Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@04:21:12 GMT

پرطرفدارترین گیاه این روزها را بشناسید

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۸۰۶۸

پرطرفدارترین گیاه این روزها را بشناسید

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گیاه آناناسی یا گازمانیا گیاهی زیبا که متعلق به جنگل‌های پر باران برزیلی است که بیشتر در مناطق گرمسیری یافت می‌شود، اما اگر در محیط‌های آپارتمانی نور کافی را برای آن مهیا کنید نیز به خوبی رشد خواهد کرد.

شرایط نگهداری از گیاه آناناسی

نور: گیاه آناناسی به شدت نور خورشید را دوست دارد، بنابراین برای رشد بهتر گیاه باید آن را در یک محیط پر نور قرار دهید، البته نور مستقیم یا غیر مستقیم آن تفاوتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر می‌دانید محیط خانه و آپارتمان شما نور کافی ندارد می‌توانید یک گیاه سایه دوست را انتخاب کنید.

آبیاری: این گیاه به آبیاری در حد متوسط نیاز دارد، اما در تابستان به طور منظم باید آن را آبیاری کنید و برای حفظ رطوبت بهتر گیاه در زیر گلدان آن سنگریزه بریزید و توجه داشته باشید خاک خیس و غرقاب شدن اصلا برای آناناسی دلپذیر نیست و ممکن است باعث از بین رفتن گیاه شود.

دما: گلدان گیاه آناناسی را باید در محیطی با دمای بالاتر از ۱۸ درجه با رطوبت بالا قرار دهید.

جالب است بدانید که گیاه آناناسی تنها یک بار گل می‌دهد و عمر گل‌های آن بین ۶ تا ۸ ماه است، اما قبل از آغاز به گلدهی جوانه‌هایی بر روی گیاه ظاهر می‌شود که اگر آن‌ها را جداگانه در گلدان بکارید، گیاهی به زیبایی و طراوت آناناسی اولیه خواهید داشت همچنین توجه داشته باشید که اگر نور کمی به گیاه برسد هرگز گل نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

روش کاشت گیاه زنجبیل در گلدان

قلمه زدن بهترین روش برای تکثیر گیاه پتوس

آیا گیاه اسطوخودوس را در خانه هم می‌توان کاشت؟

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گیاه شناسی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای بدون بیکار در مازندران

روستای بدون بیکار در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اهالی روستای وازیَک محمودآباد با پرورش گل و گیاه توانستند روستای بدون بیکار مازندران لقب بگیرند.


مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه از ۹۲ هکتار فضای گلخانه‌ای شهرستان محمودآباد ۳۷ هکتار آن در روستای وازیک واقع شده است گفت: ۱۶۹ نفر در این روستا به پرورش گل و گیاه مشغول هستند.


هادی زاده با اشاره به اینکه روستای وازیک سال ۱۴۰۰ به عنوان روستای گردشگری گل و گیاه مازندران معرفی شد افزود: با پرورش گل و گیاه در این روستا، وازیک روستای بدون بیکار مازندران هم لقب گرفت.


زینب دیوارگر و گزارشی از روستای بیکار مازندران:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • کنایه معنادار آذری جهرمی به زاکانی و رئیسی: ظاهرا این روزها نان در «اتوبوس» است
  • مختصات نظم جدید منطقه
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال