Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آلمان ۹ میلیارد یورو (۹.۸ میلیارد دلار) بسته کمک مالی به شرکت هواپیمایی لوفت هانزا را تصویب کرد که در عوض آن سهامدار این شرکت شد. ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دولت آلمان روز گذشته (دوشنبه) 9 میلیارد یورو (9.8 میلیارد دلار) بسته کمک مالی به شرکت هواپیمایی لوفت هانزا را تصویب کرد که در عوض آن سهامدار این شرکت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این کمک مالی که بزرگترین بسته نجات برای شرکت های آلمانی از زمان وقوع بحران ویروس کرونا محسوب می شود، دولت آلمان 20 درصد از سهام لوفت هانزا را بدست آورد.

بر اساس این توافق، دولت آلمان می تواند در صورت اقدام به تصرف این خطوط هوایی، سهام خود را به 25 درصد افزایش دهد، تا حق وتو داشته باشد و از هزاران شغل محافظت کند.

هفته هاست که شرکت لوفت هانزا در حال مذاکره با مقامات برلین برای دریافت این کمک مالی است. کمکی که برای نجات از رکود ناشی از کاهش تقاضا برای سفرهای هوایی به شدت لازم داشته است.

دولت مرکزی آلمان ده ها سال است که سهام خود را در شرکت های مختلف به فروش رسانده است اما همچنان در شرکت های انحصاری ایالتی سابق مانند دویچه پست و دویچه تلکام، سهامدار بزرگی است.

برلین همچنان 15 درصد از سهام کومرزبانک را در اختیار دارد که در جریان بحران مالی جهانی این سهام را به دست آورده بود.

وزارتخانه های دارایی و اقتصادی آلمان روز دوشنبه اعلام کردند که لوفت هانزا، که سهامش با افزایش 7.5 درصدی 8.64 یورو بسته شده بود، از نظر عملیاتی سالم و سودآور با چشم انداز خوب بوده است، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده است.

انتهای پیام/

R1016170/P/S7,85,81/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت آلمان لوفت هانزا کمک مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»

به گزارش «تابناک» به نقل از یورو نیوز، برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر.ک»، «ک.ب.س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.
 
به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.

دیگر خبرها

  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • چه چیزی باعث شکست واگذاری سرخابی‌ها می‌شود؟
  • رئیسی کیا: عدم نظارت دولت باعث شکست واگذاری سرخابی‌ها می‌شود