Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهربا اشاره به وقوع آتش سوزی در ارتفاعات و مراتع کوهستانی منطقه دهرود سفلی شهرستان دشتستان گفت: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه ولی با تلاش ۱۰۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی، مردم، عشایر و دهیاری حریق مهار شد. ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

جهانگیر دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به وزش بادهای گرم در نقاط مختلف استان بوشهر اظهار داشت: فرارسیدن فصل گرما و افزایش دمای هوا همراه با وزش بادهای گرم و سوزان مشکلاتی در مراتع خشک و خرمن طبیعت ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره به آتش سوزی در ارتفاعات و مراتع کوهستانی منطقه دهرود سفلی دشتستان خاطر نشان کرد: سه روز پیش این حریق گزارش شد که بالافاصله نیروهای امدادی برای مهار آتش به منطقه اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به صعب‌العبور منطقه یاد شده تصریح کرد: با وجود دسترسی سخت  به ارتفاعات و مراتع کوهستانی ولی 100 نفر از امدادگران برای مهار آتش به ارتفاعات یاد شده اعزام شد.

دهقانی با بیان اینکه پس از 3 روز تلاش، آتش مهار شد گفت: به سبب وزش بادهای گرم هر لحظه امکان شعله‌‌ور آتش وجود دارد به همین سبب نیروهای اعزامی در منطقه مستقر شدند تا از ادامه آتش سوزی احتمالی جلوگیری شود.

وی، با قدردانی از تلاش بی وقفه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری، عشایر، کارکنان بخشداری ارم و دهیاری‌دهرود و نیروهای مردمی افزود: استان بوشهر هر ساله در فصل گرما براثر افزایش دمای هوا، وزش بادهای سوزان و تش باد و بی احتیاطی برخی افراد متحمل وقوع آتش سوزی‌های مکرر و از بین رفتن مراتع، درختان، درختچه‌ها و گیاهان می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با تاکید بر جلوگیری از وقوع آتش سوزی در مراتع و مناطق مختلف استان تصریح کرد: در آتش سوزی ارتفاعات و مراتع کوهستانی غرب منطقه دهرود سفلی دشتستان بر اساس اعلام منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر حدود 100 هکتار از مراتع در آتش سوخت که میزان خسارت در دست بررسی است.

دهقانی با بیان اینکه در آتش سوزی یاد شده به کسی آسیب وارد نشد گفت: در آتش سوزی منطقه دهرود سفلی دشتستان به بخشی از مراتع در مناطق کوهستانی خسارت وارد شد.

بوشهر| 2 هلی‌کوپتر آب پاش برای اطفاء حریق به ارتفاعات کوه‌سیاه دشتی اعزام می‌شود بوشهر| آتش سوزی در 500 هکتار از جنگل‌های جم بوشهر|آتش‌سوزی مراتع منطقه ریز شهرستان جم مهار شد

وی، بیشترین عوامل آتش سوزی‌ها در عرصه‌های کوهستانی و مراتع را  ناشی از بی دقتی‌ و سهل انگاری‌ و عوامل طبیعی دانست و بیان کرد: دستگاه‌های مسئول  به صورت شبانه‌روزی با پایش مناطق و اقدام به‌موقع در زمان وقوع حادثه در حالت آماده باش قرار دارند.

انتهای پیام/190/ش

R41363/P1377/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان بوشهر آتش سوزی وزش بادهای مهار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۳۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از کنترل حریف انبار کارتن شهرری خبر داد و گفت: آتش در یکی از انبارها کاملا خاموش و انبار دیگر نیز در حال اطفا است و از سرایت آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، جلال ملکی گفت: دو انبار مسقف هر یک به وسعت حدودی 500 متر در بین چندین انبار دچار حریق شده بود که شعله ور بودند و محدوده‌ای از فضای باز به وسعت هزار متری نیز شعله ور بود.

وی افزود: یکی از انبارها مملو از آسپری، افشانه و ادکلن بود که سقف انبار نیز کاملا دفرمه شده بود که در حال حاضر کاملا خاموش شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در ادامه گفت: در حال حاضر بخش زیادی از حریف انبار لوازم یدکی دوچرخه نیز خاموش شده و آتش به طور کامل تحت کنترل است.

آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود

ملکی در پایان با تاکید بر اینکه از گسترش آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شده خاطرنشان کرد: کانتینرهای بزرگ کالا در داخل محوطه باز این انبار نیز وجود دارد که یکی از آنها دچار حریق و سپس خاموش شد.

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت