Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، سعد بن شریده الکعبی وزیر انرژی قطر اعلام کرد که پروژه‌های میدان گازی گنبد شمالی قرار است ظرفیت تولید گاز طبیعی مایع قطر را از تولید سالیانه ۷۷ میلیون به ۱۱۰ میلیون تن تا سال ۲۰۲۵ افزایش دهد و این مقدار می‌تواند تا دو سال پس از آن به ظرفیت تولید ۱۲۶ میلیون تن در سال برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکعبی مدیر اجرایی شرکت قطر پترولیوم در جریان نشست شورای تجاری قطر- آمریکا گفت که مزایده‌های این طرح بخاطر کووید-۱۹ به تعویق افتاده است اما قراردادهای نهایی آن تا پایان سال جاری امضای می شود.

وی افزود که پروژه میدان گنبد شمالی با تمام توان در حال پیشروی بوده و تنها مساله موضوع گسترش کرونا و تولیدکنندگان است.

به نوشته فایننشال تایمز، اقدام برای گسترش پروژه گازی قطر به این کشور کوچک حوزه خلیج فارس کمک می کند تا عنوان بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی مایع را از استرالیا باز پس گیرد.

در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا قیمت‌های گاز طبیعی مایع در آسیا که مرکز تقاضا برای سوخت‌های فسیلی است، به پایین ترین قیمت خود تنزل پیدا کرده است.

الکعبی در ادامه بیان کرد در حالیکه قطر پترولیوم قیمت‌های خود را تا حدود ۳۰ درصد کاهش داده اما قطعا هیچ راهی در راستای کاهش تولید برای دوحه همانند تولید کنندگان نفت جهان وجود ندارد.

وزیر انرژی قطر با اشاره به اینکه کشورش در وضعیت مالی خوبی قرار دارد، افزود که بازارهای انرژی می‌تواند فرصت‌هایی را برای قطر پترولیوم به وجود آورده تا سرعت سرمایه گذاری را در پروژه‌های بین‌المللی بالا ببرد.

ماه جاری میلادی شرکت قطر پترولیوم به توافقنامه پیشبرد سه پروژه حفاری در ساحل کامپچه در مکزیک و همچنین توافق با شرکت توتال فرانسه برای دستیابی ۴۵ درصد سهام مشارکت در دو پروژه حفاری در ساحل عاج دست پیدا کرده است.  

میدان گنبد شمالی قطر در خلیج فارس در قسمت جنوبی میدان پارس جنوبی ایران قرار دارد.

خبرگزاری رویترز ۱۹ فروردین امسال به نقل از سعد الکعبی نوشت که آغاز تولید گاز در تأسیسات جدید این کشور تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاده اما از پروژه‌های خود برای افزایش میزان عرضه گاز صرف‌نظر نکرده است. 

وی در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری گفته بود که این کشور از برنامه احداث ۶ مرکز جدید گاز مایع طبیعی (ال‌ ان‌ جی) منصرف نشده اما شرکت پیمانکاران در مناقصه‌ها و آغاز تولید آن‌ها به تعویق افتاده است. 

شرکت قطر پترولیوم بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز طبیعی مایع در دنیاست. 

منبع: Financial Times برچسب‌ها قطر میدان گازی پارس جنوبی خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر میدان گازی پارس جنوبی خلیج فارس قطر میدان گازی پارس جنوبی خلیج فارس قطر پترولیوم طبیعی مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، 5 سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکار‌ی‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده