Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@01:27:57 GMT

وجود ۳۷ قلاده پلنگ در پارک ملی تندوره

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۲۹۴۳

وجود ۳۷ قلاده پلنگ در پارک ملی تندوره

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین اصلاحی رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز گفت: طبق آخرین سرشماری، تعداد ۳۷ قلاده پلنگ در پارک ملی تندوره گزارش شده که به لحاظ زیستگاهی در شرایط بسیار مطلوبی به سر می‌برند.

او افزود: هر چند وجود طعمه مناسب و مراقبت‌های محیط‌بانان باعث شده که پلنگ ایرانی در منطقه ماندگار شود؛ لیکن حضور شکارچیان، دام‌های غیرمجاز و چرای بیش از حد دام از جمله عوامل تهدید کننده بقای این گونه ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  بیشتر بخوانید: مشاهده گونه در حال انقراض موش پلنگ در در روستای کلاته ملامحمد قلی قوچان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز حضور شکارچیان غیرمجاز را از جمله عوامل تهدیدکننده این گونه برشمرد و ادامه داد: شکار غیرمجاز گونه‌های کل و بز، قوچ اوریال و... که به عنوان طعمه پلنگ ایرانی هستند، بقای پلنگ ایرانی را به مخاطره می‌اندازد.

اصلاحی بیان کرد: ممکن است دام‌ها و یا حتی سگ‌های گله به لحاظ بیماری‌زایی تهدیدی برای پلنگ ایرانی باشند.

او با بیان اینکه پارک ملی تندوره دارای تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی خوبی است، تصریح کرد: این پارک همچنین زیستگاهی امن برای گونه بسیار ارزشمند پلنگ‌ایرانی به شمار می‌رود؛ به طوری که این زیستگاه را بهشت پلنگ ایرانی نامیده‌اند.

انتهای پیام//ف. ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلنگ ایرانی پارک ملی تندوره محیط زیست گونه های جانوری پلنگ ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به درخواست غیرقانونی و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی، گفت: مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر کنعانی تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده آمیا را به شدت محکوم کرد.

کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجدداً تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

وی به مقامات آرژانتینی توصیه کرد که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

کد خبر 747647

دیگر خبرها

  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم