Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس جمهور طی تماس تلفنی با وزرای ارتباطات، نفت و راه و شهرسازی به گفت‌وگو پرداخت. تاریخ انتشار: 17:59 - 05 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۳۶۶۰

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسن روحانی امروز دوشنبه در تماس تلفنی با وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه و شهرسازی و نفت به گفت‌وگو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت توسعه دولت الکترونیک در کشور

رییس جمهور در گفت‌وگو با محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه دولت الکترونیک را در کشور حائز اهمیت دانست و با قدردانی از تلاشگران این حوزه، بر لزوم اهتمام در راستای تکمیل هرچه سریعتر این امکان در کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه دولت الکترونیک و فضای مجازی از خدمات دولت یازدهم و دوازدهم برای مردم است، گفت: مردم در شرایطی که کشور با بیماری کرونا مواجه بود، به خوبی از مزیت‌ها و امکانات مرتبط با دولت الکترونیک و توسعه فضای مجازی در امورات خود مطلع شده و از آن استفاده کردند.

رییس جمهور با بیان اینکه توسعه فضای مجازی کمک شایانی به انجام فعالیت‌های بخش‌های مختلف بویژه حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی در ماه‌های اخیر داشته است بر ضرورت تلاش در راستای توسعه بیش از پیش این بخش در همه نقاط کشور تاکید کرد.

طرح «اقدام ملی تامین مسکن»؛ حرکتی مهم در راستای خدمت به مردم

رییس جمهور در درگفت‌وگو با مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی طرح «اقدام ملی تامین مسکن» را حرکتی مهم در راستای خدمت به مردم بویژه اقشار متوسط و ضعیف جامعه دانست و بر اهتمام هرچه بیشتر برای تسریع در روند اقدامات و فعالیت‌ها برای به ثمر رسیدن این طرح تاکید کرد.

روحانی پس از استماع گزارش وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات و برنامه‌های این وزارتخانه در راستای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های گوناگون در این حوزه، بر ضروت تلاش برای تسریع در تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های ریلی، جاده‌ای و آزاد راهی کشور که در توسعه حمل و نقل و تحقق شعار جهش تولید تاثیر گذار هستند، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: تاکید رییس جمهور بر تلاش مضاعف بانک مرکزی در کنترل تورم

رییس جمهور همچنین با اشاره به ضرورت کنترل وضعیت ترافیک راه‌های کشور، مراقبت‌ها و اطلاع رسانی به موقع از وضعیت راه‌ها به مردم و رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی در این ایام، از تمامی فعالان، دست اندرکاران و عوامل حوزه حمل و نقل باری و مسافربری شهری و برون شهری، ریلی و هوایی که علی رغم شرایط سخت شیوع کرونا همچنان به خدمت رسانی ادامه داده و در کنار مردم قرار داشته و دارند، تقدیر و تشکر کرد.

تلاش در راستای توسعه بیش از پیش طرح‌ها و پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی در کشور

رییس جمهور در گف‌وگو با بیژن زنگنه وزیر نفت با بیان اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر در بخش نفت و گاز شاهد پیشرفت‌ها و به ثمر رسیدن طرح‌ها و پروژه‌های گوناگون در این حوزه بوده ایم، بر ضرورت تلاش در راستای توسعه بیش از پیش طرح‌ها و پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی در کشور تاکید کرد.

روحانی پس از استماع گزارش وزیر نفت درباره آخرین وضعیت پروژه‌های اولویت دار نفت، گاز و پتروشیمی در سال جاری با اشاره به تاثیر مستقیم فعال بودن این بخش در جهش تولید کشور تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا تمامی پروژه‌های نفتی بویژه در حوزه پتروشیمی با استفاده از توان و ظرفیت‌های متخصصان کشورمان هرچه سریعتر به مرحله بهره برداری برسد.

رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه خوشبختانه در حوزه‌های مختلف فعالیت مرتبط با صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با کمترین آسیب از لحاظ ابتلا به کرونا مواجه بوده ایم، از تمامی کارکنان و مهندسان و کارگران این بخش که در ماه‌های اخیر علی رغم شرایط سخت شیوع بیماری کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حوزه‌های کاری خود حاضر بوده و با تمام توان در مسیر خدمت به کشور و مردم تلاش کرده‌اند، صمیمانه قدردانی و تشکر کرد.

زنگنه نیز در این گفت‌وگو گزارشی از روند اجرای پروژ‌های اولویت دار نفت و گاز و پتروشیمی سال جاری از جمله طرح‌های پارس جنوبی، طرح پایانه جاسک و خط لوله هزار کیومتری گوره- جاسک و طرح‌های پتروشیمی و پروژه‌های غرب کارون و چگونگی حل برخی مشکلات پیش رو به رییس جمهور بیان کرد و افزود: در آینده گزارش‌های دقیق تری از میزان پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روحانی رییس جمهور طرح ها و پروژه دولت الکترونیک کشور تاکید گاز و پتروشیمی راه و شهرسازی رییس جمهور گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی‌آرتی، «دانیل نوبوآ» رییس‌جمهور اکوادور با انتشار پیامی تصاویری اعلام کرد که به علت آنچه «درگیری مسلحانه داخلی» نامید، در پنج استان ساحلی این کشور اعلام وضعیت اضطراری شده است.

روز یکشنبه در پی وقوع حمله مسلحانه در شهر «گوایاکیل» واقع در جنوب غربی اکوادور، دست کم هفت نفر کشته شدند. رسانه‌های محلی در حالی به نقل از پلیس اکوادور این خبر را اعلام کرده‌اند که چندی پیش شهروندان این کشور با شرکت گسترده در همه‌پرسی درباره اعمال تدابیر سختگیرانه و سرکوب دارودسته‌های تبهکاری، با اکثریت قاطع به این اقدام رای دادند.

افراد مسلح نقاب‌دار که قاچاقچیان زندانی برخی از آنها را اجیر کرده بودند، در ماه ژانویه به یک شبکه تلویزیونی که در حال پخش زنده بود، یورش بردند. پس از این حادثه، دنیل دوبوآ، رییس جمهور ۳۶ ساله اکوادور در این کشور وضعیت «جنگ مسلحانه داخلی» اعلام کرد و حدود ۲۰ باند تبهکار را در فهرست «تروریستی» قرار داد.

کد خبر 6093820

دیگر خبرها

  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • گفت‌وگوی بی‌بی‌سی فارسی با یکی از نویسنده‌های گزارش درباره قتل نیکاشاکرمی و تجاوز به او | بخش فارسی BBC آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد...
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • اینترنت کوانتومی و توسعه فناوری دسترسی رادیویی باز؛ پروژه‌های پرچمدار ستاد اتصال‌پذیری