Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@20:44:32 GMT

مصرف نفت به زودی به سطح قبل از کرونا می رسد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۳۵۲۵

مصرف نفت به زودی به سطح قبل از کرونا می رسد

رئیس آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد مصرف نفت دیر یا زود به سطح قبل از بحران کرونا و حتی بالاتر از آن بازگردد ولی به نظر او تا اوج تقاضای نفت هنوز چند سال فاصله است.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، رئیس آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد مصرف نفت دیر یا زود به سطح قبل از بحران کرونا و حتی بالاتر از آن بازگردد ولی به نظر او تا اوج تقاضای نفت هنوز چند سال فاصله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فاتح بیرول، دبیرکل آژانس بین المللی انرژی گفت:« در نبود سیاست های قدرتمند دولتی، ادامه بهبود اقتصادی و قیمت پایین نفت احتمالاً تقاضای جهانی نفت را به سطح قبل از بحران کرونا و حتی بیشتر از آن باز می‌گرداند».

 

ارزیابی بیرول از روند تقاضای نفت پس از همه گیری ویروس کرونا و بحران اقتصادی حاضر، قوت قلبی است برای کشورهای تولید کننده نفت که وابسته به درآمد نفت برای بودجه خود هستند و همچنین برای برخی شرکت های بزرگ نفتی که نگران بازگشت تقاضای نفت به سطح سال 2019 هستند.

 

برنارد لونی، مدیر عامل بریتیش پترولیوم طی مصاحبه‌ای در اوایل همین ماه گفت همه گیری ویروس کرونا نه تنها باعث عدم اطمینان در صنعت نفت در کوتاه مدت شده بلکه چالش دیگری برای سال‌های آینده ایجاد کرده است.

 

وی گفت:« به نظر نمی رسد تقاضای نفت افزایش یابد، بیشتر احتمال کاهش آن وجود دارد».

 

مدیرعامل بریتیش پترولیوم هم مانند روسای سایر شرکت‌های بزرگ نفتی اخیراً اعلام کرده تضمینی وجود ندارد که تقاضای جهانی نفت به سطح قبل از ویروس کرونا و حدود 100 میلیون بشکه در روز بازگردد.

 

بن ون بوردن، مدیرعامل شرکت شل ماه گذشته گفت بحران فعلی «بحران بی اعتمادی» است و مشخص نیست پس از این بحران چه اتفاقی می‌افتد. این شرکت بزرگ نفتی سود سهام خود را برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم پایین آورده است.

 

طبق گفته دبیر کل آژانس بین المللی انرژی، افزایش استفاده از خودروهای حمل و نقل عمومی پس از برداشته شدن تعطیلی های ناشی از ویروس کرونا و کاهش فروش خودرو بدین معناست که تقاضای نفت برای حمل و نقل جاده ای سریعتر از تقاضا برای سایر کاربردهای نفت بهبود می یابد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز کروناویروس بریتیش پترولیوم قیمت نفت اژانس بین المللی انرژی آژانس بین المللی انرژی سطح قبل ویروس کرونا تقاضای نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۳۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • تقاضای مرگ خودخواسته زن ۲۸ ساله هلندی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور