Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@10:19:11 GMT

آداب غذاخوردن بعد از ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۶۲۸۶

آداب غذاخوردن بعد از ماه رمضان

به گزارش تابناک به نقل از فارس، فرزاد شید فر، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این پرسش که «با توجه به اینکه مردم در ماه رمضان برنامه تغذیه‌ای خاصی داشته‌اند، اکنون باید چگونه روال عادی تغذیه‌ای خود را دنبال کنند؟»، اظهار داشت: با توجه به پایان ماه مبارک رمضان مردم وارد الگوی غذایی معمولی خود می‌شوند؛ در نتیجه افراد باید در هر وعده غذایی اصلی حجم غذای خود را افزایش ندهند؛ یعنی به خصوص در وعده ناهار در ابتدا حجم غذای خود را افزایش ندهند و بهتر است در روزهای اول میزان مصرف غذا کم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه غذایی افراد در این روزها باید به صورت مصرف غذا در ساعت ۱۰ صبح و یک وعده عصرانه در کنار وعده‌های غذایی اصلی باشد و میزان مصرف غذای خود را تقسیم کنند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مقدار مصرف غذا نباید حجم زیادی را تشکیل دهد، گفت: در این روزهای ابتدایی پس از ماه مبارک رمضان نباید غذاهای نفاخ، تند، محرک یا خیلی شور و شیرین مصرف کرد و این نوع مواد غذایی را باید به تدریج وارد رژیم غذایی خود کنیم.

شیدفر تأکید کرد: حتما در وعده ناهار سبزیجات مانند کاهو و ماست کم چربی را در برنامه غذایی خود قرار دهیم، برنج زیاد مصرف نکنیم و طی دو هفته و به تدریج این موضوع را رعایت کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ونزوئلا نماز عید فطر عید فطر فطریه غیزانیه نفت ونزوئلا آداب غذا خوردن ماه رمضان ونزوئلا نماز عید فطر عید فطر فطریه غیزانیه نفت ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۶۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، روز سه شنبه مراسم تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی ماه مبارک رمضان در شهرستان ایلام با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان، مدیران کل تبلیغات اسلامی و صدا وسیمای مرکز ایلام و فعالان قرآنی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در مراسم تجلیل از فعالان و برنامه سازان قرآنی ماه مبارک رمضان، رویکرد تحولی مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان در عدالت رسانه‌ای و ترویج ارزش‌ها و معارف قرآنی را مورد توجه و تمجید قرار داد و تاکید کرد: صدا و سیمای استان ایلام در ماه مبارک رمضان با تولید برنامه‌های معارفی و قرآنی و پوشش زنده ترتیل خوانی و تفسیر قرآن و برنامه شب‌های قدر نقش بسزایی در توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه داشت.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار برنامه سازی و معرفی فعالان قرآنی در صدا و سیما شد.

کد خبر 6086942

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود