Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد آزمایشات تشخیص کرونا در استان به 16 هزار و 392 مورد رسیده است.

مهدی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با بیان اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان افزایش یافته است، اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته با شناسایی 167 مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا که 15 مورد مربوط به بیماران بستری و 152 مورد هم مربوط به بیماران سرپایی است، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به 3 هزار و 822 نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه طی شبانه‌روز گذشته با ثبت 2 مورد فوت جمع جان‌باختگان کرونا در استان از ابتدای شیوع کرونا به 107 مورد رسید.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع تعداد مبتلایان استان 801 نفر جزء بیماران بستری و 3 هزار و 21 مورد هم از بیماریابی و از بیماران سرپایی هستند.

محمدی گفت: از ابتدای شیوع ویروس تا امروز 3 هزار و 688 در بیمارستان‌ها بستری شدند که 3 هزار و 407 نفر ترخیص شدند و الان هم 174 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه اکنون به صورت میانگین روزانه 500 آزمایش کرونا از بیماران سرپایی گرفته می‌شود، افزود: 579 نمونه جدید آزمایش در روز گذشته انجام داده‌ایم به طوری که تعداد آزمایشات به 16 هزار و 392 مورد آزمایش تشخیص کوید 19 رسید.

این مسؤول از خانواده‌ها خواست کودکان خود را به پارک نبرند و اضافه کرد: پارک‌ها محل رفت و آمد افراد زیادی هستند و آلودگی وسایل بازی شیوع بیماری را دو چندان می‌کند.

وی در پایان با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا، افزود: هنگام بیرون رفتن از منزل فاصله 2 متری خود را از یکدیگر حفظ کنید و در ساعات شلوغ روز هم بیرون نروید.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی کودکان بیماران محمدی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۷۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، مشکلات بینایی که بر توانایی فرد در خواندن و نوشتن، رانندگی، تشخیص رنگ یا قضاوت در فاصله‌ها تأثیر می‌گذارد، می‌تواند نشانه اولیه بیماری آلزایمر، شایع‌ترین نوع زوال عقل باشد.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که تغییرات فیزیکی در چشم‌ها، مانند آسیب عروق خونی، ممکن است در پیشرفت بیماری آلزایمر دخیل باشد، در حالی که تحقیقات دیگر استفاده از اسکن شبکیه را به عنوان راهی برای تشخیص این بیماری از طریق چشم مورد بررسی قرار داده‌اند.

علاوه بر این، محققان پلاک‌های بتا آمیلوئید- که یکی از دلایل اصلی بیماری آلزایمر در مغز محسوب می‌شود- روی شبکیه و عدسی چشم پیدا کرده اند که به روش‌های غیرتهاجمی بالقوه برای تشخیص بیماری آلزایمر اشاره می‌کند.

اکنون، محققان دانشگاه لافبورو در بریتانیا استدلال می‌کنند که از دست دادن حساسیت بصری می‌تواند بیماری آلزایمر را ۱۲ سال قبل از تشخیص معمول پیش بینی کند.

«احمد بیگده»، محقق ارشد و دکترا در دانشکده ورزش، گفت: «حساسیت بصری به توانایی فرد برای تشخیص و پردازش اطلاعات بصری به طور دقیق و کارآمد اشاره دارد.»

او توضیح داد: «از دست دادن حساسیت بصری می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی در درک و پردازش اطلاعات بصری شود، مانند مشکل در تشخیص اشیا یا چهره‌ها، مشکل در خواندن یا پیمایش در محیط‌های آشنا، و چالش‌هایی در درک جزئیات بصری یا تضادها. به عنوان مثال، فردی که حساسیت بینایی کمتری دارد ممکن است هنگام رانندگی در خواندن تابلوهای خیابان دچار مشکل شود.»

بیگده ادامه داد: «ما تصمیم گرفتیم حساسیت بصری را به عنوان یک پیش‌بینی‌کننده زوال عقل بررسی کنیم، زیرا تحقیقات قبلی نشان داده است که افراد مبتلا به زوال عقل اغلب نقص‌های پردازش بینایی را حتی در مراحل اولیه بیماری تجربه می‌کنند.»

وی افزود: «اختلالات بینایی با افزایش خطر ابتلاء به زوال عقل در آینده مرتبط است، که نشان می‌دهد ارزیابی توانایی‌های پردازش بینایی می‌تواند ابزار ارزشمندی در ارزیابی خطر زوال عقل باشد.»

دانشمندان از طریق تحقیقات خود دریافتند که شرکت کنندگان با نمرات پایین‌تر در تست حساسیت بصری در معرض خطر بیشتر تشخیص زوال عقل در آینده هستند.

کد خبر 6088226

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال