Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سابق ارتش رژیم اسرائیل با اذعان به شکست در برابر نیروهای مقاومت اسلامی در سال ۲۰۰۰ میلادی در جنوب لبنان و عقب نشینی از این منطقه گفت: ما هزینه گزافی در جنوب لبنان دادیم و باقیماندن طولانی ما در آنجا اشتباهی راهبردی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت عربی 21، گادی آیزنکوت فرمانده سابق ارتش اسرائیل در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی "اسرائیل الیوم" درباره فرار ارتش رژیم اسرائیل زیر ضربات مقاومت اسلامی از جنوب لبنان در سال 2000 میلادی گفت: "گذشت 20 سال از عقب نشینی اسرائیل از لبنان در ماه مه سال 2000، این حقیقت را برملا کرد که باقی ماندن طولانی در لبنان یک اشتباه راهبردی بود و هزینه گزافی به اسرائیل تحمیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه ماموریت ما در ارتش نبرد و عملیات پیگیرانه و رزمی است و با وجود اینکه ایهود باراک (وزیر جنگ وقت رژیم اسرائیل) هدف خود برای خارج کردن ارتش از لبنان را از طریق توافقنامه‌ای درخصوص تدابیر امنیتی مشخص کرد اما گزینه دیگری وجود نداشت و از این رو، یکجانبه عقب نشینی کردیم".

او با اشاره به بروز اختلاف شدید و شکاف در درون جامعه رژیم اسرائیل درخصوص عملکرد ارتش این رژیم در جنوب لبنان افزود: "امکانپذیر بود که ارتش اسرائیل به شیوه متفاوت حرفه‌ای تر از لبنان خارج می شد".

آیزنکوت با اذعان به شکست ارتش رژیم اسرائیل در نبرد با مقاومت اسلامی در جنوب لبنان گفت: "ارتش اسرائیل جنگ را باخت.. هزینه راهبردی زیادی دادیم و شکاف ها در درون جامعه اسرائیل ایجاد شد".

وی همچنین نارضایتی شدید خود را از "تصاویر خفت بار عقب نشینی اسرائیل از لبنان" را ابراز داشت.

آیزنکوت همچنین با انتقاد از قرارداد گذشته مبادله اسیران فلسطینی با گلعاد شالیط نظامی صهیونیست اسیر در نزد گروه‌های مقاومت فلسطین و اذعان دست برتر این گروه‌ها گفت: نمونه قرارداد شالیط نباید تکرار شود..ما در هزینه گزافی پرداختیم.

منبع: دانا

کلیدواژه: جنوب لبنان رژیم اسرائیل هزینه گزافی عقب نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۷۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا

به گزارش جام جم آنلاین، مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اعلام کرد که رزمندگانش ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه شب در نزدیکی پایگاه «رویسات العلم» در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا، یک کاروان مکانیزه ارتش رژیم صهیونیستی را در کمین ترکیبی گرفتار کردند.

مقاومت اسلامی در بیانیه کوتاهی که سحرگاه روز جمعه منتشر کرد، مسؤولیت این عملیات را بر عهده گرفت و توضیح داد که مجاهدانش کاروان نظامی صهیونیست‌ها را با موشک های هدایت شونده، توپخانه و سلاح‌های راکتی هدف قرار دادند.

در جزئیات بیشتر، مقاومت حزب الله تأکید کرد زمانی که کاروان ارتش اشغالگر به نقطه کمین رسید، با سلاح‌های هدایت شونده، توپخانه و راکت هدف قرار گرفت که طی آن دو خودرو نظامی منهدم شد و دشمن صهیونیستی برای خارج کردن تلفات خود مجبور به ایجاد ستون‌های دود شد.

منابع المیادین فاش کردند که یک کامیون نظامی متعلق به گردان 12 تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در میان کاروان مکانیزه این رژیم بود که در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در کمین مقاومت قرار گرفت.

منابع مذکور تاکید کردند که کامیون‌های نظامی رژیم صهیونیستی بر اثر اصابت مستقیم موشک هدایت‌شونده در مجاورت این پایگاه به طور کامل منهدم شدند. همچنین گلوله‌های شلیک شده توسط رزمندگان مقاومت به محل تجمع نظامیان اشغالگر در داخل پایگاه اصابت و تلفات و صدمات قطعی به آنها واردکرد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که در زمان وقوع این عملیات، پایگاه رویسات العلم رژیم صهیونیستی در بلندی‌های کفرشوبا هدف آتش مستقیم رزمندگان حزب الله قرار گرفت و بخش‌هایی از پایگاه برای مدتی در آتش سوخت.

رژیم صهیونیستی انتشار اخبار مربوط به این حمله ترکیبی و کمین مرگبار حزب الله را ممنوع کرد و اطراف شهرک کفرشوبا را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.

سخنگوی ارتش اشغالگر هم از وقوع «یک حادثه امنیتی سخت» در مرزهای لبنان و تبادل آتش بین نیروهای حزب الله و نظامیان صهیونیست در مزارع اشغالی شبعا و اعزام بالگرد به منطقه درگیری خبر داد.

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اندکی پیش از این عملیات در بیانیه‌ دیگری اعلام کرده بود که مجاهدانش یک یگان متعلق به ارتش اشغالگر را در پایگاه نظامی المالکیه اشغالی هدف قرار دادند. نظامیان صهیونیست که تحت نظارت رزمندگان حزب الله قرار داشتند، هنگام ورود به پایگاه المالکیه هدف آتش مستقیم توپخانه حزب الله قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت
  • تصاویر به کمین افتادن یک کاروان ارتش اسرائیل توسط حزب‌الله | ویدئو
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مرگلیوت
  • تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکز‌های نظامی صهیونیستی
  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم