Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@13:44:02 GMT

افزایش بحران کرونایی در برزیل

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۲۵۰۱

افزایش بحران کرونایی در برزیل

همزمان با تداوم شمار مبتلایان به کرونا در برزیل، نگرانی‌ها نسبت به وخامت اوضاع در این کشور افزایش یافته و به نظر می‌رسد که برزیل در حال ورود به هفته وخیم دیگری است. در این میان فشارها علیه ژائیر بولسونارو رو به افزایش بوده و مشخص نیست که آیا وی می‌تواند از این فشارها جان سالم به در ببرد یا مجبور به استعفا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه سی ان ان، شرایط کرونایی در برزیل در حالی همچنان رو به وخامت بوده که انتقادها از سوءمدیریت ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهوری این کشور افزایش یافته است.

تاکنون ۳۷۶ هزار و ۶۶۹ هزار نفر در برزیل به کرونا مبتلا شده‌اند که ۲۳ هزار و ۵۲۲ فوتی داشته است. برزیل دومین کشور جهان با بیشترین شمار مبتلایان است.

به رغم اینکه اتخاذ تدابیر مختلف برای مهار کرونا در برزیل، دولت این کشور نتوانسته عملکرد موثری در این زمینه داشته باشد و بیشتر کارشناسان سوءمدیریت بولسونارو را یکی از عوامل اصلی گسترش شدید کرونا در برزیل می‌دانند.

از زمان آغاز شیوع کرونا در برزیل، ریس‌جمهوری این کشور در قبال این چالش جهانی رویکرد جدی در پیش نگرفته و همین امر موجب بروز اختلافات در میان مقامات برای مهار این ویروس شد.

ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها در چند منطقه از برزیل تکمیل شده است و در برخی شهرها، اجساد جان باختگان در گورهای جمعی دفن می‌شود.

اکنون حزب کارگران برزیل که مخالف بولسونارو است، درصدد آغاز فرآیند استیضاح رئیس جمهوری به دلیل سوء مدیریت در رویارویی با بحران کروناست.

حزب کارگران قرار است درخواست رسمی خود را برای آغاز فرآیند استیضاح بولسونارو به مجلس نمایندگان این کشور ارائه کند.

احزاب دیگر برزیل از جمله جنبش سوسیالیسم، برخی سازمان‌های مدنی و شماری از نهادهای حقوقی از این طرح استیضاح حمایت کرده‌اند.

بولسونارو بارها نسبت به تاثیرات اقتصادی اتخاذ محدودیت‌های گسترده اجتماعی هشدار داده بود اما برخی مقامات برزیل نسبت به این هشدار بولسونارو بی توجه بوده و در شهرهای مختلف تدابیر سختگیرانه را اجرایی کرده‌اند.

به رغم ادامه وخامت اوضاع کرونایی برزیل، مقامات دولتی همچنان بر مهار کرونا تاکید دارند و بر این باورند که برزیل در جنگ با کرونا پیروز خواهد شد.

با این حال برخی مقامات از جمله شهرداران در برزیل، رئیس‌جمهوری این کشور را مسئول وخامت اوضاع کنونی می‌دانند.

آرتور ویرژیلو شهردار شهر مانائوس در این زمینه گفت که بولسونارو مسئول مرگ و میرهای ناشی از کرونا در این کشور است و خواستار استعفای وی شد.

فشارها بر رئیس جمهوری برزیل همچنان رو به افزایش بوده اما وی معتقد است از این بحران‌ها عبور خواهد کرد. دفتر ریاست جمهوری برزیل روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که انتظار دارد دیوان عالی این کشور بولسونارو را در پرونده مداخله وی در امور پلیس فدرال مقصر نداند.

پیش از این بولسونارو به مداخله در امور پلیس فدرال از سوی وزیر دادگستری سابق این کشور روبرو شده بود./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کرونا در برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم سریلانکا شد

وزیر نفت که به همراه رئیس‌جمهوری عازم اسلام‌آباد شده بود پس از پایان سفر به پاکستان راهی سریلانکا شد.

به گزارش شانا، سیدابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود، بامداد امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) در رأس هیئتی عالی‌رتبه از مقام‌های اقتصادی و سیاسی که جواد اوجی، وزیر نفت نیز در این هیئت حضور دارد،  عازم این کشور شد.

رئیس‌جمهوری پس از سفر رسمی دو روزه به سه شهر اسلام‌آباد، لاهور و کراچی پاکستان، به‌منظور سفر رسمی و حضور در آیین رسمی بهره‌برداری ابرپروژه چندمنظوره سد و نیروگاه اومااویا، دقایقی پیش این کشور را به مقصد سریلانکا ترک کرد.

صدور خدمات فنی مهندسی، صادرات محصولات پتروشیمی، تجارت فرآورده‌های نفتی، بازسازی و نوسازی تاسیسات نفتی از جمله پالایشگاه‌ها و غیره از جمله زمینه‌های همکاری و مذاکرات با کشور سریلانکا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم سریلانکا شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید