Web Analytics Made Easy - Statcounter

محوطه تاریخی طاقبستان، معبد آناهیتا و مجموعه بیستون در استان کرمانشاه پس از دو ماه بازگشایی شد. ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه, بعد از شیوع ویروس کرونا همه مراکز گردشگری استان کرمانشاه تعطیل شد که در چند روز گذشته با پشت سر نهادن اوج شیوع این ویروس, مراکز گردشگری استان بر روی گردشگران باز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در این رابطه گفت که طاقبستان، بیستون، معبد آناهیتا، غار قوری قلعه، تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی آماده میزبانی از گردشگران و مسافران در دوران پساکرونا هستند.

سه مجموعه تاریخی معبد آناهیتا، بیستون و طاقبستان پس از دو ماه و با توجه به فضای باز این سه مجموعه تاریخی و امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی شد و بازگشایی سایر اماکن تاریخی منوط به تصمیم ستاد مبازره با شیوع کرونا خواهد بود.

طاقبستان مجموعه‌ای از سنگ نگاره‌ها و سنگ نوشته‌های دورهٔ ساسانی است که در ایران در محله طاقبستان در شمال غربی شهر کرمانشاه قرار دارد و این مجموعه در قرن سوم میلادی ساخته شده است و ارزش هنری و تاریخی زیادی دارد.

چند صحنهٔ تاریخی از جمله تاج‌گذاری خسرو پرویز، تاج‌گذاری اردشیر دوم، تاج‌گذاری شاهپور دوم و سوم و همچنین چند سنگ نوشته (کتیبه) به خط پهلوی کتیبه‌ای و مراسم شکار توسط سوارکاران و نواختن موسیقی با آلات موسیقی چنگ در آن حک شده است.

وجود کوه و چشمه در این مکان، آن را به گردش گاهی زیبا تبدیل کرده که از زمان‌های دیرین تا به امروز مورد توجه بوده است.

بازارچه فصلی صنایع دستی در محوطه تاریخی طاقبستان کرمانشاه برپا می‌شودگلایه‌های کلهر از مسئولان طاقبستان / از مردم کرمانشاه و خودم عذر می‌خواهموقتی بوستان شرقی طاقبستان کرمانشاه به آرامستان تبدیل می‌‌شود

انتهای پیام/831/ش

R41380/P/S6,68/CT16 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا سازمان میراث فرهنگی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان میراث فرهنگی ویروس کرونا سازمان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار گروه‌ پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از استقرار گروه‌های پایش، حفاظت، مرمت و باستان‌شناسی در مجموعه تاریخی نقش رستم خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا عسکری چاوردی  مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در خصوص مرمت برخی آسیب‌ها در این محوطه اظهار داشت: در اثر بارندگی‌های اخیر، محوطه باستانی نقش رستم دچار آب‌گرفتگی شد و در پی آن فرونشست‌های متعددی در منطقه رخ‌ داده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید افزود: در حال حاضر تیم پایش، حفاظت و مرمت همراه با گروه باستان‌شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در این محوطه باستانی مستقر هستند و پس از تهیه گزارش علمی، برنامه ساماندهی محوطه نقش رستم آغاز خواهد شد.

موزه‌ها شنبه تعطیل است

وی بابیان اینکه بخشی از فرونشست‌های رخ‌ داده در این محوطه باستانی مربوط به فرونشست عمومی دشت مرودشت است، اظهار کرد: بخش دیگری از مشکلات مجموعه هم به آوار گسترده باروهای خشتی نقش رستم برمی‌گردد که طی این بارندگی‌ها بخش باروها و آوارهای رسوب شده باستانی دچار رانش شد.

 عسکری گفت: پایگاه میراث جهانی تخت جمشید بلافاصله پس از اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی برنامه ساماندهی، حفاظت و مرمت نقش رستم را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار گروه‌ پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • نمایش اشیای تاریخی ارزشمند کرمان در باغ موزه هرندی
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت
  • از طاقبستان تا بیستون همسفر با رادیو ایران