Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:35:29 GMT

سایه سنگین کرونا بر سر آموزشگاه‌های آزاد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۰۴۲۸

سایه سنگین کرونا بر سر آموزشگاه‌های آزاد

ایسنا/اصفهان کرونا به تمام اقشار و اصناف آسیب و خسارت‌های زیادی وارد کرده، اما در برخی از گروه‌ها و رسته‌های شغلی این خسارت و آسیب به‌مراتب بیشتر و عمیق‌تر است. این روزها با تعطیلی چندماهه آموزشگاه‌های آزاد در کشور، نظام مالی این مراکز دچار آسیب جدی شده است، تاآنجاکه حتی زمزمه بازگشایی مجدد این مراکز خسارتی که در طول این چندماه وارد کرده را جبران نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توقف فعالیت آموزشگاه‌های آزاد بر اثر شیوع کرونا، موجب قطع درآمد این صنف در کشور شد و مدرسان و هنرمندان بسیاری که هزینه زندگی خود را از طریق آموزشگاه‌های آزاد و تدریس به دست می‌آورند، حدودا سه ماه، به طور کامل خانه‌نشین شده و خسارات زیادی متحمل شده‌اند. در دسته‌بندی که دولت در ارزیابی تأثیر شیوع کرونا بر مشاغل انجام داده است، آموزشگاه‌های آزاد در دسته دوم قرارگرفته‌اند و فعالیت آن‌ها کاملا متوقف شد.

آموزشگاه‌های آزادی که در ارتباط مستقیم با فراگیران هستند و از طرفی خدمت آن‌ها از درجه اهمیت و اولویت کمتری در سبد مخارج و ضروریات خانواده در بحران‌ها برخوردار است، فعالیت آن‌ها قانونا زودتر از بسیاری مشاغل تعطیل شد و از کسب‌وکارهایی محسوب می‌شوند که بیشترین تأثیر را گرفتند. این مراکز که اکثرا در مکان های استیجاری مشغول به فعالیت هستند، با تعطیلی این چندماه مجبور به پرداخت اجاره بهای گزاف شده و از طرفی بسیاری از نیروی انسانی آنها خانه نشین شده و بدون حقوق مانده اند.

حالا پس از گذشت چند ماه تعطیلی کامل این مراکز، آموزشگاه‌های آزاد هنری اصفهان در رشته‌های نمایش، موسیقی، تجسمی و مد و لباس از ۳۰ فروردین‌ماه، شرایط لازم برای ازسرگیری فعالیت خود را گرفتند و آموزشگاه‌های آزاد زیر نظر فنی حرفه‌ای نیز از نخستین روز خردادماه اجازه فعالیت مجدد تنها در برگزاری کلاس‌های عملی و رفع اشکال را یافتند، اما تعطیلی حدود ۳ ماهه این مراکز که تعدادشان کم هم نیست، جمعیت زیادی را با بحران مالی مواجه ساخته است.

آموزشگاه‌های آزاد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند بازگشایی شوند

روح‌الله صفری -معاون سابق آموزشی جهاد دانشگاهی اصفهان در این خصوص به ایسنا می‌گوید: در تصمیم گیری های ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد مسئله آموزش، تنها در خصوص آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تصمیم گیری می‌شود و آموزشگاه‌های آزاد در این نظام تصمیم گیری با آموزش و پرورش و دانشگاه یکسان دیده می‌شوند.

او با بیان اینکه تعداد بسیاری آموزشگاه آزاد در کشور وجود دارد که زیر نظر اداره های ارشاد، آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی و وزارت علوم و ... فعالیت می‌کنند، می‌افزاید: کار این آموزشگاه‌ها برگزاری دوره‌های گواهی محور آموزش‌های کوتاه مدت در مدت زمان کوتاه است.

صفری معتقد است که امکان مدیریت این مراکز نسبت به دانشگاه‌ها و مدارس راحت تر است و می‌گوید: به نظر می‌رسد این نوع آموزش که مشخصاً بزرگ‌سالان را در برمی‌گیرد را بهتر می توان مدیریت کرد، چراکه مراجعه کنندگان آنها اولا در مدت زمان کمتری در مراکز حضور می یابند و از سویی دیگر اکثرا بزرگسال هستند و می توان فاصله اجتماعی را در برگزاری کلاس‌ها اجرا کرد.

معاون سابق آموزشی جهاد دانشگاهی اصفهان می‌افزاید: متاسفانه نگاه تصمیم گیران در ستاد مبارزه با کرونا، تنها به آموزش‌های بلند مدت است. در مدارس کودکان درک درستی از بیماری ندارند و طبیعتا کنترل بر روی آنها مشکل است و یا در دانشگاه تجمع جمعیتی در خوابگاه‌ها، سلف دانشگاها و دیگر بخش‌ها بالا است و امکان انتشار بیماری وجود دارد، اما در آموزشگاهای آزاد اکثرا بزرگسال هستند و نسبت به پیامدهای بیماری آگاه، از اینرو در صورت بازگشایی با تعیین ضوابط خاص می‌توان کنترل بیشتری اعمال کرد.

او از نادیده گرفتن مشکلات اقتصادی این صنف ابراز نارضایتی می‌کند و می‌گوید: اقتصاد آموزشگاه‌های آزاد متکی به فعالیت آنها است و اکثر این مراکز در مکان‌های استیجاری مشغول به فعالیت هستند که اکنون با تعطیلی، متحمل هزینه بسیاری شده اند، علاوه براینکه بسیاری از پرسنل و نیروی انسانی این مراکز نیز با بیکاری مواجه شده اند.

تصمیم گیری جدا برای آموزشگاه‌های آزاد را خواستاریم

صفری از ستاد ملی مبارزه با کرونا می خواهد که به این صنف با دید جداگانه نگاه شود و معتقد است که باید برای این مراکز به صورت جداگانه تصمیم گیری شود و اینکه می‌توان با وضع پروتکل‌های ویژه برای این مراکز تصمیم گیری کرد.

او با بیان اینکه شرایط کشور و دولت قابل درک است، در خصوص حمایت مالی دولت از این مراکز می‌گوید: تا این لحظه در جهاد دانشگاهی هیچ کمکی نشده است. با تعطیلی آموزشگاه های آزاد، اقتصاد و معیشت این مراکز با بحران مواجه شده، البته از مشکلات دولت آگاه هستیم و انتظار کمک نداریم، اما خواهشمندیم اجازه دهند آموزشگاه‌ها آرام آرام با استاندارد ویژه شروع به کار کنند.

صفری معتقد است که انسان موجودی اجتماعی است و روحیه او به واسطه زندگی اجتماعی شکل‌گرفته و معنی پیداکرده است، از این رو تشکیل اجتماع حضوری برای او ضرورت دارد و بخشی از آموزش‌ها را بهانه‌ای برای گردهمایی مردم می‌داند و می‌گوید: حالاکه به واسطه شیوع کرونا، جمع‌ها از هم‌ پاشیده شده، یکی از دلایلی که تجمعات غیر ضروری در پارک ها از طرف جوانان مشاهده می‌شود، این است که از قرنطینه خسته شده اند. به عقیده من آموزش‌های کوتاه مدت بهانه‌ای برای گردهمایی جوانان بود که اکنون این فرصت گرفته شده است.

معاون سابق آموزشی جهاد دانشگاهی اصفهان در خصوص آموزش مجازی اظهار می‌کند: این شیوه آموزشی مخاطب خاص خود را دارد و از قبل از شیوع کرونا هم وجود داشت. در بخش آموزشی جهاد دانشگاهی یک پانزدهم افراد به این نوع آموزش روی آورده اند و به هر دلیلی این شیوه بین افراد جا نیفتاده است. در جهاد دانشگاهی کلاس های باقی مانده از ترم زمستان به شیوه مجازی ارائه شد و کارآموزها همراهی کردند، اما برای دوره‌های جدید میزان استقبال کم است. از طرفی برخی از دوره های آموزشی در جهاد دانشگاهی ماهیت عملی دارد و نمی توان به صورت مجازی ارائه کرد.

بیکاری ۱۸۰ مدرس کانون زبان ایران در اصفهان

مسعود وفاپور- مدیر کل کانون زبان ایران در اصفهان نیز در این رابطه به ایسنا می‌گوید: جلسات پایانی ترم زمستان در اسفند را پشت سر می‌گذاشتیم که سروکله این ویروس در کشور، موجب تعطیلی مراکز آموزشی شد. از اسفندماه که رسما اجازه تشکیل کلاس نداشتیم و ۴ یا ۵ جلسه از کلاس دچار چالش تعطیلی شد و سعی کردیم به صورت مجازی کلاس‌های رفع اشکال را برگزار کنیم.

او با بیان اینکه آزمون‌های کانون زبان اصفهان از ۵ ترم پیش به جزء سه سطح اصلی به صورت آنلاین برگزار می‌شود، ادامه می‌دهد: رفع اشکال در محیط شبکه‌های مجازی انجام شد که به عقیده بنده زیاد هم موثر نبود. در نهایت آزمون پایانی ترم زمستان را به صورت آنلاین برگزار کردیم و پرونده ترم زمستان را بستیم، اما این بیماری ادامه‌دار شد و ترم بهار را نتوانستیم برگزار کنیم.

مدیر کل کانون زبان ایران در اصفهان به بیکاری ۱۸۰ مدرس این مرکز در اصفهان اشاره می‌کند و می‌گوید: تعداد بسیار زیادی از کارمندان و کادر اجرایی کانون زبان نیز مجبور به خانه‌نشینی شدند.

او اما از آغاز ترم بهار در این مرکز به شیوه مجازی خبر می‌دهد و اضافه می‌کند: کانون زبان به آموزش مجازی روی آورد و با صرف هزینه بالا سامانه اجرای آموزش مجازی از هفته پیش بارگذاری و ترم بهار را اجرا کردیم که از ۶ خرداد آغاز می‌شود تا پایان تیر ادامه دارد.

مدیر کل کانون زبان ایران در اصفهان با تاکید براینکه تعداد زبان آموزان در ترم بهار امسال بسیار اندک است، اظهار می‌کند: با ۸ هزار نفر در استان آموزش مجازی را آغاز کردیم. اقبال به سمت آموزش مجازی پایین است. خیلی از افراد جامعه به آموزش مجازی اعتقادی ندارند؛ در مدارس و دانشگاه‌ها استفاده از این شیوه آموزشی تنها راه جایگزین در این شرایط است، اما برای آموزش‌های جانبی استقبالی از سوی مردم دیده نمی شود.

آموزش آنلاین مرهمی موقت است

او که آموزش آنلاین را مرهمی موقت بر این درد می داند، اضافه می‌کند: در حال حاضر از این شیوه آموزشی در آموزشگاه‌ها استقبال چندانی نمی‌شود، ممکن است بعد از مدتی مردم با دیدن بازخوردهای مثبت، جذب این روش شوند، اما در حال حاضر این‌گونه نیست.

وفاپور بیشترین خسارتی که به کانون زبان در شرایط کرونا واردشده را تحمیل هزینه اجاره‌بهای مکان و حقوق کارمندان اعلام می‌کند و می‌گوید: با تعطیلی مرکز هیچ درآمدی نداشتیم، اما بدون ورود زبان‌آموز هزینه داشتیم و باید اجاره‌بهای مکان آموزشگاه را پرداخت می‌کردیم. در روزهایی که تعطیل بودیم و هیچ فعالیتی در مرکز برقرار نبود، اجاره ها پرداخت می‌شود و مالکان در این زمینه همراهی نداشتند.

او به وعده حمایت از سوی دولت اشاره می‌کند و می‌افزاید: هنوز حمایت داده نشده است. دفتر مرکزی در تهران پیگیر مشکلات پیش‌آمده است، اما هنوز کمکی اختصاص داده نشده است. مردم هم حمایت نمی‌شوند و اگر بودجه‌ای در قالب حمایت آموزشی به مردم داده شود، مردم ترغیب می‌شوند و به سمت آموزشگاه‌ها روی می آورند.

حیات آموزشگاه های آزاد در گرو فعالیت آنها است

عماد نجفی- مدیر آموزشگاه موسیقی اوج در اصفهان نیز در این رابطه به ایسنا، می‌گوید: در چند سال اخیر تصمیماتی برای دادن مجوزهای بی حد به آموزشگاه‌های موسیقی، آسیب جدی به این حوزه وارد کرده است. تا پیش از شیوع کرونا و تعطیلی این مراکز، آموزشگاه‌های موسیقی با مشکلات مالی بسیاری مواجه بودند که با آمدن کرونا دوچندان شد.

او با بیان اینکه حیات آموزشگاه های آزاد در گرو فعالیت آنها است، ادامه می‌دهد: اکثر آموزشگاه‌های موسیقی در مکان‌های استیجاری مشغول فعالیت هستند و کسب درآمدشان هم از طریق جذب هنرجو و ارائه آموزش‌ها تامین می‌شود که با تعطیلی به دلیل کرونا، عملاً این کسب درآمد متوقف شد، اما پرداخت اجاره‌بهای مراکز به قوت خود باقی ماند.

این مدیر آموزشگاه موسیقی بابیان اینکه آموزشگاه‌های موسیقی بر اساس تقویم ایران در زمان‌های بسیاری به دلیل تعطیلات و مناسب‌های مختلف مجبور به تعطیلی هستند، اظهار می‌کند: همین موضوع باعث کاهش کارکرد و درآمد آموزشگاه‌ها می‌شود. در حال حاضر نیز هزینه‌ها بالا و درآمدها کاهش‌یافته است.

نجفی به بازگشایی مجدد آموزشگاه‌های موسیقی در اصفهان از اواخر فروردین اشاره می‌کند و می گوید: این بازگشایی دردی از مراکز دوا نکرد، چراکه هنوز آموزشگاه‌های موسیقی به روال کاری سابق بازنگشته و هنرجویان زیادی مراجعه نکرده اند.

او با تاکید براینکه اگر آموزشگاه‌های آزاد کارکرد نداشته باشند، درآمدی هم ندارند، در خصوص اعطای حمایت مالی می گوید: هیچ ارگانی، پشتیبانی مالی از ما نداشته و حتی زمزمه‌هایی در خصوص اخذ مالیات از بخش آموزشی و خدماتی شنیده می‌شود که نگرانی بزرگی است.

این مدیر آموزشگاه موسیقی در مورد آموزش مجازی و ارائه این روش در آموزشگاه خود بابیان اینکه آموزش مجازی را انجام نداده اند، معتقد است که آموزش موسیقی در کوتاه مدت و شرایط خاص به شیوه مجازی ممکن است، اما ارائه این روش به صورت دائمی عملی نیست و تاثیر مثبتی ندارد، زیرا مدرس باید کوک بودن ساز هنرجو، فرم دست و نشستن او را بررسی کند و اینکار با آموزش حضوری میسر است.

آموزش آنلاین برای دوره‌های مبتدی زبان آموز کارایی ندارد

حسن هاشمیان -مدیر مرکز زبان پویش در اصفهان نیز از دیگر مراکزی است که در این بحران دچار مشکل شده است و به ایسنا، می‌گوید: چند هفته به طور کامل تعطیل بودیم و درب آموزشگاه بسته بود، اما هزینه اجاره مرکز که رقمی حدود ۳۷ میلیون تومان در ماه است را باید پرداخت می‌کردیم.

او که معتقد است این بیماری دامن‌گیر تمام جهان شده و از این بابت گله ای از کسی نداریم، می‌افزاید: با ادامه‌دار شدن این بیماری، از یک ماه پیش به این نتیجه رسیدیم باید با رویکرد جدید دنیا هماهنگ شویم، از این‌رو با همکاری یک تیم فناوری اطلاعات، بستری از شبکه ال ام اس را راه‌اندازی و کلاس های باقی مانده از اسفند را جبران کردیم.

این مدیر آموزشگاه زبان معتقد است که آموزش آنلاین برای دوره‌های مبتدی زبان‌آموز کارایی آموزش حضوری را ندارد و می‌گوید: به عقیده من، کارایی کلاس های آنلاین برای این دوره‌ها یک‌دهم کلاس حضوری است، اما در شرایط حال حاضر چاره ای نداریم.

او در خصوص اعطای کمک و حمایت مالی اظهار می‌کند: کمک به آموزشگاه‌های آزاد بستگی به نوع مجوز دارد، مجوز مرکز ما از آموزش و پروش است و فرمی برای تعیین میزان خسارت پرکرده‌ایم که قرار است در صورت بررسی، تسهیلاتی به صورت وام اعطا شود.

هاشمیان می‌گوید: در شرایط حال حاضر از مشکلاتی که دولت با آن مواجه است، آگاهی داریم و اکنون‌که کشور دچار آسیب است، انتظار زیادی نداریم. آموزشگاه‌های آزاد از دریافتی خود ۴ درصد به آموزش وپرورش باید پرداخت کنند که اگر در این شرایط این برداشته شود، کمک بزرگی به این مراکز است.

خسارت حداقل ۲۰ میلیون تومانی به هر آموزشگاه آزاد اصفهان

آرش اخوان طبسی- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ۱۷۰۰ آموزشگاه آزاد زیر نظر اداره فنی و حرفه‌ای استان اصفهان فعالیت می کند، اظهار می‌کند: ۱۲۰۰ آموزشگاه فعال در سطح استان وجود دارد که، ۶۰۰ آموزشگاه در شهر اصفهان مشغول به فعالیت هستند. همچنین ۵۴ مرکز دولتی در اصفهان و ۳۰۰ کارگاه آموزشی دولتی وجود دارد که فعالیت این مراکز در پی شیوع کرونا از اسفندماه سال گذشته تعطیل‌شده است.

او بابیان اینکه هزینه‌های جاری و اجاره ساختمان بیشترین خسارت وارده به مراکز خصوصی فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود، می‌گوید: فضای ۹۰ درصد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان استیجاری است که به علت شیوع کرونا و تعطیلی در سه ماه اخیر دچار زیان شده‌اند. هریک از آموزشگاه‌های آزاد استیجاری در اصفهان در این مدت حداقل ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان متضرر شده‌اند. آموزشگاه هایی نیز وجود دارد که بالای ۱۰۰ میلیون تومان دچار خسارت شده اند.

کرونا می تواند فرصتی برای رشد آموزشگاه ها باشد

اخوان طبسی با تاکید بر اینکه تاکنون در حوزه فناوری اطلاعات به جد به این شیوه آموزشی نگاه نشده بود، یادآور می‌شود: کرونا تلنگری برای تقویت این سیستم آموزشی و ارتقای آن شد. مدلی را توصیه کرده ایم که تلفیقی از آموزش الکترونیک و دوگانه باشد که برای ادامه‌دار شدن آموزش‌ها انجام شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان با تاکید براینکه کرونا با همه بدی‌ها، فرصت‌هایی نیز ایجاد کرد، خاطرنشان می‌کند: کرونا می تواند فرصتی برای رشد بهتر آموزشگاه‌ها باشد. باید از فرصت کرونا استفاده کنیم و همه به این برسند که رفتارهای سنتی را باید پشت سر گذاشت و برای ماندن در چرخه اقتصادی به سمت تفکرات نوین مدیریتی و تغییر نگرش روی آورد.

اخوان طبسی اظهار می‌کند: در این شرایط دریافتیم که نیاز به تعریف مشاغل جدید وجود دارد. باید مشاغلی تعریف شود که امکان فعالیت بدون حضور فیزیکی وجود داشته باشد، همچنین باید متناسب با بازار محصول تولید کنیم و تفکرات مدیران به سمت بازارسازی و بازارشناسی برود.

باید به سمت مشاغل جدید برای پساکرونا برویم

او با تاکید براینکه مهارت پرورش فکر و ایده نیاز است، تصریح می‌کند: باید به سمت مشاغل جدید برای پساکرونا برویم. به طور جدی ایده‌هایی برای برنامه‌های پساکرونا داشته‌ایم تا جبران دوران کرونا را با تبدیل فرصت بهینه از این تهدید داشته باشم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان با بیان اینکه وزارت کار سامانه کارا اجرا کرده و اطلاعات آموزشگاه به آن‌ها فرستاده‌شده است، می گوید: در صورت تایید، تسهیلات به صورت وام با بهره ۱۲ درصد به آن‌ها تعلق می‌گیرد، اما باید به این سمت تغییر تفکر پیش برویم تا به این کمک‌ها نیاز نباشد.

کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت به مراکز آسیب دیده

سید محمدجواد ابطحی- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت مالی دولت از مراکز آموزشی که این روزها با شیوع کرونا متحمل هزینه‌های بسیاری شده‌اند، به ایسنا، می گوید: آموزشگاه‌های زبان اگر مجوز از آموزش‌وپرورش داشته باشند می‌توانند از ردیف بودجه ۷۵ هزار میلیارد تومانی در صورت تأمین این بودجه استفاده کنند، اما فعلاً برنامه‌ای برای جبران خسارت مراکز آموزشی آزاد و صرفاً خصوصی وجود ندارد.

او در خصوص آموزشگاه‌های آزاد و مراکز آسیب‌دیده زیر نظر وزارت علوم و آموزش‌وپرورش که در شرایط شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده‌اند، اظهار می‌کند: شورای نظارت و سیاست‌گذاری مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش‌وپرورش با رایزنی هایی که با سازمان برنامه‌وبودجه داشته است، مقرر شده ۲۰۰ میلیارد تومان را برای کمک به مراکز آسیب‌دیده آزاد به شکل تسهیلات اختصاص دهند.  

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می‌افزاید: این مبلغ در اختیار مدارس و آموزشگاه‌هایی که زیر نظر آموزش‌وپرورش هستند، قرار خواهد گرفت و بدون شک تسهیلاتی به مرکز آسیب‌دیده زیر نظر وزارت علوم اختصاص می‌یابد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، در خصوص مشکلات مالی مراکز نیمه‌دولتی مانند جهاد دانشگاهی، می‌گوید: وزارت علوم در پی کمک به مراکزی مانند جهاد دانشگاهی است و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزارت علوم برای حل مشکلات مالی این نهاد در حال رایزنی است و در جلسه آینده کمیسیون آموزش، بررسی مشکلات نهادهای نیمه‌دولتی مانند جهاد دانشگاهی در دستور کار است.

حیات آموزشگاه‌های آزاد در گرو ارائه خدمتی است که در قالب تدریس دوره‌های مختلف آموزشی ارائه می‌کنند، حالا با شیوع کرونا و تعطیلی چندماهه، این مراکز عملا بدون کسب درآمد مانده و پرسنل و اساتید بسیاری که از این طریق امرار معاش می‌کردند، با بحران مالی مواجه شده اند، تاجاییکه حتی بسیاری تا مرز ورشکستگی نیز رسیده اند؛ بازگشایی مجدد هم حتی سایه سنگین کرونا بر سر این مراکز را به طور کامل از بین نمی برد و خسارتی که این چند ماه متحمل شده اند، قابل بازگشت نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کروناویروس در خانه بمانیم طرح فاصله گذاری اجتماعی آموزشگاههای آزاد جهاد دانشگاهی آموزشگاه زبان تعطيلي فني حرفه اي آموزش و پرورش آموزشی جهاد دانشگاهی آموزشگاه های آزاد آموزشگاه های موسیقی تاکید براینکه شیوه آموزشی مدیر آموزشگاه کمیسیون آموزش آموزش وپرورش میلیون تومان فنی و حرفه ای آموزش آنلاین فعالیت هستند آموزش مجازی آموزشگاه ها تصمیم گیری حمایت مالی اجاره بهای وزارت علوم شیوع کرونا ترم زمستان آسیب دیده فعالیت آن آموزش ها حال حاضر ترم بهار دوره ها کلاس ها شده اند زیر نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی

بازدید از مرکز آموزش فرهنگ شهروندی ناحیه غرب شهرکرد با حضور مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد انجام شد.

اکبر ایازی در این بازدید گفت: راه‌اندازی مراکز آموزشی شهروندی در نقاط مختلف شهر موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی این مرکز در ناحیه غرب شهرکرد لازم بود و از زمان احداث و راه‌اندازی آن آسیب‌های اجتماعی این منطقه با کاهش محسوسی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید

آغاز به کار مرکز آموزش فرهنگ شهروندی در مهدیه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد ادامه داد: بخش عظیمی از مشکلات اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد؛ لذا راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی ناحیه غرب شهرکرد تا حدود زیادی بسیاری از مشکلات را با برگزاری فعالیت‌های متنوع برطرف کرده است.

ایازی اظهار کرد: تعداد ۶۰ موضوع مختلف در حوزه‌های ترافیک، پسماند، آسیب رساندن به اموال عمومی و... را که معضل اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود، برای فعالیت‌های مرکز آموزش شهروندی جمع‌بندی کردیم که خوشبختانه تا به امروز نتیجه قابل‌قبولی داشته است.

وی با بیان اینکه در زمان بهره‌برداری از مرکز آموزش شهروندی شهرداری شهرکرد ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد، اضافه کرد: امسال در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۰ میلیارد ریال بودجه مجزا برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی توسط شهرداری شهرکرد یک ظرفیت بزرگ برای حضور و استفاده سایر ادارات فرهنگی است، افزود: تاکنون به همه ادارات از جمله اداره کل آموزش‌وپرورش، اداره کل بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل زندان‌های استان و... اعلام شده است که می‌توانند با برگزاری برنامه‌های متنوع از ظرفیت این مجموعه استفاده کنند.

ایازی ادامه داد: اداره کل زندان‌های استان از ادارات فعالی است که به صورت مستمر با برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به درستی از این ظرفیت عظیم استفاده می‌کند.

حمیدرضا حیدری مدیرکل زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری نیز در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد به منظور راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی گفت: با راه‌اندازی این مجموعه در شهر شهرکرد شاهد اقدامات و فعالیت‌های اثرگذار و نتیجه‌بخش هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • مدیران پروازی ناکارآمد، باعث تحمل هزینه‌های سنگین مالی در بوشهر هستند
  • انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی
  • بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج در تهران