Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@20:48:56 GMT

سرمایه انسانی ثروت اول ایران است

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۸۹۶۸

سرمایه انسانی ثروت اول ایران است

ساعت 24 - در این سال‌های واپسین عمر و روزگار سالخوردگی هرازچندگاهی با موضوعاتی مواجه می‌شوم که سخت متأثرم کرده و اشک بر دیدگانم جاری می‌کند؛ موضوعاتی چه بسیار گوناگون اما مشترک در یک چیز و آن «عشق به وطن».

هنگامی که می‌بینم و می‌شنوم ‌فرهیختگان و روشنفکران ایرانی دور از وطن و سرزمین مادری این‌چنین به میهن خود عشق می‌ورزند و برای ارتقای آگاهی و شناخت من ایرانی سعی و تلاش می‌کنند، وقتی کارشناسان و دانش‌پژوهان دور از مام میهن برای رفع مشکلات و مصائب این ملک و درمان دردها و رنج‌های این مردم به هر طریق ممکن، خود را دچار سختی‌ها و زحمات وصف‌ناشدنی می‌کنند، اشک شوق بر دیدگانم جاری می‌شود و بر این همه مجاهدت سر تعظیم فرود می‌آورم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه افرادی چنین برجسته و فرهیخته این‌چنین در غربت درد «میهن» و مردم‌شان را داشته باشند، امری سخت ستایش‌برانگیز است.  اگر یک وجه عظمت روح ایرانی، دفاع جانانه و شهادت‌ها و ایثارهای جوانانی است که هشت سال با دست‌های خالی اما اراده‌های بزرگ و فولادین، از مرزهای این سرزمین دفاع و جان شیرین‌شان را نثار ارزش‌های دینی و اعتقادی و ماندگاری این آب‌وخاک کردند که خود قصه‌هایی است عاشقانه و احادیثی پرخون؛ اگر فرهیختگان و عالمان و روشنفکران ساکن این سرزمین در تمامی این سال‌ها و با وجود مصائب و کمبودها و بعضا نامهربانی‌ها و بی‌محبتی‌ها در میهن عزیز ماندند و جلای وطن نکردند و با آثار علمی و پژوهشی و نیز ابداعات هنری و فرهنگی وزن و اعتبار این سرزمین، ایران عزیز را همچنان در جهان پرآوازه کردند و دستاوردهای بسیار بر جای نهادند که خود فرصت و مجالی خاص و مستقل می‌طلبد و اگر دولتمردانی که با وجود ناملایمات، طعن، دشمنی‌ها، وسوسه‌ها و فشارها، خدمت به مردم و میهن را برگزیدند و ساختارهای اقتصادی و صنعتی این ملک را اعتلا بخشیدند و اگرهای دیگر که بی‌شک بسیارند، فراهم و ممکن نشده است، مگر جز توانمندی و استغنای روح انسان ایرانی! روح و روان‌هایی که مانند همیشه تاریخ و چون چشمه‌ای می‌جوشد و در جای خود مانند رعد می‌خروشد و فارغ از فاصله جغرافیایی و بیرون یا درون مرزها یا درون یا بیرون ساختار قدرت، همچنان در عشق به میهن و مردم‌شان می‌کوشند و دغدغه‌ای جز سعادت و کامیابی این مردم و پیشرفت و توسعه این وطن، ایران عزیز ندارند.این‌همه مقدمه‌ای بود برای بیان یک عبارت کوتاه و آن عبارت آن‌ است که «قدر سرمایه‌های انسانی خود را بدانیم!». این سخن یک صنعتگر و خدمتگزار اقتصاد ملی است که برخلاف تمامی باورهای ذهنی و تصورات به‌ظاهر عینی، عرض می‌کند آنچه یک ملت را در میان سایر ملل و در اوج تنگناها و مشکلات برمی‌کشد و اعتبار و عظمت می‌بخشد، نه منابع معدنی، انرژی، وسعت سرزمین، پول و سرمایه‌های مادی و مالی بلکه در یک کلام غنای «سرمایه‌های انسانی» آن سرزمین و ملت است! این سرمایه‌ای است که اگر موجود باشد، جای خالی آن دیگر سرمایه‌ها را پر می‌کند و اگر نباشد، تمامی آن دیگرها، به هیچ کاری نمی‌آیند.میهن‌مان، ایران عزیز، از منظر سرمایه‌های انسانی، سرزمینی است بس شگفت‌انگیز! غنی و حسرت‌برانگیز!

کافی است از این ثروت ملی عظیم خود آگاه شویم و اساس قدرت خود را بر گردآوردن، ارج‌وقرب‌ ‌بخشیدن و بهره‌گیری از این سرمایه‌های عظیم انسانی قرار دهیم و آنگاه به چشم خود ببینیم چه‌ها خواهد شد؛ چه کارهایی کارستان!

اکنون که میهن‌مان با سخت‌ترین شرایط اقتصادی و سیاسی دست‌به‌گریبان است، شایسته است از صلح و آشتی سخن بگوییم و این امکان را فراهم آوریم تا تمامی ایرانیان عاشق میهن و مام وطن، فرهیختگان و روشنفکران و عالمان و کارشناسان خارج و داخل کشور در فضایی امن و آرام بتوانند عشق و علاقه خود را برای اعتلای میهن ابراز و ایثار کنند.این سخن سالخورده‌ صنعتگری است که هرچه در زندگی داشته ‌ در مسیر عشق به اعتلای میهن و مردم صرف کرده و از مشاهده روح بزرگ انسان ایرانی که در نقطه‌ نقطه جهان می‌درخشد، به وجد می‌آید و اشک می‌ریزد!

مرزها و مرزبندی‌های کاذب را کنار زنیم و گوهرهای کمیاب سرمایه انسانی‌مان را پاس بداریم که بقا و دوام این ملت و سرزمین جز از این مسیر حاصل نمی‌شود:

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سرمایه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر

هزاران زائر حج تمتع، در یک همایش آموزشی ـ توجیحی با مسائل عبادی و سیاسی حج آشنا شدند تا آمادگی لازم را برای حضور در این سفر معنوی کسب کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، همایش آموزشی ـ توجیهی زائران حج استان تهران به منظور آشنایی زائران با مسائل عبادی و سیاسی حج، روز گذشته در دو نوبت در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد.

این همایش با اجرای نمادین مناسک حج تمتع با همراهی شماری از زائران حج امسال و توضیحات و راهنمایی‌های استاد فقه و احکام حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده همراه بود. 

امسال 87 هزار و 550 زائر حج در قالب 622 کاروان، از 23 اردیبهشت ماه عازم سرزمین وحی خواهند شد که در این بین بیش از 15 هزار زائر از استان تهران در قالب 62 کاروان مدینه قبل و 44 کاروان مدینه بعد است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز در حاشیه برگزاری این همایش از زائران خواست، رفتارشان در کشور میزبان به گونه‌ای باشد که سفیر معنوی جمهوری اسلامی ایران و شهدای ایران اسلامی باشند.

وی در راستای منویات مقام معظم رهبری چند توصیه به زائران سرزمین وحی ارائه کرد و گفت: حجاج ایرانی نخست اخلاق حسنه را سرلوحه کار خود کنند و در این سفر اصلاح رفتاری داشته باشند. همچنین این عزیزان نسبت به وحدت بین مسلمانان اهتمام داشته باشند و قرآن محوری را در راس فعالیت ها و برنامه های خود قرار بدهند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه همواره تغییراتی در حج اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ساله برنامه‌هایی در سرزمین وحی و کشور خودمان برگزار می‌شود و شرایط نیز متناسب با آن تغییر می‌یابد، به عنوان مثال کاهش تعداد کارگزاران و در مقابل افزایش تعداد حجاج از تغییراتی است که امسال نیز بار دیگر در حج تمتع شاهد آن هستیم.

انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر

به گفته مسئولان حوزه حج و زیارت، در حج تمتع گذشته به تعداد 5 کاروان از عوامل و خادمان کاسته و به تعداد زائران افزوده شد و در ادامه این روند امسال نیز 2 کاروان با ظرفیت 220 نفر به تعداد زائران افزوده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • عرض و طول سرزمین‌های اشغالی تحت اشراف سلاح‌های ایرانی است
  • ویدیو/ از طرح دغدغه‌های کارگران تا دوری از باندهای قدرت و ثروت
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟