Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:49:23 GMT

۶۶ واحد تولیدی در خوشه عسل آذربایجان‌غربی فعال است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۴۱۶۳

۶۶ واحد تولیدی در خوشه عسل آذربایجان‌غربی فعال است

امیر شهسوار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واحد تولیدی عسل روزانه یک‌هزار و ۸۰۰ کیلوگرم عسل را تولید، بسته‌بندی و روانه بازار مصرف می‌کند.

وی تاکید کرد: با این آمار هر واحد تولیدی به طور میانگین ۳۰۰ کیلوگرم عسل تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم عسل تولیدی ۴۰۰ هزار ریال است که به بازار مصرف عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی  فعال در صنایع وابسته نیز در بخش تولید کندو، تولید عسل، تولید داروی مورد نیاز صنعت زنبورداری و صنایع وابسته به عسل فعال است و  ۴۵۰ نفر در آن مشغول فعالیت هستند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین طی یک سال گذشته بیش از ۶۰ تُن عسل تولیدی این کنسرسیوم به کشورهای عراق، کویت و قطر صادر شده که قیمت هر کیلوگرم عسل صادراتی ۴.۵ دلار است.

شهسوار با اشاره به دستاوردهای خوشه عسل اظهار داشت: تولید پودرعسل برای نخستین بار در کشور از افتخارهای خوشه صنعتی عسل آذربایجان‌غربی است.

وی اضافه کرد: پودر عسل طبیعی همان عسل معمولی بوده و ماندگاری بیشتری دارد.

وی بیان کرد: پودرعسل در صنایع شیرینی سازی و صنابع وابسته به این امر کاربرد فراوانی دارد و بازار کشورهای حوزه خلیج‌فارس، ارمنستان و جمهوری آذربایجان را هدف قرار داده است.

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی در قالب خوشه، فعالیت‌های همدیگر را هم‌پوشانی کرده و برای رسیدن به اهداف خود از جمله در حوزه تهیه مواد اولیه با قیمت مناسب و بازاریابی با یکدیگر ارتباط و همکاری برقرار می کنند.

خوشه صنعتی (Industrial Cluster) به مجموعه‌ای از واحدهای کسب و کار گفته می‌شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت‌های یکدیگر به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می‌پردازند و از چالش‌ها و فرصت‌های مشترک برخوردار هستند.

آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

در حال حاضر ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی از ۳۵ مورد مصوب آذربایجان غربی فعال بوده که یکهزار و ۱۰۰ واحد صنعتی را در خود جای داده است و ۲۰ درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می کند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ای به شمار می رود.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی زنبور عسل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی زنبور عسل وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی زنبور عسل آذربایجان غربی واحدهای تولیدی کیلوگرم عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۴۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در شهرستان فیروزآباد شهرک‌های صنعتی روزبدان، میمند و ناحیه جایدشت ایجاد شده است ، گفت: در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی ، ۱۸۲ قرارداد با سرمایه گذاران منعقد شده است.
مسعود عظیمی افزود: شهرک‌های صنعتی روزبدان و میمند فعال و آماده جذب سرمایه گذار است و فعال سازی ناحیه صنعتی جایدشت در برنامه قرار دارد.
وی افزود: ۵۵ واحد تولیدی، صنعتی بهره بردار برای ۴۶۰ نفر در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد اشتغال ایجاد کرده است.
عظیمی با بیان اینکه شهرستان فیروزآباد به علت موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر جاده فارس با پارس جنوبی از ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است ، بیان کرد: توسعه زمین‌های شهرک‌های صنعتی این منطقه با هدف بسترسازی برای استقرار صنایع در برنامه قرار دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: از واحد‌های صنعتی که هم اکنون مراحل پایانی ساخت و ساز را طی می‌کند، ۲ واحد صنعتی تولید روغن پایه با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۶۰ نفر است که نیمه نخست امسال به بهره برداری می‌رسد.
شهرستان فیروزآباد در جنوب فارس و در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه