Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حسن پور رئیس جمعیت هلال احمر طبس با اشاره به نقش موثر فعالیت تیم‌های سلامت در مناطق محروم گفت: فعالیت داوطلبانه این کاروان‌ها علاوه بر افزایش سطح سلامت روستاییان باعث ارتقاء روحیه ایثار، خودباوری و استقلال در داوطلبان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سال گذشته دو هزار و ۲۰۰ نفر از روستاییان در مناطق مختلف طبس از خدمات کاروان‌های سلامت بهره‌مند شده اند.

حسن پور  با بیان اینکه فعالیت این کاروان‌ها همواره ادامه داشته و در موقعیت‌های مختلف به مناطق محروم اعزام می‌شوند، اظهار کرد: اعزام تیم سلامت به روستای عرب آباد بخش دیهوک از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری بوده است.

بیشتر بخوانید:مناطق محروم خراسان جنوبی زیر چتر حمایت هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر طبس با بیان اینکه تیم سلامت هلال احمر با همکاری شبکه بهداشت و درمان به مدت یک روز به این منطقه اعزام شد، گفت: این کاروان با مشارکت ۶ نفر شامل پزشک، کارشناس مامایی، بهورز، مربی امداد و نجاتگران داوطلب هلال احمر به ارائه خدمات پرداختند.

او ویزیت رایگان، آموزش، غربالگری فشار خون و توزیع داروی رایگان را از جمله اقدامات این تیم عنوان کرد و افزود: با توجه به فعالیت ویروس کرونا در استان، ضدعفونی محیط عمومی از دیگر اقدامات این کاروان بود.

حسن پور بیان کرد: در مجموع ۵۵ نفر از اهالی روستا از خدمات رایگان بهداشتی و درمانی کاروان سلامت بهره‌مند شدند.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاروان سلامت مناطق محروم خدمات بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، اربابی گفت: افزود: حدود ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ۳۸۴ هزار نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خراسان جنوبی تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

به گفته وی هم استانی‌ها برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند.

وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌ها اشاره کرد و افزود: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شده اند.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت