Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:09:02 GMT

۸۰ هزار دانشجوی پزشکی در سال ۹۸ وام دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۳۸۵۳

۸۰ هزار دانشجوی پزشکی در سال ۹۸ وام دریافت کردند

به گزارش روز سه شنبه معاونت فرهنگی -دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهروز رحیمی اظهار داشت: مجموعه صندوق رفاه دانشجویان با حفظ شاکله‌های استقلال خود در کنار حوزه فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت معنا پیدا می‌کند و نباید گمان کرد که این صندوق به دلیل داشتن هیأت امنا و ساختار مالی مستقل نباید به کسی گزارش  بدهد، بلکه به عقیده من صندوق رفاه در کنار وزارت بهداشت هویت پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به دیگر معنا هر فعالیت و اتفاقی در صندوق رفاه دانشجویی که در مسیر اقتصادی، سرمایه گذاری و اجتماعی رخ می‌دهد اگر خروجی آن به رفاه و آسایش دانشجو نرسد، محل اشکال است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با تأکید بر این‌که صندوق رفاه با دانشجو و دانشگاه معنا پیدا می‌کند و به همین دلیل تلاش داریم در کنار دانشجویان باشیم، خاطرنشان کرد: ما خود را موظف می‌دانیم به خوابگاه‌های دانشجویی سر بزنیم، در کنار فعالیت‌های دانشجویان باشیم و حمایت معنوی، اجتماعی و مادی خود را از همه فعالیت‌های هنری، ورزشی، علمی، فرهنگی و هر اتفاقی که دانشجو محور آن است، داشته باشیم.

رحیمی با تأکید بر این‌که دوره‌های مسؤولیت بسیار کوتاه است، اما در این فرصت کم می‌توان کار خوب انجام داد، گفت: در این مسیر در صورتی می‌توانیم موفق عمل کنیم که تیم و نقش‌ها را خوب تعریف کرده و اجزا و ارکان را خوب مشخص کرده باشیم. نباید در این مسیر هیچ کسی را در سازمان بی‌نقش، بی رنگ و بی‌هویت  گذاشت و باید زمینه‌ای را ایجاد کرد تا همه به سهم خود دیده شوند، ما در مجموعه صندوق رفاه با این رویکرد از ۱۳ مرداد ماه ۹۸ در خدمت دانشجویان هستیم.

وی عنوان کرد: در این مدت تلاش شده است برنامه‌های صندوق را در قالب یک برنامه ۱۸ ماهه تدوین کنیم، برنامه جامعی که افق زمانی آن تا پایان ۱۳۹۹ است تا تعهدی ایجاد نکنیم که نتوانیم انجام دهیم. بر این اساس مهمترین کار ما در سال گذشته ارایه وام به ۸۰ هزار دانشجو بوده است به نحوی که در این مدت بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وام به دانشجویان پرداخت کرده‌ایم که بیش از ۸۰ درصد این وام‌ها از محل منابع اختصاصی صندوق پرداخت شد.

رحیمی از بازدیدهای معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان یک اتفاق مثبت و تاثیر گذار در فهم مشکلات رفاهی دانشجویان عنوان کرد و افزود: کار مهم دیگر در این بازه زمانی بازدیدهایی بود که از ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت، بودن در کنار دانشجویان و حرف زدن چهره به چهره با این عزیزان به ما کمک کرد که علاوه بر شناخت متقابل، با مشکلاتی که دانشجو به صورت ملموس با آن درگیر است، از نزدیک آشنا شویم.

وی یادآور شد: این بازدیدها اتفاق بسیار مثبتی بود که کمتر  در تاریخ صندوق  پیش آمده که به این شکل سیستماتیک و منظم با همراهی کامل معاونت فرهنگی و دانشجویی چنین بازدیدهایی انجام شود بر همین اساس من اعتقاد دارم صندوق رفاه تحت هیچ شرایطی از بدنه دانشجویی نباید جدا باشد و این دو حوزه بدون یکدیگر قابل تصور نیستند.

برچسب‌ها دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وام دانشجویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وام دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وام دانشجویی فرهنگی و دانشجویی معاونت فرهنگی وزارت بهداشت صندوق رفاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۳۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد

سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر» صبح امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت) با حضور مسئولان دانشگاه فردوسی مشهد و رشید جعفرپور قائم مقام معاونت فرهنگی وزارت علوم از مسئولان و معاونت های فرهنگی و دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه ها و برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره تقدیر می‌شود.

نشریات روایتگر جنبش‌ دانشگاه‌های غربی در حمایت از غزه باشند

قائم مقام معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در این مراسم به نکاتی در مورد نشریات دانشجویی اشاره کرد و گفت: نشریات دانشجویی انعکاس دهنده دستاوردهای دانشگاه ها و پیشرفت های آموزش عالی کشور هستند که برای عامه مردم جذاب است.

رشید جعفرپور افزود: نشریات دانشجویی می توانند و باید تقویت کننده فضای گفت و گو و تبادل نظر در دانشگاه باشند، زیرا ما باید در دانشگاه منطق گفت و گو را داشته باشیم. نشریات دانشجویی می توانند هم فضای گفت و گو و عقلانیت را تقویت و هم فضای قطبی را در دانشگاه تعدیل کنند.

وی تاکید کرد: نشریات دانشجویی می توانند بازگو کننده مشکلات دانشجویی باشند. همچنین سواد رسانه ای را در دانشجویان بهبود بخشند به خصوص که اکنون در فضای رسانه ای ضعف داریم.

قائم مقام معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در ادامه به انتظارات از نشریات دانشجویی پرداخت و گفت: باید در نقد منصفانه رفتار کنیم، نقد باید مبتنی بر اخلاقیات باشد و به این شکل هم به ارتقای وضعیت کشور و هم رفع مشکلات بخش خاص کمک کنند.

جعفرپور تاکید کرد: علاوه بر طرح مسائل کشور باید راه حل های احتمالی مساله و مسائل را هم بیان کرد و این وظیفه نشریات دانشجویی است. همچنین باید روحیه امید را زنده نگه داشت و اگر خروجی هر کاری باعث افزایش امید نباشد، فایده ندارد. این موضوع در بیانات مقام معظم رهبری هم بارها تاکید شده است.

انتشار ۳ هزار و ۷۰۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه‌های وزارت علوم

وی در ادامه به انتظارات رهبر معظم انقلاب از دانشگاه اشاره کرد و گفت: ایشان تولید علم، تولید عالم و جهت دهی به علم و عالم را وظیفه دانشگاه دانستند، البته تولید علم روند خوبی طی کرده است ولی در بخش های دیگر باید کار کنیم، نشریات دانشجویی باید در جهت دهی به علم و عالم کمک کنند.

قائم مقام معاونت فرهنگی وزارت علوم یادآور شد: نشریات دانشجویی باید روایتگر صادق جنبش های دانشجویی دانشگاه های غربی از وضعیت غزه باشند و این حرکت را بازگو و تقویت کنند.

جعفرپور همچنین گفت: فضای بالندگی و تقویت نشریات دانشجویی را در دستور کار داریم و از این نشریات حمایت می کنیم. امروز ۳ هزار و ۷۰۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه های متعلق به وزارت علوم و تعداد زیادی هم در وزارت بهداشت داریم‌ البته نشریات برخط در فضای مجازی هنوز به اندازه کافی قاعده مند نیستند و باید این مشکل را رفع کرد.

وی تصریح کرد: سامانه نشریات که در معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم راه اندازی شد به انتخابات مدیران مسئول بسیار کمک کرده است و باید با نظارت این روند را تقویت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست
  • ضرورت جهش نوین نشریات دانشجویی در جهت حل مساله دانشگاه‌ها
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • شرایط دریافت وام دانشجویی چیست؟
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت