Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@13:26:43 GMT

آمدم ای شاه پناهم بده!

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۲۵۵۴

آمدم ای شاه پناهم بده!

دیروز کبوتران حرم در زیارت صحن و سرای حرم رضوی غم هجران ۷۰ روزه را گریستند. ۲۶ اسفند۹۸ پس از آنکه با تصمیم به‌موقع، دلسوزانه، منطقی و شجاعانه تولیت محترم آستان قدس درهای حرم مطهر امام رضا (ع) برای حفظ سلامتی زائران بسته شد، مؤمنان و عاشقان نیز غم هجران را با آرزوی کوچ ویروس منحوس از جهان به جان پذیرفتند که: دیوانه عشق را چه هجران چه وصال!

سید جلال فیاضی

دیروز کبوتران حرم در زیارت صحن و سرای حرم رضوی غم هجران ۷۰ روزه را گریستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۶ اسفند۹۸ پس از آنکه با تصمیم به‌موقع، دلسوزانه، منطقی و شجاعانه تولیت محترم آستان قدس درهای حرم مطهر امام رضا (ع) برای حفظ سلامتی زائران بسته شد، مؤمنان و عاشقان نیز غم هجران را با آرزوی کوچ ویروس منحوس از جهان به جان پذیرفتند که: دیوانه عشق را چه هجران چه وصال!

 ۷۰ روز پس از آن فراق جانسوز، با تلاش خستگی ناپذیر مدافعان سلامت و صبوری مردم و پافشاری آنان بر رعایت اصول بهداشتی و کاهش چشمگیر فراگیری و قربانیان کرونا، صحن‌های حرم مطهر رضوی بر روی عاشقان گشوده شده است.

این وصال شیرین در دیگر روز عید سعید فطر پاداش و عیدی خداوند به مردان و زنان مؤمنی است که در ضیافت الهی بر نفس خویش مهار زدند و با لب فروبستن از طعام و پرهیز از گناه به فطرت پاک خویش بازگشتند و در قنوت نماز عید فطر «از او که اهل بزرگی و عظمت، بخشش و قدرت، عفو و رحمت و تقوا و مغفرت است، خواستند تا آن‌ها را به هر خوبی درآورد که در آن محمد و آل محمد را درآورد و برون آورد از هر شر و بدی که محمد و آل محمد را برون آورد».

شکرانه این وصال شیرین آن است که بدانیم اگر چه موفقیت‌های ارزشمندی در کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا در کشور حاصل آمده است، اما هنوز تا مهار کامل کرونا فاصله جدی داریم و هرگونه بی‌احتیاطی و کم‌توجهی می‌تواند آمار ابتلای روزانه و قربانیان این بیماری را افزایش دهد. بنابراین انتظار می‌رود زائران رضوی بیش از همه به رعایت اصول بهداشتی اهمیت دهند و در تشرف به حرم مطهر، عشق و دلدادگی را با نگرانی برای سلامت خود و هموطنان عزیز همراه کنند. رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از همه امکانات پیشگیری از شیوع بیماری از همسایگان و زائران حرم رضوی بیش از دیگران انتظار می‌رود. همچنین توصیه می‌شود کسانی که نشانه‌هایی از بیماری –آن‌گونه که پزشکان و متخصصان در این ماه‌ها بیان کرده‌اند و همه با آن آگاهی دارند- در خود مشاهده می‌کنند، برای حفظ سلامت زائران، تشرف به حرم را به فرصت دیگری موکول کنند.

هرگز از یاد نبریم که قدم به حرم امام رئوف و پرچمدار مکتبی می‌گذاریم که آموزه‌های آن برای سعادت دنیا و آخرت بشر است و جان انسان‌ها در اسلام عزیز از چنان اهمیتی برخوردار است که پروردگار مهربان در قرآن کریم فرموده است: «هرکس انسانی را- بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین- بکشد چنان است که گویی همه انسان‌ها را کشته و هرکس انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است».*

در تشرف به حرم مراقبت کنیم که بی‌توجهی ما عزیزی را به کام مرگ نفرستد و محتاط باشیم که همه زائران عاشق از بیماری مصون بمانند و با پایان بحران کرونا به یاری خداوند به زودی چشم‌ها به ضریح مطهر رضوی منور شود.

مؤمنانی که در قنوت نماز عید فطر از خداوند «بهترین درخواست‌های بندگان شایسته را طلب کردند و به خدا پناه بردند از آنچه بندگان صالح از آن به خدا پناه می‌برند» امروز عاشقانه نجوا می‌کنند: آمدم ای شاه پناهم بده!

*سوره مائده آیه ۳۲

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بازگشایی حرم های مطهر ویروس کرونا حرم مطهر غم هجران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، قرائت زیارت امین الله، سخنرانی حجت الاسلام حسین اسلامی و قرائت دعای توسل از جمله برنامه های این مراسم بود.   همچنین مراسم عزاداری وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  امروز  چهار شنبه با سخنرانی حجت الاسلام محمد مهدی رجبی در رواق امام خمینی، سخنرانی حجت الاسلام سید جواد پنجتنیان در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد و سخنرانی حجت الاسلام محمد حسین فرمانبر در رواق دار الحجة (عج) برگزار میشود.   پس از نماز مغرب و عشا  نیز  مراسم با قرائت زیارت امین الله توسط آقای مهدی سروری آغاز میشود  و پس از آن سخنرانی حجت الاسلام محمد الهی خراسانی و نیز قرائت زیارت جامعه کبیره با حضور آقای زین العابدین غلام در رواق امام خمینی (ره) ویژه زائران و مجاوران حرم مطهر تدارک دیده شده است.    ویژه برنامه وفات حضرت عبد العظیم حسنى (ع)  نیز امروز  ساعت ۱۰:۰۰ در رواق حضرت معصومه (س) ویژه خواهران برگزار خواهد شد.   همچنین مجلسی  با عنوان محفل اشک روز چهارشنبه همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر، صحن پیامبر اعظم، خروجی باب الهادی، مسجد صدیقی‌ها برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • حریق در آشپزخانه هتل در اطراف حرم مطهر رضوی
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی