Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس مجلس باید کارآمد باشد گفت: پس از کارآمدی مهمترین مسئله برخورداری از روحیه انقلابی‌، کارکرد جهادی، درک مردم و مملکت و دشمن‌ستیزی است.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه این دوره مردم به مجلسی با پوسته انقلابی رای داده‌اند اظهار کرد: مردم انتظار دارند و می‌خواهند ببینند که تا چه میزان باید این مجلس را واقعی تلقی کرد و پاسخگوی انتظارات آنها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد از شاخصه‌های مجلس یازدهم و از ارکان همدلی با قوه قضاییه است بیان کرد: با این اوصاف رئیس مجلس باید کسی باشد که ملاک‌های انقلابی‌گری را داشته و گفتمان امام و رهبری را پیاده کند.

منتخب مردم همدان و فامنین در مجلس با تاکید بر اینکه رئیس مجلس باید این موضوع را که مردم در سخت‌ترین شرایط اقتصادی به سر می‌برند را درک کند تصریح کرد: او باید با فضای شکل گرفته مجلس همراه بوده و همسو با جریان انقلابی باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت مجلس ساده نیست و بابد همه اعضای هیات رییسه همراه و همدل باشند، مهمترین شاخصه رئیس مجلس را کارآمدی عنوان کرد و گفت: کارآمدی در عملکرد افراد مشهود است و کسی که کاندیدای ریاست و اعضای هیات رئیسه مجلس می‌شود باید پشتوانه کاری داشته باشد.

فلاحی با تاکید بر اینکه پس از کارآمدی مهمترین مسئله برخورداری از روحیه انقلابی‌، کارکرد جهادی، درک مردم و مملکت و دشمن‌ستیزی است افزود: مرعوب نشدن در مقابل دشمن از دیگر خصوصیت رئیس مجلس باشد زیرا مجلس ریل‌گذاری امور را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد مجلس دهم را به دلیل در راس امور نبودن، ناکارآمدی و بی‌خاصیت بودن رد می‌کردیم گفت: ادامه برجام نیز در این مجلس رقم خورد که به ضرر کشور تمام شد بنابراین باید بیش از پیش پیشرفت کشور و رفع اشکالات را مدنظر قرار داد.

منتخب مردم همدان و فامنین در مجلس در خصوص اینکه رای بالا به رئیس مجلس منتخب چه میزان اثرگذار است؟ گفت: در زمینه رای بالا نظری ندارم اما با توجه به اینکه رئیس مجلس به عنوان یکی از سران قوا ریل‌گذاری بر دو قوه دیگر را دارد، بنابراین انتخاب مناسبی باید صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه رئیس مجلس باید فردی همتراز با رئیس دستگاه قضا و قوه مجریه باشد افزود: رئیس مجلس باید کارآمدی داشته باشد که کارآمدی نیز در عملکردها مشخص است بنابراین تراز کسی که رئیس می‌شود باید به اندازه کسی باشد که بتواند اداره و مدیریت مجلس را در دست گیرد.

فلاحی با بیان اینکه مبارزه با فساد باید در روحیه رئیس مجلس باشد افزود: رئیس مجلس باید در نطق‌های خود دغدغه‌مندی نسبت به امور را به نمایندگان گوشزد کند و فسادستیز باشد تا دیگران نیز در این مسیر پیش روند.

وی با اشاره به اینکه دولت در خیلی موارد مطالبات رهبری را محقق نکرده است افزود: در مواردی که مطالبات رهبری محقق نمی‌شود، نباید با دولت همراهی صورت گیرد، نباید از خط قرمز تبعیت از رهبری و پیشرفت کشور گذشت.

انتهای پیام/ ۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان قوه قضاییه فلاحی رئیس مجلس رئیس مجلس رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف دیرهنگام یک نماینده مجلس: برخی نمایندگان نه یکی بلکه چندتا شاسی‌بلند گرفته‌اند

آفتاب‌‌نیوز :

بخش‌هایی از گفت و گوی علیرضا سلیمی را در ادامه می‌خوانید:

باید در مجلس دوازدهم نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت و نقاط ضعف آن را پوشش بدهیم. البته اینکه می‌گویم در مجلس یازدهم نظارت ضعیف بود به معنای آن نیست که نظارت تعطیل بود نظارت به اندازه کافی نبود.

اولاً تعدادی از نمایندگان جدید هستند و تعدادی از اعضای هیئت رئیسه قبلی هم رای نیاوردند. بخش زیادی از نمایندگان جدید الورود هستند و این‌ها باید تصمیم بگیرند.

سامانه شفافیت برای چیست؟ برای اینکه تعداد آرا را بررسی کنید. مثلاً این آقا اینقدر می‌توانسته رای بدهد الان اینقدر رای داده است. شما باید بررسی بکنید به مردم گزارش بدهید. وقتی کسی در صحن و کمیسیون‌ها حضور منظم ندارد این یک نوع فساد اداری است. فساد سیاسی هم هست. آیا این فساد منشاء فساد اقتصادی می‌شود یا نمی‌شود؟ چون اگر من درست ریل‌گذاری نکنم موجب فساد در بیرون می‌شود. منی که زمینه‌ساز فساد هستم می‌توانم روی پرچمم بنویسم مبارزه با فساد؟

من همین الان هم می‌گویم باید تکلیف شاسی بلند‌ها مشخص شود. باید اسامی کسانی که خودرو گرفتند مشخص شود؛ برخی نه یکی، بلکه چندتا شاسی بلند گرفته‌اند، اما می‌گویند ضد فساد هستیم؟ می‌گویند من عدالتخواه هستم و با فساد مبارزه می‌کنم! می‌گویند انقلابی هستیم کدام انقلابی؟ یکی از الزامات انقلابی‌گری اخلاق و ادب است.

انقلابی‌گری یعنی مردم داری. یعنی شفافیت. انقلابی‌گری یعنی ما عاقلانه و عالمانه در مجلس حضور پیدا کنیم. فردی که مطالعه نمی‌کند و در طرح‌ها و لوایح نظری ندارد چطور می‌تواند بگوید که انقلابی هستم؟ انقلابی‌گری یعنی طرف مطالعه بکند پژوهش بکند و تحقیق بکند و فعالانه در مجلس حضور داشته باشد. چرا نباید حضور فعال داشته باشد؟ انقلابی‌گری یک منش و سیره است نه یک اسم. یک شعار فقط نیست. یک سیره است و در چه کسانی بروز و ظهور کرده مهم است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» جلوه روشنی از عقلانیت انقلابی بود/ ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/ بیش از ۱۰۰ مدیر ناکارآمد برکنار شدند
  • اعتراف دیرهنگام یک نماینده مجلس: برخی نمایندگان نه یکی بلکه چندتا شاسی‌بلند گرفته‌اند
  • عملیات «وعده صادق» جلوه روشنی از عقلانیت انقلابی بود/ میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده‌ایم
  • شوراهای اسلامی در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است