Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@05:09:27 GMT

آخرین وضعیت ۵ نفتکش ایرانی عازم ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۲۶۰۶

به گزارش ایرنا، پنج کشتی به نام‌های «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران بوده و راهی ونزوئلا شده‌اند.

به گزارش بامداد دوشنبه رویترز، بنا به اعلام یک منبع در شرکت PDVSA ونزوئلا و بر اساس داده‌هایی که شرکت «رفینیتیو ایکان» جمع‌آوری کرده، نفتکش فروچون قرار است تا ساعاتی دیگر در بندر «ال پالیتو» ونزوئلا پهلو بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دومین کشتی نیز که فارست نام دارد، روز شنبه وارد دریای کارائیب شد. سه کشتی دیگر نیز در حال عبور از اقیانوس اطلس هستند.

در همین حال، یورونیوز نیز بامداد امروز در گزارشی آورده است که نفتکش‌های ایرانی یکی پس ازدیگری وارد آبهای ساحلی ونزوئلا می شوند.

این منبع خبری افزود: دومین ️نفتکش از ناوگان اعزامی ایران به ونزوئلا به نام فارست تا ساعتی دیگر وارد منطقه اسکورت در آبهای ساحلی ونزوئلا در دریای کارائیب خواهد شد و پس از ورود به منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا، با اسکورت ناوهای نظامی این کشور به سمت یکی دیگر از بنادر ونزوئلا هدایت خواهد شد.

بنا به این گزارش، نخستین نفتکش ایرانی به نام فورچون که با اسکورت ناوهای جنگی ونزوئلا به سمت یکی از بنادر این کشور در حرکت است، حدود ساعت ۸ صبح امروز به وقت ایران در بندر تعیین شده پهلو گرفته و محموله خود را تخلیه می کند.

در ادامه گزارش یورونیوز آمده است: سومین نفتکش ایران به نام فاکسون نیز روز چهارشنبه ۲۷ می حدود ساعت ۱۴:۰۰ به وقت محلی (۲۲/۳۰ به وقت تهران) به موقعیت اسکورت خواهد رسید.

روز گذشته و همزمان با ورود نخستین نفتکش ایران به آبهای انحصاری اقتصادی ونزوئلا، هشتک #GraciasIran (تشکر ایران) ترند اول توییتر ونزوئلا شد.

نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا نیز ساعاتی پیش ضمن تشکر دوباره از حمایت‌های ایران، تأکید کرد: کاراکاس و تهران هر دو خواهان صلح هستند. ما حق داریم آزادانه تجارت کنیم.

وی، ایران و ونزوئلا را دارای «مردمانی انقلابی» نامید که «هرگز در برابر امپراتوری آمریکای شمالی به زانو در نخواهند آمد.»

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نفتکش ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران می‌شود

خبرگزاری رسمی کره شمالی «کی‌سی‌ان‌ای» اعلام کرد: این هیات اقتصادی به ریاست یون جونگ هو وزیر امور اقتصادی خارجی کره شمالی روز ۲۳ آوریل (به وقت محلی) این کشور را به مقصد ایران ترک کرده است.

این خبرگزاری به جزئیات دیگری در مورد این سفر اشاره نکرد.

منبع: ایرنا

tags # کره شمالی ، اخبار سیاسی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • جزئیات تکان‌دهنده از پروژه «سرویسِ اسکورت»
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران می‌شود
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد