Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحمدل بامری  فرماندار چابهار اظهارداشت: شهرستان چابهار هم‌اینک در وضعیت قرمز از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار دارد و در روز‌های اخیر در شرایط حادتری قرار گرفتیم بطوریکه موارد مثبت کرونا در مقایسه با ۲ ماه اول بیش‌از ۱۵ برابر شده است.

او  افزود: روند رو به رشد مبتلایان به ویروس کرونا چابهار را به وضعیت قرمز رسانده و مجبور شدیم روزانه آژیر وضعیت قرمز کرونا را از سوی کادر بهداشت و درمان در این شهرستان به صدا درآورده و علاوه‌بر آن و به همین منظور با تصمیم مشترک شورای تامین و ستاد مبارزه با کرونا تمامی بازار‌ها (بازار منطقه آزاد، دکه بازار، بلوک بازار، جمعه بازار و بازار‌های روز) بجز واحد‌های صنفی عرضه کننده موادغذایی و بهداشتی تا اطلاع بعدی تعطیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار چابهار گفت: محدودیت‌های تردد در چابهار اعمال می‌شود و هیچ امکاناتی برای پذیرایی از گردشگران نخواهیم داشت.

او  تاکید کرد: از تمامی مسافرانی که قصد سفر به چابهار را دارند به طور جد درخواست می‌شود از سفر به این شهرستان خودداری کنند و تنها به شهروندان این شهرستان اجازه تردد داده خواهد شد.

بامری همچنین درباره وضعیت پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری اظهارداشت: براساس تصمیمات این ستاد مقرر شد بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها مجددا بسته شوند و در سایر اماکن نباید تجمعی شکل گیرد.

او گفت: همچنین برگزاری مجالس عروسی و عزاداری ممنوع است و از چاپ و نصب اعلامیه و بنر در سطح شهرستان که منجر به تشویق مردم برای حضور در تجمعات شود جلوگیری خواهد شد.

فرماندار چابهار بیان کرد: بر این اساس بازار شهر و مراکز تجاری و واحد‌های خدماتی سطح منطقه آزاد چابهار کاملا تعطیل شده و بجز نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌های عرضه موادغذایی بقیه اصناف و فروشگاه‌ها تا اطلاع بعدی تعطیل و با کسانی‌که به هر نحوی قصد ایجاد اخلال در این روند را داشته و دستورات ستاد مدیریت مبارزه با بیماری کرونا را نادیده گیرند برخورد قانونی خواهد شد.

او  اظهارداشت:هرگونه تجمع و ازدحام در سطح بازار و معابر ممنوع است و مراسم عزاداری و تدفین بدون حضور جمعیت و تنها با حضور چند نفر از نزدیکان انجام می‌شود.

بامری خاطرنشان کرد: همچنین با مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان که در اجرای مصوبات ستاد و وظایف خود در مبارزه با کرونا سهل‌انگاری کنند برخورد قانونی خواهد شد.

او  افزود: شهرداری، اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت به طور مستمر و به صورت سختگیرانه بر نحوه تعطیلی بازار نظارت خواهند داشت و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

فرماندار چابهار گفت: مغازه دارانی که این مصوبات را نادیده گیرند مغازه آنان پلمب می‌شود و شهرداری به صورت روزانه معابر سطح شهر را گندزدایی و ضدعفونی خواهد کرد.

او  ادامه داد: تمامی ادارات و سازمان‌های دولتی و نهاد‌های نظامی و انتظامی از اعلام پذیرش هرگونه میهمان در این ایام به مهمانسرا‌های دولتی تحت اختیار خودداری کنند.

بامری تصریح کرد: تمامی هتل‌ها و مکان‌های اقامتی، پذیرایی و همچنین واحد‌های بومگردی از پذیرش میهمان منع شده و چنانچه رعایت نکنند از فعالیت آن‌ها جلوگیری و برخورد قانونی می‌شود.

او  ادامه داد: همچنین نصب هرگونه چادر و توقف در پارک ها، تفرجگاه‌ها و معابر عمومی شهرستان چابهار ممنوع است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس منطقه آزاد چابهار فاصله گذاری اجتماعی فرماندار چابهار برخورد قانونی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد

وال استریت ژورنال نوشت: پنتاگون جنگنده‌ها، پهپاد‌های مسلح و سایر هواپیما‌ها را به قطر منتقل می‌کند.

به گزارش انتخاب، این تغییر مکان نیرو‌ها و تجهیزات به دنبال محدودیت‌های اعمال شده بر انجام حملات هوایی از یک پایگاه هوایی که مدت‌ها توسط ایالات متحده در امارات مورد استفاده قرار می‌گرفت، رخ می‌دهد.

امارات متحده عربی در ماه فوریه به ایالات متحده اطلاع داد که دیگر به هواپیما‌های جنگی و پهپاد‌های آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی اجازه حمله به یمن و عراق را نخواهد داد.

مقامات آمریکایی گفتند که این امر، فرماندهان آمریکایی را بر آن داشته تا هواپیما‌های اضافی را به پایگاه هوایی العدید در قطر بفرستندبفرستند که محدودیت‌های مشابهی را اعمال نکرده است.

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • اعمال یک‌طرفه شدن کندوان از ساعت ۱۸ امروز
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • محدودیت تردد در محور چالوس اعمال شد
  • ادامه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران