Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@00:44:06 GMT

حمایت مخفیانه غرب از خلیفه حفتر در لیبی

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۰۱۶۸

حمایت مخفیانه غرب از خلیفه حفتر در لیبی

به گزارش افکارنیوز،

گزارش محرمانه سازمان ملل حاکی است که چند کشور غربی در حال پیش بردن طرحی مخفیانه در لیبی برای حمایت از خلیفه حفتر در مقابل ترکیه در پوشش یک کار علمی بوده‌اند.

اخبار بین الملل-در این گزارش محرمانه آمده است که دست کم ۲۰ نفر از استرالیا، فرانسه، مالت، آفریقای جنوبی، بریتانیا و آمریکا در طرحی موسوم به «پراجکت اوپوس» نقش داشته‌اند که در واقع برای حمایت از ژنرال خلیفه حفتر سرکرده نیروهای موسوم به ارتش ملی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، این گروه بهار سال گذشته با یک هواپیمای باربری از امان پایتخت اردن به لیبی رفته‌اند و ماموریت رسمی آن‌ها «تحقیقات ژئوفیزیک و فراطیفی» در لیبی از سوی اردن عنوان شده است، اما گزارش کارشناسان سازمان ملل این عنوان را «پوششی» توصیف کرده است.

کارشناسان سازمان ملل گفته‌اند که این افراد از اعضای شرکت‌های نظامی خصوصی بوده‌اند و هدفشان متوقف کردن کشتی‌های لجستیکی ترکیه در مسیرشان به ساحل طرابلس و ردگیری تسلیحات ارسال شده برای گروه‌های مخالف بوده است.

گزارش این کارشناسان همچنین حاکی است که طراحی ماموریت این افراد توسط شرکت‌های مستقر در امارات متحده عربی به ویژه شرکت‌های «لانکستر۶» و «اوپوس کاپیتال اسِت» انجام شده است.

این گروه در همان بهار سال گذشته ۶ بالگرد نظامی از طریق آفریقای جنوبی و ۲ قایق مجهز به تسلیحات از طریق مالت به دست آورده و به بنغازی منتقل کرده بودند، اما پس از چند روز به دلایل نامعلوم ماموریتشان لغو شده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با افزایش درگیری‌ها در لیبی میان نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای موسوم به ارتش ملی به رهبری ژنرال «خلیفه حفتر» آنکارا به صورت جدی وارد موضوع لیبی شده و به طور رسمی از دولت «فایز السراج» در مقابل دولت حامی خلیفه حفتر حمایت می‌کند.

در همین حال، ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی ششم آذرماه ۹۸ و در جریان سفر فایز السراج به آنکارا و دیدار با اردوغان دو قرارداد مهم امضا کردند. توافق نخست در مورد حریم دریایی ترکیه و لیبی در دریای مدیترانه و قرارداد دیگر در مورد گسترش همکاری‌های امنیتی و نظامی میان دو طرف امضا شد.

اردوغان نیز دی ماه ۱۳۹۸ اعلام کرد که کشورش به درخواست دولت وفاق ملی لیبی به آن کشور نیروی نظامی اعزام خواهد کرد. پارلمان ترکیه نیز در همین پیوند ۱۲ دی ماه ۹۸ با لایحه مجوز اعزام نیروی نظامی برای حمایت از دولت وفاق لیبی موافقت کرد.

در مقابل، کشورهای مصر، امارات، عربستان، فرانسه، قبرس و یونان از دولت شرق لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر حمایت می‌کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کشور غربی لیبی حفتر لیبی غرب حفتر خلیفه حفتر دولت وفاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آخوند «عبا محمدنژاد» از شهرستان گمیشان با نوشتن یادداشتی با عنوان «موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی» به جنایات وحشیانه صهیونیست ها و مواضع مختلف کشورهای اسلامی و به ویژه حمایت جمهوری اسلامی از مردم مظلوم فلسطین پرداخته است که متن کامل آن در ذیل می آید:
 
آیا نداهای مسلمین زجر کشیده ی غزه را در همین 6 ماه گذشته از رسانه های مختلف ماهواره ای و مجازی ندیده یا نشنیده اید که بیشتر از 33 هزار مسلمان در جلو چشم جهانیان و با حمایت کفار سکولار جهانی چون آمریکا و ناتو و بی خیالی حکومت های ترکیه، آل سعود، امارات، اردن، مصر و غیره توسط کفار صهیونیست قتل عام شده اند؟
 
حالا در برابر نظاره گر شدن اختیاری یا اجباری مسلمین متفرق سراسر دنیا، ایران به عنوان پرچمدار جبهه ای در برابرِ کفار سکولار و اشغالگر به رهبری آمریکا و ناتو و به صورت خاص در برابر حکومت اشغالگر صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی فلسطین قرار گرفته است، و در میان تمام حکام حاکم بر سرزمین های اسلامی، ایران با جرأت و شجاعت چند دهه است به صورت غیر مستقیم و از کانال متحدینش و هم اکنون به صورت مستقیم این جرثومه ی فساد را مورد هدف قرار داده و به این فرض عین عمل کند.
 
این منهج اهل سنت و جماعت در طول تاریخ بوده است: حمایت و پشتیبانی از هر مسلمانی علیه هر کافری؛
 
هیچ مسلمانی نیست که از این حمله بدش بیاید، تضعیف اسرائیل آرزوی هر مسلمانی است.
 
به صورت بسیار مشکوکی بعضی از اکانت های مجهول به صورت هدفمند مشغول تخریب حمله ایران به رژیم منحوس اسرائیل هستند و مشغول شبهه پراکنی هستند و می گویند این حمله نمایشی بود.
 
آری نمایش هم بود، نمایش اقتدار قدرت نظامی ایران و ضعیف و شکننده نشان دادن اسرائیل.
 
چون ایران کسی از یهودیان را در این حمله نکشته است پس این حملات نمایشی است! اما باید دانست که پایگاه نظامی نواتیم که اسرائیل از آنجا به غزه و دیگر مکان ها حمله می کند را مورد حمله قرار داده و خسارات زیادی به آن وارد کرده است و طبق گزارش کانال های خبری حداقل 40 نظامی در این پایگاه کشته شده اند و این دستاورد بزرگی است.

انتهای پیام/
 
 

دیگر خبرها

  • لباس نظامی روحانیون در جنگ با که؟!
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک به قاهره
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد