Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین اعلام کرد مخالفان توافق هسته‌ای ایران، برجام، می‌کوشند تا اعتماد و همکاری میان تهران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را تضعیف کنند.

دیپلمات روسیه در وین در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر آورد: هدف از برجام بازگرداندن اعتماد درباره ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توافق (برجام) این امر مهم را محقق می‌کند. هیچ نشانه‌ای از داشتن ابعاد نظامی (در توافق هسته‌ای ایران) یافت نشد. هدف از مخالفان (برجام) خلاف اینست- تا اعتماد و همکاری میان تهران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را تضعیف کنند.

اولیانوف پیشتر نیز اعلام کرده بود مخالفان توافق هسته‌ای ایران در تلاش برای نفوذ بر آژانس بین المللی انرژی اتمی به منظور اعمال فشار بر تهران هستند.

این دیپلمات روس در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، آورد: مخالفان برجام خواهان «تجدید ائتلاف فشار علیه تهران» هستند. آن‌ها در جدیدترین مقاله خود در نیوزویک سعی دارند به آژانس بین المللی انرژی اتمی بیاموزند که چه کار‌هایی «باید» بکند و چه کار‌هایی «می‌تواند» انجام دهد. آژانس بین المللی انرژی اتمی (نهادی) مستقل است. هیئت رئیسه و اعضای آن درباره پیشبرد امور، خود تصمیم‌گیری می‌کنند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی از زمان اجرای برجام به طور مرتب هر سه ماه یک بار از روند اجرای برجام و تعهدات مرتبط با فعالیت‌ها و تاسیسات هسته‌ای ایران، گزارش‌های خود را ارائه می‌کند و صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تائید کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق هسته ای ایران میخائیل اولیانوف برنامه هسته ای ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعا‌های رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم.


دیگر خبرها

  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟