Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@11:43:54 GMT

مسیر جمهوری آذربایجان برای مقابله با کووید-۱۹

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۱۳۱۰

مسیر جمهوری آذربایجان برای مقابله با کووید-۱۹

"امروز دستور کار جهانی بر روی کووید-۱۹ متمرکز است. تمامی کشورهای تاثیر پذیرفته از این بیماری به دنبال راه‌هایی برای مقابله با این پاندمی هستند. جمهوری آذربایجان هم در مسیر تاریخی خود در مقابله با کروناویروس است. این مسیر بر روی ماموریت "ما با هم قوی‌تر هستیم"، بنا شده است. از همان روزهای نخست پاندمی، الهام علی‌یف، رئیس جمهوری آذربایجان از مردم خواست تا با یکدیگر علیه کووید-۱۹ مبارزه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه سیاست‌های فکر شده، اقدامات پیشگیرانه علیه این ویروس انجام شده است."

به گزارش ایسنا، لیلا شاه، خبرنگار آذربایجانی پرتال خبری مدرن در یادداشتی درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان و اقدامات دولت این کشور برای مقابله با آن نوشته است: در سوم مارس ۲۰۲۰، تمامی نهادهای آموزشی در کشور بسته شده‌اند. در پی این اقدامات، رویدادهای بزرگ، عروسی‌ها و مهمانی‌ها هم به تعویق افتاد. این کشور به تدریج با هدف اصلی حفاظت از سلامت بشریت به یک وضعیت اعمال قرنطینه پیش رفت. در ۱۹ مارس ۲۰۲۰، برای نخستین بار در تاریخ جمهوری آذربایجان، صندوق حمایت در برابر کروناویروس ایجاد شد. پایه این صندوق بر اساس اصول شعار "ما در کنار هم قوی هستیم" ایجاد شده است.

این صندوق با ابتکار عمل الهام علی‌یف، رئیس جمهور آذربایجان ایجاد شد. در ابتدای امر، رئیس جمهوری و سپس معاون وی حقوق سالانه خود را به این صندوق اهدا کردند. همچنین بسیاری از سازمان‌ها، نهادها و اشخاص نیز مبالغی را به این صندوق اهدا کردند. کمپین‌های موفقیت‌آمیز با عنوان "#ماندن در خانه" نیز محقق شد. کمک مالی هم از سوی دولت به خانواده‌ها با درآمد کم و بیکاران ارائه شد. تمام پشتیبانی‌ها و تأمین نیازهای افراد ۶۵ سال به بالا ارائه شده است.

مسیر جمهوری آذربایجان برای مقابله با کووید-۱۹ داشتن اتحاد است. با هم‌قوی‌تر بودن، متحد بودن و عمل کردن بر اساس قوانین و مقررات، پیام جمهوری آذربایجان به جهان برای مقابله با کووید-۱۹ است.

جمهوری آذربایجان ریاست نشست فوق‌العاده شورای همکاری کشورهای ترک‌زبان در ۱۰ آوریل بود. چهارم مه ۲۰۲۰ کشورهای عدم تعهد موسوم به "نم" نشستی آنلاین را درباره گروه تماس این جنبش در واکنش به کووید-۱۹ و با ابتکار عمل الهام علی‌یف، رئیس جمهور آذربایجان و رئیس جنبش عدم تعهد برگزار کرد.

در این کنفرانس ویدئویی، الهام علی‌یف به حضار درباره جدیدترین وضعیت در جمهوری آذربایجان و اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کووید-۱۹ گفت و از تمامی کشورها خواست تا همبستگی و وحدت خود را برای مقابله با این ویروس نشان دهند.

در هفتم مه ۲۰۲۰، نخستین بیمارستان مدولار در باکو،‌ مرکز جمهوری آذربایجان ساخته شد و پنج بیمارستان مدولار دیگر هم در دست ساخت است. جمهوری آذربایجان تا ۳۱ مه قرنطینه ویژه را تمدید کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در جهان جمهوري آذربايجان برای مقابله با کووید ۱۹ جمهوری آذربایجان الهام علی یف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • درخواست عشایر شهرستان اهر برای هموارسازی مسیر‌های ییلاقی
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود