Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@13:05:17 GMT

اطلاعات سیم‌کارت واگذارشده را چطور بازیابی کنیم؟

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۰۲۲۱

اطلاعات سیم‌کارت واگذارشده را چطور بازیابی کنیم؟

ساعت24 -برای بازیابی اطلاعات سیم‌کارتی که منقضی شده یا آن را واگذار کرده‌اید، می‌توانید به سامانه همتا مراجعه کرده و با وارد کردن شناسه (IMEI) دستگاه و شماره سیم‌کارت منقضی یا واگذارشده، اطلاعات را بازیابی کنید.

در صورتی که قبلاً در سایت همتا ثبت نکرده باشید (کارتابل کد ملی تشکیل نداده باشید) و سیم‌کارت شما منقضی شده باشد یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید، اطلاعات دستگاه‌های شما از کارتابل سیم‌کارت منقضی یا واگذارشده در همتا حذف می‌شود ولی شما می‌توانید این اطلاعات را برای سیم‌کارت‌های دیگر خود بازیابی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این کار لازم است شناسه (IMEI) دستگاه یا دستگاه‌های خود و شماره سیم‌کارت منقضی یا واگذارشده را داشته باشید.

کارتابل کد ملی با دو سیم‌کارت یا بیشتر، نیازی به بازیابی اطلاعات ندارد. بنابراین در صورتی که  قبلاً در سایت همتا ثبت‌نام کرده باشید و کارتابل کد ملی تشکیل داده باشید، در صورتی که بیش از دو سیم‌کارت در کارتابل شما باشد، با منقضی شدن یکی از سیم‌کارت‌ها یا واگذار کردن مالکیت یکی از سیم‌کارت‌ها، اطلاعات دستگاه در کارتابل کد ملی باقی می‌ماند.

برای بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذارشده، در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه شود. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم‌کارت استفاده کرد و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت‌نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در ادامه، مراحل با استفاده از ورود با شماره سیم‌کارت آورده می‌شود.

پس از وارد کردن شماره سیم‌کارت، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌شود. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، وارد سامانه شوید. در ادامه در صفحه اصلی «مدیریت دستگاه‌ها» روی گزینه «افزودن دستگاه» کلیک ‌کنید.

در صفحه بازشده، شناسه (IMEI) دستگاه خود را که می‌خواهید اطلاعات آن از کارتابل قبلی (کارتابل حذف‌شده) به این کارتابل انتقال یابد را وارد ‌کنید و روی گزینه «ثبت» کلیک کنید. سپس پیامی مبنی‌بر وارد کردن شماره سیم‌کارت قبلی (سیم‌کارت منقضی یا واگذارشده) را دریافت می‌کنید. شماره سیم‌کارت را به‌صورت کامل وارد کرده و روی گزینه «تأیید» کلیک کنید. در صورتی که اطلاعات واردشده صحیح باشد فرایند با موفقیت انجام شده و اطلاعات دستگاه شما در این کارتابل قرار می‌گیرد.

بازیابی اطلاعات کارتابل کد ملی با یک سیم‌کارت

اگر در کارتابل کد ملی خود فقط یک شماره سیم‌کارت وارد کرده باشید و این شماره سیم‌کارت منقضی شده باشد و یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید، و همچنین رمز کارتابل خود را نیز فراموش کرده باشید، می‌توانید با انجام فرآیند «فراموشی رمز کارتابل کد ملی»، تمامی اطلاعات دستگاه‌های شما در کارتابل کد ملی بازیابی می‌شود.

برای این کار، در صفحه اصلی سایت همتا، در قسمت «فراموشی رمز عبور» روی گزینه «بازیابی» کلیک کنید. در صفحه بازشده گزینه «پیام کوتاه» را انتخاب کنید. کد ملی، شماره سیم‌کارت جدید متعلق به کدملی خودتان و تاریخ تولد را وارد کنید. شماره سیم‌کارت جدید به کارتابل شما اضافه می‌شود و رمز جدید نیز به آن پیامک می‌شود.

البته در صورتی که در کارتابل کد ملی خود چندین سیم‌کارت‌ داشته باشید و فقط یکی از آن‌ها منقضی یا واگذار شده باشد، در مرحله شماره دو، امکان تعریف شماره سیم‌کارت جدید نمی‌باشد و با استفاده از سایر شماره‌های موجود در کارتابل می‌توانید رمز جدیدی برای کارتابل خود دریافت کنید.

منبع:ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سیم کارت بازیابی اطلاعات اطلاعات دستگاه شماره سیم کارت روی گزینه دستگاه ها وارد کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است

رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه گفت: پشتیبانی از نیروهای نظامی و انتظامی را رسالت خود می‌دانیم؛ وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است و اگر هر اقدامی در فضای مجازی و سایر عرصه‌ها به وحدت آسیب بزند، دستگاه عدلیه با آن برخورد جدی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام علی عبدالهی بعدازظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت- در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: در دستگاه قضا اولین ملاک این است که در برابر ملت خاضعانه پاسخ دهیم.

وی افزود: قاضی اگر متکی به خدا، قرآن، اهل بیت و مقدسات نباشد، حتماً در قضاوتش ناعادلانه رفتار خواهد کرد بنابراین قضات بایستی همه امور و عملکرد خود را متکی به خدا بدانند؛ زیرا اگر لحظه‌ای از خدا و اهل بیت غفلت کنند دچار مشکل می‌شوند.

رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه قضات وقت‌شناسی و انضباط را جدی بگیرند، گفت: قضات ما دقت کنند تا مردم معطل نشوند و حرمت و کرامت افراد را جدی بگیرند؛ بازداشت افراد باید آخرین حربه باشد و با تأمین قرار کمک کنیم حتی‌المقدور شخصی به بازداشتگاه و زندان نرود.

حجت‌الاسلام عبداللهی ادامه داد: قاضیان ما باید حریم، حرمت و کرامت افراد را حفظ کرده، اما در عین حال با اقتدار حکم صادر کنند و مبارزه با فساد را جدی بگیرند و بین هیچ یکی از طرفین دعوا تبعیض قائل نشوید.

وی با اشاره به لزوم جدی‌گرفتن امنیت روانی جامعه برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم گفت: با هر شخصی که امنیت روانی اجتماعی را خدشه‌دار می‌کند، به شدت برخورد شود و مهم نیست این خدشه در قالب بی‌عفتی، برپایی جلسات لهو و لعب، کلاهبرداری، توقف تولید و یا هر موضوع دیگری باشد

رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه افزود: با هر چیزی که مدیریت جامعه و تولید را خدشه‌دار کند، مقابله می‌کنیم و پشتیبانی از نیروهای نظامی و انتظامی را رسالت خود می‌دانیم؛ وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است و اگر هر اقدامی در فضای مجازی و سایر عرصه‌ها به وحدت آسیب بزند، دستگاه عدلیه با آن برخورد جدی می‌کند.

حجت‌الاسلام عبداللهی ادامه داد: فرمان‌پذیری نسبت به ولایت و پایبندی به آرمان شهدا از اصول اساسی ما در دستگاه قضائی است و در برابر شخصی که در حریم ولایت خیانت کند، کوتاه نمی‌آییم. یادمان نرود که جمهوری اسلامی حرم است و باید از حریم این حرم دفاع کنیم.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات علی شعبانی رئیس کل سابق، حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا به‌عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان قزوین منصوب شد.

کد خبر 748871

دیگر خبرها

  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی