیر می‌گذارد. به دلایل ذکر شده لازم است برای داشتن فرزندی با اضطراب کمتر، والدین بیشتر از خودشان مراقبت کنند.

منبع: northwestern

ترجمه: تکتم شریفی نژاد خبرنگار تحریریه جوان قدس

دیگر خبرها

  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین