Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رضا کریمی نژاد دوشنبه شب در گفت‌وگویی خبری با اشاره به اینکه در سال گذشته، عدم توجه به جلو ناشی از خوردن و آشامیدن، استفاده از تلفن همراه و یا صحبت با سرنشینان وسیله نقلیه، رتبه اول علل تصادفات جاده‌ای در استان بود، افزود: در دو ماهه اخیر نیز انحراف به چپ رتبه اول علت تصادفات جاده‌ای در آذربایجان شرقی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: تخطی از سرعت مجاز و یا خواب‌آلودگی نیز یکی از علل مهم در تصادفات است که باعث واژگونی وسیله نقلیه در ۴۹ درصد از تصادفات می‌شود.

وی در خصوص اثرات سوانح رانندگی در جامعه، توضیح داد: تصادفات هشت درصد از تولید ناخالص کشور را از بین می‌برند؛ یک نفر کشته نیز، ۵.۲ میلیارد تومان هزینه به جامعه تحمیل کرده و به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ درصد از مجروحان حوادث دچار معلولیت شده و هزینه‌های روحی و روانی به جامعه و خانواده خود تحمیل می‌کنند.

کریمی نژاد با بیان این‌که ۳۳ سازمان در امر حوادث رانندگی دخیل هستند، افزود: باید تمامی این دستگاه‌ها پای کار باشند تا این حوادث کاهش یابند.

وی گفت: تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، حدود ۱۰ درصد کاهش یافته بود اما باید تلاش کرد تا حتی یک کشته هم نداشته باشیم.

وی گفت: ۳۲ درصد از تصادفات جاده‌ای در فروردین و اردیبهشت و ۲۰ درصد از تصادفات در پنج روز نخست خرداد امسال در آذربایجان شرقی رخ داد که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی با بیان این‌که با افزایش تردد و تعطیلات تابستانی، ۷۰ تیم گشت پلیس راه استان به ۱۲۰ تیم افزایش می‌یابد، اظهار کرد: مأموران راهنمایی و رانندگی در پایگاه‌های پلیس راه با هرگونه تخلفات حادثه ساز و کسانی که جان مردم را به خاطر می‌اندازند، بنابر قانون برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: بیشتر تصادفات جاده‌ای در شعاع ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق افتاده است، از این رو باید ایمنی محورهای مواصلاتی افزایش یابد و هم‌چنین ۱۱۳ نقطه حادثه خیز استان را با همکاری سازمان‌های مرتبط، حذف کرد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت سرعت مجاز، گفت: هموطنان به طور حتم سرعت مجاز را به خصوص در جاده‌های استان رعایت کنند، زیرا میانگین سرعت وسایل نقلیه در محورهای استان از میانگین کشوری حدود ۱.۵ کیلومتر بیشتر است.

کد خبر 4934131

منبع: مهر

کلیدواژه: تردد وسایل نقلیه پلیس راهور عید سعید فطر ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا روز جهانی قدس قزوین نماز عید سعید فطر روابط عمومی راهپیمایی روز قدس مشهد تصادفات جاده ای آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی

بارش باران در روز‌های اخیر موجب خوشحالی شهروندان به خصوص کشاورزان و باغداران استان آذربایجان شرقی شده است.

اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز دوشنبه تشدید سامانه بارشی موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی استان و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد نسبتا شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندباد‌های لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

 سامانه بارشی تا بعد از ظهر سه شنبه ادامه خواهد داشت و آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، صاعقه، تگرگ، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی جاده ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، مه گرفتگی و احتمال خسارت در اثر وزش باد وجود دارد.

اداره کل هواشناسی توصیه کرد: اتراق نکردن در حریم رودخانه‌ها و مسیل ها، صعود نکردن به ارتفاعات، احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و جاده‌های کوهستانی، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، پارک نکردن خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی استان، خودداری از چرای دام و تردد نکردن عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به ویژه چادر‌های مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فراگرفت
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی از عصر فردا